fotograferingsprojekt

För oss som har förlorat ett barn.

Moderator: mamma eva

fotograferingsprojekt

Oläst inläggav Sommarsnö » 23 jul 2006, 12:34

hej, detta är ett lite annorlunda inlägg. Jag är 23 år gammal och studerar fotografi. Jag har precis påbörjat mitt slutarbete i fotografi, temat är barnlöshet. Jag skall fotografera kvinnor som inte kan få barn, som har svårt att få barn, eller som har misst ett barn. Jag har personliga upplevelser av ämnet eftersom min syster har haft väldigt kämpigt med missfall och upplever just nu en svår graviditet, jag vill med bilderna visa repekt för kvinnorna som orkar ta sig igenom svåra och sorgliga upplevelser, visa att ett barn som aldig fick födas lever kvar i minnet hos föräldrarna för alltid, visa att en graviditet inte alltid innebär en dans på rosor, utan även kan innebära sorg och rädsla. Om någon som läser detta är intresserad av att ställa upp på bild, hör av dej, du får gärna befinna dej i Österbotten. Fotografierna kommer att ingå i en utställning och intill fotografierna skall det stå en kort berättelse om kvinnornas upplevelser.
Med vänliga hälsningar
Laura
Sommarsnö

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Natasha » 29 jul 2006, 14:11

Känner vi möjligen varandra Laura? Är du lillasyster till min kompis? Jag är potentiellt intresserad och är i Österbotten i slutet av augusti. Svara med PM.

Natasha
Mamma till tre barn varav ett ännu är i dagis.
Användarvisningsbild
Natasha
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Sommarsnö » 03 jan 2007, 13:13

till er som läser detta först nu, så vill jag bara säga att jag fortfarande söker kvinnor som är intresserade att ta del i projektet. Det är bara att höra av sig, min mail är laurahelenam@gmail.com

Mvh
Laura
Sommarsnö

tack

Oläst inläggav Sommarsnö » 04 apr 2007, 18:18

tack till alla som deltagit, utställningen äger rum på Tobaksmagasinet i Jakobstad 4.5-26-5-2007 och därefter på galleri G18 i Helsingfors 6.6.07 och hela juni månad.

Mvh
Laura
Sommarsnö

Återgå till Änglabarn