Har själv bara stått bredvid när närstående har förlorat barn. Flere gånger. Det är jättejättesvårt, eftersom det inte går att förstå. Inte ens fast man själv förlorat någon nära.
Jag tror man får försöka ha tillit till att andra människor vill en väl och så en stor skopa kärlek och förlåtelse. Både för dem som vågar fråga-men frågar klumpigt. ATT man frågar visar ju ändå att man bryr sig och vill veta hur det är fatt? Även om det är svårt att hitta de rätta formuleringarna. Och förlåtelse åt andra hållet, för dem som inte orkar svara, särskilt inte på en tokigt ställd fråga.
Jag har säkert frågat dumt ibland, jag tänker fråga på en finkänsligt sätt, men så är man lite osäker och vips har nåt klumpigt runnit ur en typ "ser du ljuset i tunneln i varje fall då?..öh..att du kan tänka dig att livet går vidare liksom..eller är det typ bara svart..?"

Inte särskilt smidigt, uppmuntrande eller deltagande alls. Men jag måste ju tänka att man är bara människa och man får försöka igen och igen.
Då hjälper det att alla hjälps åt med att försöka visa sina avsikter och sin vilja. Tilde, jag tycker att du svarade väldigt bra! Hon fick veta hur det var med dig (det var ju det hon antagligen ville) och så fick hon också veta ett bättre sätt att sätta ord på det. Att du vill kalla pojken vid namn, Noah, för att han alltid kommer att finnas och vara verkligen för dig. Jättestarkt och bra svarat!
Efter att ha läst tråden ska jag också ta till mig att prata mer om änglarna. Tänder ljus på våra änglars födelsedagar och ibland annars när jag går till gravgården, men det är inget jag alltid diskuterar eller berättar till föräldrarna. Ska börja göra det, själv blir jag ju jätteglad när någon har besökt mina närmaste och minns dem!
kram.