En bra förskola i Esbo

För oss som har barn i skolåldern.

Moderator: acasia

En bra förskola i Esbo

Oläst inläggav kjk » 19 jan 2013, 22:52

Hej,

Vi har p.g.a speciella omständigheter blivit beviljade att kunna ganska fritt välja vår förskola i Esbo. Jag har besökt några men kan inte bestämma mig. Har ni erfarenheter av Finno eller Kungsgården gärna tar jag emot åsikter om andra också.
kjk

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: En bra förskola i Esbo

Oläst inläggav Julia77 » 22 jan 2013, 13:41

Var ska barnet gå i skola? Lönar sig att välja det först, så att förskolan är samma. Har bekantas barn i Finno förskola, en del är jättenöjda, andra mindre nöjda. Beror mycket på vilken personal man råkar få i just den gruppen. Vad har ditt barn behov av?
Julia77

Re: En bra förskola i Esbo

Oläst inläggav kjk » 10 jan 2014, 18:04

För att svara på mitt inlägg :) Vi har varit väldigt missnöjda med förskolan i finno. I ett skede funderade vi ta barnet bort från förskolan pga. problem med personalen men vi kämpar för vårt barn trivs med sina vänner. Föräldrar som har barn som går med "massan" tycker säkert att Finno är ett helt ok ställe. Men ifall barnet är lite känsligt/ villt/ behöver integrerad grupp el. dylikt så skulle jag ta och bekanta mig med andra alternativ. Åsikterna är som sagt ganska tu delade, andra trivs andra inte.
Men jag skulle inte rekommendera finno förskola för mina vänner eller bekanta.
kjk

Återgå till Skolbarn