Cornelia - vår fina lilla gumma

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Re: Cornelia - vår fina lilla gumma

Oläst inläggav Johns mamma » 13 maj 2010, 19:50

Tack magdalena80, det känns alltid bra när man vet om att det finna människor som tänker på oss! :) :kram:
Son född -03, ängladotter -08, son -09 och dotter -11.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Johns mamma » 28 sep 2010, 11:57

Hej min lilla, fina ängel! :heart: Mamma har inte skrivit om/åt dig på en tid nu.
Det här senaste året har gått otroligt fort o jag har inte hunnit tänka, fundera o sörja, då jag haft fullt upp med din lillebror. Ibland kommer det mörka dagar då det känns så jobbigt att inte hinna tänka/sörja, men jag ska väl vara glad att året gått så bra som det gjort.

Snart ska du du bli storasyster igen gumman, om allt går bra! Troligtvis en liten syster den här gången. Denna nyhet fick mig att fundera ännu mera på dig igen. Jag har tittat på dina kläder o jag försöker skuffa undan de där hemska tankarna om att den här lilla flickan i min mage kanske inte heller kommer att få finnas hos oss. Jag försöker att tänka på att vi bara kan vänta o se, o hoppas att allt går bra, men de e tungt ibland.

Sorgen o saknaden kom upp till ytan nu igen, då vi begravde din fammo. Nu ligger hon nära dig o hon sitter också på månen o dinglar med fötterna, enligt storebror! :nicka: Det e en tröst att hon nu e där o tar hand om dig.

Mamma saknar dig, lilla älsklingen! :love:
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav skatan » 08 okt 2010, 12:32

sitter och gråter fråmför din tråd. är väldigt glad att du fått en liten och har en till på väg. hoppas ni har det bra och lycka till med en ny lite parvel
skatan

Oläst inläggav Johns mamma » 03 jan 2011, 09:32

Hej mammas lilla gumma! Jag har inte skrivit här på länge. Har haft många jobbiga dagar på senare tid, men eftersom jag hela tiden har din lillebror kring benen så tar jag mig ingen tid att bara sitta ner o vara ledsen... :cry: Din grav har blivit insnöad flere gånger, men jag har varit dit o skottat snö med en liten spade så att man kommer fram till din sten o kan tända ljus i din lykta. Du fick också en fin nallebjörn i mossa som en vinterprydnad. Det är så tråkigt den här årstiden när man inte kan pynta graven på samma sätt som då det är bar mark, allt försvinner ju i snön.

Jag börjar känna en större oro nu över ditt nya syskon som ligger i magen. Jag funderar om den här flickan kommer att vara frisk, eftersom du inte fick vara frisk? Kommer något att bli likadant igen, som med dig? Kommer allt att vara annorlunda? Kommer hon att likna dig? Samtidigt vill jag inte tänka dessa tankar!

Ja, snart blir du iallafall storasyster igen. Snart ska vi också fira din 3-års dag! Helt otroligt hur tiden går o hur mycket som hänt under dessa år. Jag älskar dig gumman! :heart:
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Johns mamma » 20 jan 2011, 10:39

:heart: GRATTIS PÅ DIN 3-ÅRS DAG, VÅR LILLA GUMMA!! :heart:

Jag kan inte förstå att det gått tre år sedan du kom till oss... o det värsta av allt, att det snart också är tre år sedan du lämnade oss. Vi saknar dig så mycket, Cornelia, du finns alltid med oss. Jag har varit till din grav o skottat snö, 3 ljus brinner där för dig o blommorna jag fixade själv igår finns också där.

Orkar inte skriva mer nu, det är en otroligt tung dag idag.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 20 jan 2011, 10:57

Stödjande med :kram: från en medsyster
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav *Älvan* » 20 jan 2011, 12:30

Ja vart går tiden? :osaker:
Grattis på födelsedagen!! :heart:
Och en STOR kram till dig, kan inte ens föreställa mig hur det känns på ett änglabarns födelsedag. :kram:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav magdalena80 » 04 feb 2011, 20:34

Här har vi firat vår 3-åring för en månad sen o nu går tankarna till er som också borde ha fått fira er 3-åring... Hittar inte de rätta orden, men vill att ni vet att vi minns <3
magdalena80
Silvermedlem

Oläst inläggav Johns mamma » 11 apr 2011, 15:35

Har inte kunnat eller hunnit skriva här på evigheter. Det gör ont att inte hinna tänka, sörja och sakna dig! Jag älskar att ha fullt upp med dina syskon, lilla älsklingen, men samtidigt gör det så ont att inte hinna med dig. Jag känner att känslorna inte hinner med o då undrar man ju när de kommer att komma upp till ytan...

Mammas lilla gumma... :heart: Du har fyllt år. 3 ÅR!! Gud vad tiden går. Det har också gått tre år sen vi förlorade dig. På dessa tre år har du blivit storasyster två gånger. Nu har vi en annan liten gumma här hemma, som är väldigt lik dig ibland. Hon är nu i samma ålder som du var, när du lämnade oss. Skrämmande! Känslorna och orden räcker inte till. Samtigt som jag borde vara överlycklig över mina 3 friska barn, borde jag sakna och sörja dig. Just nu känns det som om tiden inte räcker till. Någon blir utan något.

Idag ska du få ett blomarrangemang till din grav, eftersom snön smält. Det blir lite påskfint där nu. Jag hoppas att du sitter på månen o har koll på oss, din familj, nu hela tiden. Jag hoppas att du är med, även om vi inte alltid har dig med i tankarna. Det känns nästan olagligt o skamligt att erkänna att tiden inte räcker till för dig nu... Men din storebror, han har dig med sig hela tiden! :love:

Saknar dig, min lilla Cornelia! :heart:
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Johns mamma » 07 mar 2012, 14:31

Hej lilla gumman!
Igår var det 4år sedan du blev en ängel. Tiden går fort! De här åren har varit hemska, men samtidigt har det hänt mycket bra också.

Orkar inte skriva något mer nu, allt känns bara så jobbigt just nu.

Älskar dig, mitt :heart: !
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Kuddan » 15 jun 2012, 11:43

Vet ej vad jag skall skriva..och kanske lika bra att inte skriva så mycket!
Kan ändå inte beskriva den sorgen jag fick inom mig när jag läste detta :cry:
Det känns som en stor klump i bröstet..

:heart:
Kuddan

Oläst inläggav magdalena80 » 19 jan 2013, 23:43

Så var det januari igen o vår minsting blev hela 5 år. Som alltid i samband med hans födelsedag vandrar mina tankar till er o Cornelia. Det är konstigt hur ett barn man aldrig känt kan stanna så i ens hjärta. Hoppas o önskar att du o din familj får ett fint år <3
magdalena80
Silvermedlem

Oläst inläggav acasia » 25 jan 2013, 21:03

Jag säger det samma som ovan. Jag tänkte på er flera gånger den 20 januari då vi firade vår 5 åring, låtsastvilling med er Cornelia. Hoppas ni har det bra Johns mamma :heart:
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Johns mamma » 29 jan 2013, 18:56

Oj vad det värmer att läsa att ni kommer ihåg oss! Kram till er! :heart:
Jaa, hur vi har det... Det går nog upp och ner. Ibland funderar jag på hur vårt liv skulle ha varit med bara storebror och Cornelia, idag 5år. Inga sömnproblem, blöjor eller småbarnsföräldrar mera... Skulle livet varit bättre? Gladare? Lyckligare? Mindre stressigt?

Sen landar jag igen, här och nu. Och försöker överleva vårt småbarnskaos med en snart 2-åring och en 3,5-åring, förutom storebror.

I år "glömde" jag faktiskt Cornelias födelsedag... Vi firade inte med kladdkaka som vi brukar. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag har mått ganska dåligt det senaste året och orkar inte sörja eller gläjas åt så mycket. Det får man också dåligt samvete av.

Känns iallafall bra att skriva av sig lite igen.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn