Evig bebislängtan

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Evig bebislängtan

Oläst inläggav Tilde » 18 jul 2008, 07:55

Våran yngsting börjar ha bebistiden förbi, han e inte riktit bebis mera i mina ögon.
Jag som sa att han blir våran sista har börjat ha stark bebislängtan igen. Stark.
Har inte vågat andas ut åt någon om det. Inte ens min man. För jag vet inte om jag har längtan efter en till bebis eller om jag har en längtan efter våran lilla ängel. Känns som om kroppen räknar antalet graviditeter och förlossningar och får inte barnantalet hemma att stämma...
Jag har en omättlig längtan att få ansa en liten bebis, har så mycket överlopps kärlek i mitt hjärta jag inte fått ge åt någon.

Ibland undrar jag om vi fick en liten till om denna omättade, väldiga känsla skulle försvinna eller är det bara nåt som lilla N lämnade kvar i sin mamma?

Är det nån annan här som har liknande känslor?
Bild
Bild
Mamma till 3 underbara söner födda
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Evig bebislängtan

Oläst inläggav Johns mamma » 18 jul 2008, 16:32

Jag e tyvärr rädd för att jag kommer att ha samma känslor i framtiden... Eller jag har ju redan, egentligen. Jag längtar efter att få snusa på en liten bebis, sköta om, amma o ta promenader med vagnen... Int kan jag skilja på mina känslor, om jag längtar efter Cornelia eller om det är ett nytt barn jag längtar efter. Både och kanske, men kanske känslorna fortätter vara så här även om vi skulle få flere barn...

Det känns lite som om man aldrig kommer att bli nöjd...

Kram åt dig vännen, vi ses snart!!
Son född -03, ängladotter -08, son -09 och dotter -11.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: Evig bebislängtan

Oläst inläggav Natasha » 18 jul 2008, 22:53

Jag vet inte om man i all framtid kommer att känna det som om antalet graviditeter inte motsvarar antalet barn. Men jag kan tänka mig att det är vanligt att en kvinna innerst inne vill ha 4-5 barn (jag läste att hon katarina janouch eller vad hon nu heter påstod så och jag tror nog det är vanligt jag med). Och "vanliga" mammor kanske har lättare att trycka ner sin bebislängtan än vad en änglamamma kan. Detta kanske eftersom vi tyvärr vet hur värdefullt ett liv är. Och egentligen tycker jag inte det är något fel med det. Jag tycker det är bra att längta efter att få ha fler än standard två barn och bra att det finns de som inte kan låta förnuftet ta över. Känslor behövs i vår värld. Och mera barn :)
Min teori är alltså att vi har starkare längtan än många andra och att vi får ro först om vi får alla barn vi önskar oss. (Men jag tror inte man måste ha tio innan ron kommer.)

Natasha
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn