Viktor - min bror <3

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Re: Viktor - min bror <3

Oläst inläggav mamma eva » 24 jan 2011, 21:17

^
Här kan du alltid ventilera dina känslor och tankar, någon läser och ger ett ord som visande av medkänsla. Ta hand om dig,styrkekramar från mig.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav anettem » 24 jan 2011, 21:31

Sök hjälp!!

Jag provade i mina sorgearbeten att prata med olika personer. Endel i privatlivet, och endel i professionella livet. Allra bäst var (längs båda mina sorgearbetena) prästen!!
Första ggr pratade jag med en sjukhuspräst. Och när min man gick bort höll jag kontakten med den prästen som också skötte hans sista resa. Hon är guld värd <3
En sådan person, var så stark innanför, o visste precis vad hon sku prata om. O då menar jag i allt. Inte det minsta religösa saker, utan allt som rör sej på runt om dej.

De e vär ett försök, för jag tror oxå att Viktor vill se ditt leende igen. De är säkert en av sakerna han tittar på dej bakom molnen:)

Jag provade också olika psykologer och liknande. Men bästa var nog prästen! Jag rekommenderar starkt!

Kram till dej!
Askungen 05/04 och Törnrosa 08/06
anettem

Oläst inläggav Meri » 01 feb 2011, 20:54

Vem kan segla för utan vind?
Vem kan ro utan åror?
Vem kan skiljas från vännen min
utan att fälla tårar.

Jag kan segla för utan vind.
Jag kan ro utan åror.
Men ej skiljas från vännen min
utan att fälla tårar.

Hur mår du Nette? Jag förstår hur jobbigt det är med vänner som inte riktigt orkar och tänker på eget. Man känner sig ofta ganska ensam med sin sorg. Jag skriver brev till min bror på datorn. Ibland berättar jag bara om vår vardag, ibland är jag arg och skriver om hur orättvist det var att han lämnade oss. Det hjälper för stunden. Om du inte tycker o att skriva, så tänd ett ljus vid fotot en stund. Det brukar jag också göra då jag inte har ord att skriva. Ofta känns det som om jag inte har ngt att säga heller, men för mig är stunderna "tillsammans" ett sätt att bearbeta sorgen och saknaden.

Har du fått kontakt med någon som du känner att du kan prata med, t.ex. en präst? Bli inte skrämd om det känns konstigt att prata om känsliga saker med en främmande person. Det tyckte jag att kändes konstigt i början, men efter några gånger försvann den känslan.

Tag hand om dig och kom ihåg att du inte är ensam. Här på forumet finns det många som delar sorgen med dig. En tung börda är lättare att bära tillsammans.

kram Meri
Meri
Meri

Oläst inläggav Mamma-Mia » 15 mar 2011, 16:20

:heart: :heart: :heart: :kram:
Kram Nette
Användarvisningsbild
Mamma-Mia

Föregående

Återgå till Änglabarn