8 åring som slåss med mej och lillasyster

För oss som har barn i skolåldern.

Moderator: acasia

8 åring som slåss med mej och lillasyster

Oläst inläggav anonym » 31 mar 2013, 10:11

Min 8åriga dotter tar till våld när nåt bär henne emot. Det kan vara allt från att lillasyster retas eller säger nåt opassligt som hon slår till henne till att hon flyger på mej. Det är inga små utbrott hon får, jag sitter med klösmärken och blåmärke nu igen och vet inte vart jag ska vända mej. Från pappan får jag inget stöd utan han säger att jag gör nåt fel för hon beter sej inte så hos honom. Jag är bestämd och tolererar inget sånt uppförande, jag slår inte heller barnen så nånting sånt har hon inte fått av mej. Det här börjar bli tungt :ledsen: Nu när det hände låg vi och myste i min säng när hon och lillasyster började munhuggas varpå storasyster smäller till sin lillasyster, jag får stopp på slagsmålet men istället ger hon sej på mej med att trycka in sina tår hårt i mina lår =det gör jätteont. Fastän jag säger åt henne bestämt att sluta så eskalerar det, jag tar i hennes armar för att få henne att sluta och det resulterar i att hon ger sej på mej, klöser, sparkar och kniper mej. Så nu sitter jag här med ännu ett blåmärke förorsakat av min äldsta :ledsen: Jag vet inte vad jag ska ta mej till, jag vågar inte söka hjälp hos nån myndighet här där vi bor så det är inget att ens fundera på.

Hur är era barn? Jag behöver verkligen få veta om andra barn också gör så här?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: 8 åring som slåss med mej och lillasyster

Oläst inläggav Humlan » 02 apr 2013, 12:01

Varför vill du inte söka hjälp? Jag skulle först ta kontakt med skolhälsovården (kurator om det finns) för att kanske den vägen få vidare hjälp. Det kan ju vara att något tynger ditt barn och att detta är enda sättet hon kan få ut sin ilska/besvikelse/ledsenhet. Ibland är det så mycket lättare för ett barn att få tala med en annan vuxen. Har hon alltid reagerat så här eller är det något nytt? Hoppas det lugnar ner sig. Sku det annars gå att tala med henne när hon är på gott humör? Förklara hur det känns för dig och lillasyster.
Tre fina barn födda 2003, 2010 och 2011.
Användarvisningsbild
Humlan
Stamgäst
Stamgäst

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Skolbarn