min svägerskas lille son:(

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

min svägerskas lille son:(

Oläst inläggav anonym » 11 feb 2011, 18:34

Min svägerska förlorade sin son i v.21. Vet ännu inte vad missfallet berodde på. Han var helt perfekt och så söt. Vi sörjer alla honom och att vi inte får se honom växa upp och leka med sina kusiner.
Hur kan jag stötta min svägerska? Hur känns det att förlora ett barn man aldrig haft?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: min svägerskas lille son:(

Oläst inläggav mamma eva » 11 feb 2011, 21:40

Haft och haft, haft under sitt hjärta, lagt ner mycken vånda,oro, förväntan och förhoppning om en framtid för det lilla som man nog fått en relation till via sparkar,hört hjärtljud och sett på ultra,sett det pyttelilla hjärta banka inte är det lätt att komma över en sådan sorg som det för med sig. Har själv misst två små en son -09 i v 26+x antal dagar samt ifjol en dotter i v 29 som levde i 5 dagar båda vid liv då de lämnade livmodern men båda för svaga att klara sig utanför, dethär har ärrat min själ och hjärta så till den milda grad att sorg växt fast i kroppen min och har svårt att ta sig ut men tid får läka kropp och själ i den takt det tar, det som stödjer mig mest är att jag får bekräftelse på att jag verkar ha styrka att klara mig i min vardag och då svaghet annalkas mig att jag då får vara svag och gråta,och att jag får hoppas och tro att de har en varm famn i sin mormors knä hemma hos Gud gör smärtan uthärdlig,utan tro och stöd vore det mörkt och innerligt svårt att klara livets fortsättning. Men det måste vara på mina egna villkor och som jag känner mig bekväm det som folk erbjuder mig.Mina ord om min erfarenhet såhär långt med min sorg efter de två som jag ej hann bli arg på för ett spillt mjölkglass, en tjuvrökt cigarett eller annat som ens små och sedan större kan ge en som huvudbry då deras liv fortfar.
Haft en liten stund på livets oändliga vandring med en liten ängel som kom och vände om men som aldrig lämnar ens hjärta....
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Natasha » 12 feb 2011, 09:44

Jag har också förlorat en baby fast magen var enorm och mammalådan beställd. Ge en minnessak, tex ett smycke. Eller låna henne en hög med böcker om att förlora sin baby från biblioteket (när möte blir avsked är en titel). Köp blommor. Baka något. Helt enkelt, gör något konkret. Om ni är ännu närmare kan du vara "en axel att gråta ut mot". Säg att du lyssnar och att hon gärna får prata. Skicka en gång i veckan/varannan vecka ett sms och fråga hur hon och hennes man mår - även efter två månader.
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav första gångs mamman » 14 mar 2011, 13:57

Jag har också varit med om att mista mitt lilla växande barn i vecka 21 :( . Det var i november -09 som det hände. Vi fick heller ingen förklaring varför det hände. Men det finns väl en mening med allt. Visst går livet vidare,fast det ibland kan kännas helt hopplöst. Mitt råd är att finnas där för din svägerska när hon behöver någon. Det kan hända att det inte är idag eller imårgon...men bara tanken på att nån finns där räcker långt.
första gångs mamman

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn