Berättelsen om Aku

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Oläst inläggav Sunflower » 28 nov 2006, 14:48

En varm KRAM skickar jag också. Jag tänker på er.
Grattis på ettårsdagen lilla Aku!
Användarvisningsbild
Sunflower
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Westan » 28 nov 2006, 14:51

Ni är för härliga!!!!!!!!!!!!!!!! Tack för att ni finns allihopa! Det värmer så otroligt att veta att det finns andra som tänker på den lilla kille som bara fick ett och halv dygn i denna värld. Han fick lämna sitt fotavtryck i sanden med oss andra, trots allt.

Förvånansvärt känns inte den här dagen svår. Visst tänker jag extra mycket på Aku och allt som hände för ett år sen men det är med värme. Visst är jag lite sur på att vi inte firar ett års dag med en liten lintott som tultar omkring men man får leva med vad man får.

Jag läste i veckoslutets Iltalehti (tror jag de va) om lilla Miro som föddes den 22 movember i fjol. Han var född i v22+6 och vägde 500 g! Han klarade sig! Otroligt!
Jag tror att om Aku hade klarat sig hade det blivit ett liv i lidande och därför är jag ändå glad att han fick dö så snabbt.

Nu ber jag bara om att få bli gravid igen snart. Det verkar inte vara det allra lättaste...
Änglason nov. 2005
Passar på att leva livet medan jag väntar på mirakel
Användarvisningsbild
Westan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Solglimt » 28 nov 2006, 22:31

Även jag sänder en styrketanke åt dig Westan på årsdagen av Akus födelse! :cry:
Skönheten 08/06, Operasångaren 02/10 och Storöga 04/12
Användarvisningsbild
Solglimt
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Westan » 17 jul 2007, 20:44

När vi begravde Akus aska i trädgården planterade vi en ek som vi fått från grannarnas skog ovanpå askan. Vi slaravde väl lite med vattnandet i början och jag var nästan säker på att trädet dött. Eftersom stammen ännu var spänstig efter vintern lät vi det bladlösa trädet stå kvar. Under kan ju hända resonerade vi, men jag spanade redan in en ny planta att ta till. Nu har undret skett. Några små små bladknoppar syns på stammen! Om eken klarar ännu nästa vinter så är saken biff och ingen ny planta behövs. Men vilket under det känns som att se några pytte pyttesmå gröna början! Fantastiskt! Nästa steg är att det börjar spira i mig oxå. :wink:
Änglason nov. 2005
Passar på att leva livet medan jag väntar på mirakel
Användarvisningsbild
Westan
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav någon » 19 jul 2007, 21:39

Håller tummarna och tänker på er Westan! Under kan ske!

KRAMAR!
någon
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Föregående

Återgå till Änglabarn