Viktor - min bror <3

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Viktor - min bror <3

Oläst inläggav nette92 » 02 jan 2011, 21:44

För snart 4 månader miste jag min 2-årige bror i en olycka. :ledsen: de va de värsta jag har varit med om. Jag kunde inte fatta att han kund bara va borta, ha inte fatta de ännu heller. Men ja kan säga att ja ha börja må lite bättre, går sista året på servitörlinjen i Pargas så skolarbeten har oftast dragit min uppmärksamhet istället. Men när ja e ensam så bryter de helt...Går just nu ti en psykolog men tycker att de int hjälper någo, men de e ju förstås skönt att prata me nån men ändå.

Allt va ja ville va att säga hej då till dej först min ängel innan du flög iväg :ledsen: saknar dej så :osaker: och förlåt att jag inte hann komma o hälsa på , förlåt :ledsen: ja sku gör allt för att ta tillbaka tiden :ledsen: men du ska veta att din storasyster kommer allti att ha dej i sitt hjärta , för allti o ja tänker på dej varje dag :heart: :heart:
saknar dej så :heart:

Om jag skulle få min livs önskan . En dröm som skulle besannas , då skulle jag be till Gud av hela mitt hjärta om gårdagen och dej.
Tusen ord kan inte få dej tillbaka, jag vet för jag har försökt. Inte heller miljoner tårar, jag vet för jag har gråtit.
Du lämnade kvar ett krossat hjärta men många glada minnen också. Jag ville aldri ha minnen , jag ville bara ha dej :heart:

Vila i Frid Lillebror :heart:
nette92

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Viktor - min bror <3

Oläst inläggav Natasha » 02 jan 2011, 22:16

Kram
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Johns mamma » 03 jan 2011, 09:08

"Trevligt" (eller vilket ord man nu kan använda i en tragedi som den här...) att läsa om syskonens tankar o saknad också, på det här forumet. Oftast är det ju föräldrarna som skriver, men som sagt, bra att du storasyster också hittat hit. Jag vill också skicka en kram till dig! Din lillebror har nog förlåtit dig för allt.
Son född -03, ängladotter -08, son -09 och dotter -11.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav nette92 » 03 jan 2011, 23:07

De va min mamma som rekomenderade den här sidan :love: hon är själv med , e glad att jag är välkommen :tummenupp:
Jag hoppas att han har förlåtit mej :osaker: tänker på han varje dag, de känns så tomt när man inte har sin skrattande o finurliga bror mer som alltid var nyfiken vad man had i väskan :love: som innehöll sånt som nu 18 åringar har som smink, o telefon o sånt :heart:
Men han togs bort alldeles fööör tidigt :ledsen: som tur har ja haft stöd av familjen o vänner o släkten :heart: men ja har börjat må dåligt igen , ja vet int rikit va ja ska göra, de e för hemskt :ledsen: :ledsen: :ledsen:
nette92

Oläst inläggav mamma eva » 04 jan 2011, 08:50

Välkommen till mammapappa.com nette92

stödjande styrkekram till dig. :kram:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Tilde » 04 jan 2011, 19:09

Många kramar!
Det finns inga ord som tröstar men man behöver känna och veta att man inte är ensam.
Fast du är ensam med din sorg så finns det mänskor runt dig som tänker på dig.

Första gången jag läser ett syskon som skriver, det är fint tycker jag.
Syskonen glöms ofta.

L
Bild
Bild
Mamma till 3 underbara söner födda
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Meri » 06 jan 2011, 09:38

Hej Nette,

Jag miste min bror i en olycka för två och ett halvt år sedan och jag känner så igen mig i det du skriver. Samma skudkänslor och samma önskan om att få tillbaka tiden. Jag var lite äldre än du när det hände, men under 30. Min bror var också under 30 och alltför ung för att dö.Allt skedde så plötsligt, och efteråt kändes allt som i en film. Det var så overkligt. Det är overkligt fortfarande efter 2 1/2 år, och tomheten kommer nog aldrig att försvinna helt. Under min sorgeprocess har jag undrat när sorgen går över och blir till vackra minnen. Då far-och morföräldrar dött har sorgen varat en tid, men sedan har jag accepterat det. Med min brors död var det annat. Sorgen kan fortfarande ibland vara mycket stark, även om det ju går i vågor. Livet har gått vidare och det finns glada dagar också. Jag läste ett bra citat en gång: "Sorgen försvinner aldrig, men du lär dig leva med den." Citatet hjälper mig att acceptera sorgen som en del av mig. För med min bror dog en del av mig sjäv. Jag tar fortfarande en dag i sänder, låter gråten komma då den kommer. Gråten helar. (i början hade jag väldigt svårt att gråta, försökte bara vara stark). Jag gick också hos en psykolog efter olyckan och det tog tid innan jag kände att det hjälpte. Men det är bra att få prata. Det är bra att gråta för gråten läker själen. Håll inte känslorna inne. För mig har också fotografiet och graven betytt mycket.

Styrkekramar Meri
Meri
Meri

Oläst inläggav nette92 » 06 jan 2011, 14:08

Hej Meri

Jag har också lekt eller va man ska säga att ja är stark för alla, och gör det ännu, för jag har alltid avrit den personen som har tröstat andra och varit ett stöd till dom och jag vet inte varför jag gör det, men är kanske rädd men sen när ja är ensam så kommer gråten, och jag har varit rädd och är ännu de för att det skall hända nåt liknande igen. :ledsen:
Det tar knäcken på mej. Och nu när det är stressigt i skolan ännu till så jag är som mest sårbar nu. och vet inte hur jag skall hinna med allt, jag har de svårt just nu , gråter varje dag när jag ska somna, det är som om man är i en mardröm som inte vill ta slut.
Tack för det fina citatet :angel:
nette92

Oläst inläggav nette92 » 06 jan 2011, 14:14

Tack alla :love: man försöker kämpa , men de e svårt
nette92

Oläst inläggav smurfina4 » 06 jan 2011, 21:29

:ledsen: :kram:
Det är bara att ta en dag isänder och så vet du att du kan ringa till me när du vill :love:
smurfina4
Guldmedlem

Oläst inläggav nette92 » 07 jan 2011, 21:39

Jag vet de mamma :heart: :love:
nette92

Oläst inläggav mamma eva » 07 jan 2011, 21:46

Vilken fin relation ni två har, blir alldeles varm i hjärtat, Viktor har en så fin mamma och syster :love:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav anettem » 09 jan 2011, 13:01

VARMA KRAMAR :heart: :heart: :heart:

Jag är också en som misst nära o kära. Senast min egen man, 3 år sen, i en arb olycka. Det ni pratar om saknaden här, är absolut rätt. Det finns ingenting man '
sku villa göra istället, o saknaden kommer aldrig o gå bort. Den stannar i evighet. Men man hittar vägen att leva med den situationen, bara tiden går.
En väninna frågade av mej ca 1år efter olyckan, att "vad sku du säga till din man om du sku få träffa honom igen en dag?". Jag funderade länge, för om verkligen de sku hända så sku Gud ha hjälp mej! Med hela mitt hjärta sku jag villa ha honom tillbaks. Men tanken med att han endast sku komma tillbaka för en dag, o sen måsta lämna oss igen, var för hemsk. Det sku jag aldrig klara av. VI har redan mistat våran pappa en gång, så inte en gång till!

Jag har själv gått hos psykologen, o äldre dottern gick hos familje rådgivningen. Men bästa hjälpen av allt var tiden. Det hjälper o prata, så prat så mycket de e bara möjligt, o så ofta du har möjlighet.
O jag tänker fortfarande så, att våran pappa, min man, sitter bakom molnen o tittar ner på oss. De e dagar som jag pratar med honom.

O jag tror nog att han saknar er också, så när tiden går o ni funnit kontakten till varann, har ni lätt o prata med varann igen.

PS. jag läste en bok om sorge arbeten. Surun tie av Martti Lindqvist. Han e en psykolog som mistat sin fru, och beskriver känslovändningarna o tiden. Denna bok var på finska, men finns kankse på svenska oxå. Den var otroligt bra. Den var skriven som av mina känslor.

Varma kramar till er :heart:
Askungen 05/04 och Törnrosa 08/06
anettem

Oläst inläggav Meri » 20 jan 2011, 13:21

Hej Nette,

jag har velat skriva till dig, men det kommer mycket minnen upp så det är svårt att skriva. Jag känner så igen mig i din situation. Dessutom vet jag att ord inte alltid hjälper. I alla fall hjälpte det inte mig, fast alla menade så väl. Min reaktion blev nästan omvänd och jag tog avstånd från vänner som stod nära. Orkade helt enkelt inte svara på frågor om hur jag mådde. Inte heller en bra lösning, men det går inte att tänka i en sådan situation. Du går igenom en tung tid. Ta hand om dig själv och ta en dag i sänder.

Min största rädsla är att jag glömmer bort min bror. Att jag inte kommer ihåg detaljer efter några år. Min vän tipsade mig om en bok som heter Sorgeboken. Det är en fyll-i-bok som är gjort för barn som förlorat sina föräldrar. Men det gick jätte bra att använda den för min bror också. Där har jag skrivit in små detaljer om honom och vår gemensamma tid tillsamman och limmat in foton. Boken ges ut av Rädda barnen i Sverige och kan beställas på deras hemsida (http://www.raddabarnen.se).

Vad jag ville säga, är att jag ofta tänker på dig och att du inte är ensam. Du får gärna skriva mail till mig också om du känner för det. Jag kanske inte kan hjälpa, men jag kan lyssna/läsa. Att förlora ett syskon är som att förlora en del av dig själv. Tyvärr känns det för mig som om att många inte förstår det, och tänker på det som om man förlorade en morfar eller mormor. Men för mig har det varit en enorm skillnad. Att gamla människor dör är en del av naturen, det kan min hjärna förstå. Men barn och unga skall få leva. Allt annat är orättvist och fel.

Varm kram,
Meri
Meri

Oläst inläggav nette92 » 24 jan 2011, 18:48

Hej Meri

Det är roligt att veta att du tänker på mig :D
Jag visste själv inte vart jag skulle vända mig till, det känns som om en pusselbit fattas inom mig.
Jag trodde att jag mådde bra nu , men nu de senaste veckorna så jag har gråtit mig till sömns varje dag. Det känns om om att mina vänner inte skulle förstå hur svårt det är. Dom har förstås haft egen sorg nu när deras 2 bästa vänner har tagit sitt liv. Och jag förstår dem, men så fort jag vill lätta på trycket och pratar om honom så byter de samtalsämne. Det känns som om jag är outsiders igen, som jag har varit sen 1 på lågstadie.
Jag försöker orka varje dag men nu börjar det bli tyngre och tyngre för varje dag som går och jag hoppas varje dag att snart ska det hända något positivt.
Varje dag känns som en strid, en kamp för mig. Och jag är rädd att jag inte kommer att klara mig mer.
Vet inte vad jag ska göra........
Jag har på min fritid har jag lagat en filmsnutt med han och musik, det lättar lite men inte tillräckligt.
nette92

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn