Vad säga när bror får änglabarn?

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Oläst inläggav Natasha » 16 jan 2008, 16:27

Jag har själv förlorat ett barn. Exempel på vad du kan göra: Köp en liten gåva som din bror kan sätta med i kistan om han vill. Eller ge något som han och hans fru kan ha som minne av sitt barn. Jag fick ett litet guldhjärta att ha i ett halsband som minne av min dotter. Det var en underbar gest av en kär vän. Som syster kanske du kan göra något likadant. Visa att du vill vara faster också åt deras baby fast ni aldrig fick chansen att lära känna varandra. Det som var tyngst för mig var att se bilder på andras barn, andras dop och sånt. Hjälp dom undvika sånt om dom behöver. Fråga! Tala med dom! Och tala om din egen sorg. Jag är så ledsen för er skull, kram Natasha
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav blåklocka75 » 16 jan 2008, 19:30

:cry: hej, jag har förlorat min lilla älskade flicka september 2006. jag har upplevt att både vänner sviker och finns för mig. dom som finns för mig är bara där, dom behöver inte säga något speciellt och vill jag inte tala om det som hänt talar vi om något annat. dom som svikit undviker mig.
jag har inte många vänner som svikit mig, vilken tur.
jag tycker att du ska finnas där för din bror och hans fru, du behöver inte säga något speciellt. visa bara att du finns och att du bryr dig.
styrkekram till dig, Er och ni klara det nog.
ps. min sida finns på familjeliv.se blåklocka75
Jag är en mamma på 32 år, jag har en son som är åtta år och en liten änglaflicka som blev ett år och 10 månader gammal innan hon dog i en tragisk drunkningsolycka här hemma. Just nu kämpar vi för att få ordning på livet här hemma igen. Det är inte lätt...
blåklocka75

Oläst inläggav Westan » 09 feb 2008, 22:36

Eftersom din bror har en historia av depression kan det hända att de behöver praktisk, handfast hjälp. Laga mat, städa, gå o handla, tvinga dem (om det behövs) ut på en promenad efter en tid, "bara vara". Berätta att du finns, att du vill vara där för dem. Om du orkar och vill, säg att de kan ringa närhelst de behöver nån hjälp. Gå o hälsa på.
Jag kände det som overderligt när folk hörde av sig o visade att de ville dela vår sorg. Många "axlar o öron" hade jag att vända mig till när jag behövde.
Det är svårt. Det finns inga magiska ord att säga så att allt blir bra igen men att finnas nära är viktigt.
Kramar!
Änglason nov. 2005
Passar på att leva livet medan jag väntar på mirakel
Användarvisningsbild
Westan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn