Vårt älskade barn, vårt allt.

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

Re: Vårt älskade barn, vårt allt.

Oläst inläggav Jason » 05 aug 2009, 19:27

:heart: Så sorgligt och tungt, både med er älskade Noah och pojkarnas småkusin. Har läst hela tråden (igen) och tårarna bränner.
Varma kramar till dig Tilde.
Jason
Supermedlem
Supermedlem

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Tilde » 10 aug 2009, 20:46

Tack.
Jag sökte en hel eftermiddag efter passlig vers o surfa på många ängla-sidor, grät en hel del den dagen, var tillika terapeutiskt, behövs nu o då ett renande gråt.
Gjorde ett kort och skicka det till familjen, ville de skulle veta de finns i våra tankar, har inte hört nåt därifrån nu, dom har tunga tider o vägen är lång till vardagen igen.
Kändes verkligt fånigt att inte hitta rätta ord, tyckte att jag om någon borde ha dem av släktingarna men nej. Var det såhär folk kände sig då vi förlora vårt barn? ...

Har ett himla behov att börja prata av mig igen, har inte gått hos psykolog på länge. Tror jag skall ta kontakt till Käpy igen, skulle göra bra med lite vertaistukea o inse igen att vi inte är de enda som gått igenom detta.
Har oxå senaste tiden velat titta på det vi videofilmat av Noah, men har inte vågat än, har inte ännu tittat en enda gång på hans video. Har inte vågat, är för rädd att jag skall vakna ur denna dröm, för ibland känns mitt liv som en dröm och allt som skett är overkligt. Skrämmande.Jag är rädd att jag skall minnas för mycket igen och mitt liv faller i spillror. Tillika är jag lite besviken på mig själv, dvd:n bränner i fingrarna men har inte modet att sätta den i spelaren. Eller är jag rentav arg på mig själv...vet inte.
Bild
Bild
Mamma till 3 underbara söner födda
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav fridda » 10 aug 2009, 21:09

Vad ledsamt Tilde..jag är så ledsen för allt :cry: Styrka till er!!!
fridda
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Johns mamma » 11 aug 2009, 08:29

Visst känns det som en dröm ibland, allt man gått igenom. Jag kan gå här hemma o titta på Cornelias foton o undra om vi faktiskt har haft henne... de låter helt sjukt! De känns konstigt, ledsamt på något vis att de blir såna tankar/känslor.
Jag känner också att det där "renande gråtande" kommer snart för mig. De e mycket tankar o känslor nu.

Tilde, jag tror nog aldrig att man vet va man ska säga/skriva åt någon som förlorat sitt barn, även om vi tyvärr varit med om det själva. Det finns bara int någo "rätt" att säga.
Förhoppningsvis kommer vi "hemåt" ganska snart o kan visa upp vår nya, lilla guldklimp. Då ska vi väl hinna ta oss en stund att prata lite, eller va tycker du? Kram åt dig!
Son född -03, ängladotter -08, son -09 och dotter -11.
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tilde » 17 aug 2009, 12:09

Jo, vi skall prata vid så himla gärna o ni finns i mina tankar nu nör tiden närmar sig för lillasyser/bror att komma till världen.
Jag hoppas så att allt skall gå bra, ni e så himla värda det. Fösök stå ut.

Såg att man kan laga en ticker åt sin ängel oxå på lilypie, jag lekte lite med tanken och prova mig fram men editera ingen än. Sku så himla gärna vilja ha 3 tickers där. Tycker N skulle vara värd det, vara värd sitt erkännande så att säga, utan att slänga det i fejset på folk hela tiden. Inte som en sorlig sak utan som en glädjesak, att vi har 3 barn och alla är lika mycket värda! Jag är stolt och överlycklig att vi fått ha honom, även om det känns overkligt ibland.
Jag skall rulla på tanken och låta det mogna, kanske jag lagar en ticker inom snar framtid.
Bild
Bild
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tilde » 03 sep 2009, 14:03

Jag var på Käpy-möte i söndags och jösses vad det gjorde bra! Jag hade en så lättande och ren känsla i själen efteråt att jag tänker åka på nytt i slutet av mån på nästa möte.
Har inte varit där på 2 år och det var många nya ansikten, tyvärr...
Stötte oxå på en gammal "bekant" som jag allra minst i hela världen skulle tänka mig kunna träffa där, låt mig säga såhär, situationen var lite "odd"...
Jag hade inte sett honom på 7 år och nu stod han plötsligt där med sin flickvän, han som inte ens skulle ha barn, nånsin... Nåja, vi växer väl alla till oss men vad är oddsen att man träffar en nära bekant (förr då) på ett möte för föräldrar som förlorat sitt barn och vi var bara åtta föräldrar där? Jag kommer inte ifrån det att situationen var lite underlig. Den lätta dock när all presentera sig själv och sin historia.

Ibland tror jag eller jag tror väl största delen av tiden att jag lever i en dröm, för när jag tänker närmare på allt som hänt oss kan jag inte förstå att jag fortfarande står på benen och lever så gott som normal vardag, vad mänskan tål mycket...
Eller så håller jag på att tappa vettet, vem vet men just nu känns Käpy-mötena väldigt viktiga och bra igen och funderar på att ta upp kontakten med min psykolog igen för att få prata ur mig. Skulle verkligen behöva det igen.

Förde 2 söta små muminfigurer t lilla Noah idag till graven, dom köpte jag när vi va till mumindalen med storbrorsona. Visst skulle lilleman oxå få sin andel av mumindalen :love:
Bild
Bild
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tilde » 06 jan 2010, 19:52

Lilla älskade barn, du skulle ha fyllt 4 år igår.
Vi firade dig med kinuskikaka och fastlagsbullar igår, storebror ville vi skulle baka men mamma orkade inte. Jag köpte färdigt. Har lite skuldkänslor för det då jag alltid bakar åt bröderna dina allt själv, men krafterna räckte inte.
Jag har gråtit mycket de senaste dagarna, det var länge sen sist, trots att jag mått relativt dåligt hela året. Att vara på jobb var rent helvete. Ett enda kämpas.

Undrar hur jag mår om 20 år, är det alls lättare då?
Förra året var inte lika tungt som i år, tycks gå i vågor.

Få kom ihåg din födelsedag, det sårar, det kändes djupt in i själen, men för oss är du lika mycket med och värd som dina bröder.
För oss finns du alltid här, det är du värd.

:heart:
Bild
Bild
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav abc » 06 jan 2010, 19:56

:kram: till dig Tilde. Önskar dig styrka!
Användarvisningsbild
abc
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Johns mamma » 07 jan 2010, 09:35

Oj, vännen! :kram:
Jag tände ljus för er lillis, men jag glömde höra av mig till dig. Jag vet hur tungt det är när omgivningen inte minns...
Jag förtränger min egen sorg också för tillfället, känns det som. Det känns som man inte ska sörja nu när vi har en ny bebis att ta hand om... Jag e helt säker att Noah inte bryr sig om att du köpt färdig kaka, han e nog nöjd ändå! :) :heart:
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Sahara » 07 jan 2010, 22:43

Kram till dej Tilde! :kram:
12/04 10/07
Användarvisningsbild
Sahara
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Tilde » 07 jan 2011, 15:24

Lilla mammas gubbe, du skulle ha varit 5 år nu, tänk vilken stor kille.
Tiden går så fort men duy följer med oss i vardagen alla dagar.
Jag saknar dig så, vårt barn.

Vi förde 5 ljus till graven , ett blomhjärta med en hot wheels motorcykel i och vi baka med brorsorna dina rulltårta. Brorsorna valde ännu kexpaket och mamma, pappa K o T fira din födelsedag hemma.
Vemodigt. Jag e arg på livet.

Jag har varit arg de senaste dagarna.
Mina släktingar tyx tro att det att de ligger lågt nu runt Noahs födelsedagstider, de gör saker o ting bättre, inte ett samtal, inte ett sms ingenting...
Har som tur några få vänner, 3 st detta år. Tusen tack till dem och många kramar! De är guld värda!
Noah har en småkusin som födde 3 år sen exakt på samma dag som han, den 5.1.2010
jag tog det hårt, jag fundera varför, varför inte hon kunde födas på nån annan dag, den dagen som e fredad för Noah, den dagen föddes hon med.
Det är ju inte hennes fel. Absolut inte.
Men jag klarar inte av att fira nån annan just då, se släkten glad och inte nämna vår son med ett ord...
Jag brukar gratulera henne dagen efter.
Men värsta var nog nu i år att flickanS mormor, min moster, hade satt in hennes födelsedags-hyllning i tidningen med samma sångvers som vi spela på Noahs begravning...
Alltsåantingen håller jag på att flippa eller så har jag sinnessjuka släktingar...
Jag e arg, ursinnig, bitter, förbannad, s¨rad, häpen och nu håller jag på att flippa...

Jävla öde!
Bild
Bild
2004 2006 2007
Användarvisningsbild
Tilde
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav *Älvan* » 07 jan 2011, 18:27

Oj kära du! :heart: :kram: :ledsen: Kan inget säga mer än det.
Folk vet nog vanligen bara inte vad de ska säga och göra,är rädda att göra er ledsna. Mormodern menade nog inget illa tror jag,fast jag förstår att det känns för j***gt. :kram:
Ni är så starka ni som överlever trots sorgen! :ledsen: :nicka:
Grattis till Noah! :heart:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Cupcake » 07 jan 2011, 22:49

En stor :kram: till dig!

Jag tror inte heller att din moster menade nåt illa. Jag gissar att hon helt enkelt inte kom ihåg att ni haft versen på Noahs begravning. Det är såna detaljer som kan betyda massor för de nära, men som andra inte kommer ihåg, hur galet det än låter.

Jag har inte mist ett barn själv (men en lillasyster då jag var åtta år) och kan inte sätta mig in i hur det är att sörja sitt barn. Jag tror att många inte vet hur man ska bete sig mot de som förlorat ett barn. Jag tror att de flesta inte medvetet vill göra nån illa, men man vet inte vad som är bäst, att prata om den lilla ängeln eller inte. Kanske tror en del att sår rivs upp om man talar om barnet? Kanske en del inte tänker på det som hänt efter en tid? Kanske i synnerhet om familjen fått barn efter änglabarnet. Men oftast tror jag att det handlar om att man inte vet vad man ska säga.

Har just köpt och sett Stormskärs Maja på dvd och minns bra scenen då hon fött en liten pojke, en tid efter att ha mist en äldre pojke. Barnmorskan frågar om inte pojken ska heta Mikael, som pojken som drunknade. Men Maja frågar bara "Sku jag ha två barn som heter Mikael?" (eller nåt i den stilen, minns inte riktigt exakt). Jag tänker att Maja bar minnet av Mikael med sig och därför tyckte det var otänkbart att ge ett annat barn samma namn. Förr i tiden var det visst vanligt att man gav ett dött barns namn om det föddes ett nytt syskon. Okej, Stormskärs Maja är fiktiv, men hon hade en klok karl som höll med henne i namnfrågan. För det var ju han som valde barnens namn. Nåja, det var bara en grej som ploppade upp i huvudet.
Son 11/07, Dotter 01/10 och Dotter 02/13
Användarvisningsbild
Cupcake
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Natasha » 08 jan 2011, 00:19

Jag tänker på dig. :kram: :heart:
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Johns mamma » 09 jan 2011, 16:42

Otroligt klumpigt av din moster!
Jag kan bara inte fatta att er lillis sku ha fyllt år redan. Lilla :heart: !
Jag kan inte komma med så mycket annat nu, för jag är också ganska bitter, på dåligt humör o förstår mig inte alls på andra människor just nu... Vet du vännen, det är nog så att det är alla andra som är konstiga, inte vi! :kram: :heart:
Johns mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

FöregåendeNästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Änglabarn