Hur mår ni?

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Hur mår ni?

Oläst inläggav Johns mamma » 13 aug 2008, 18:42

Många ställer den frågan o bara förväntar sig att man ska svara "bra/bättre/ok" eller någo liknande. O oftast blir de ju så att åtminstone jag svarar bra... Hur fan kan man må bra efter det vi gått igenom??! Visst har jag/vi oxå dagar som e ok eller helt bra, men int e dom många. Missförstå mig int, de e ju jätteskönt att alla runt omkring bryr sig o orkar fråga hur vi mår. Men ofta vill de inte höra något annat svar än "bra". E de bara jag som tycker så, eller?
De e ju int så att jag i en matbutikskö, börjar berätta åt en halvbekant hur jävla skit jag mår. Men va ska man svara då?

Ja, suck! Som ni märker, så mår jag inte bra just nu. Hur mår ni andra?
Son född -03, ängladotter -08, son -09 och dotter -11.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Hur mår ni?

Oläst inläggav fridda » 13 aug 2008, 19:11

:kram: :( :kram: Sköt om dej!
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Natasha » 13 aug 2008, 20:28

Jag mår bra nuförtiden. Det trodde jag aldrig då när vår flicka dog. Men så tror jag också vi kom litet lättare undan än de vars baby hann leva en tid eller dog just före bf. Eller kanske handlar det bara om huruvida man trodde sig vara på den säkra sidan eller inte när det oväntade hände? Jag hade just börjat hoppas att allt skulle gå bra när lillan dog. Men om man gått längre eller fått ha sin baby i famnen kanske chocken blir större? Jag förnimskar nu inte alls det vi varit med om. Det var fruktansvärt och ännu idag är vissa säker känsliga för mig. Men jag är rädd att jag inte lika lätt skulle kunna gå vidare tex om något hände vår andra flicka. Så man är rädd. Men mår annars bra.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Westan » 24 aug 2008, 08:03

Ja, ibland får jag lust att fräsa "skitdåligt o inte blir det bättre heller" men dessa halvbekanta i butikskön vad tror de att man ska säga just där? :curse:
Nej, :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: ska du ha och kämpa vidare! Du är inte ensam!

W
Änglason nov. 2005
Passar på att leva livet medan jag väntar på mirakel
Användarvisningsbild
Westan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tilde » 04 sep 2008, 12:21

De e sant, folk vill inte höra hur man egentligen mår utan dom frågar för att det hör till... De e synd.
Int mår man "bra" efter sånt här, hu fan sku man det. Int iallafall hela tiden. Men int vill man tynga andra med sitt humör då man vet att de som inte själv varit med om detta kan omöjligen på riktit föstå hur man mår, hur skulle de det, o de vill man inte heller höra för det är lögn.

Jag har haft en tyngre period nu igen o känns som om jag har ingen att prata med, få nämner N nuförtiden heller spontant mer så det är en tröskel för mig att öppna diskussionen fast jag så skulle vilja o behöva det. Bara ett öra som lyssnar.
Har varit mera gråtmild på sistone och tytt mig till min psykolog. Känns synd tillika då jag skulle vilja prata med nån mera nära mänska.
Bild
Bild
Mamma till 3 underbara söner födda
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Änglabarn