Inkontinens hos barn!

För oss som har barn i skolåldern.

Moderator: acasia

Inkontinens hos barn!

Oläst inläggav pikku myy » 17 sep 2013, 22:05

Skriver av mig och är tacksam ifall nån vill hjälpa till med tips eller andra egna tankar.Min dotter som nyligen fyllt 8-år har börjat kissa ner sig både på dagen och natten inte alla dagar eller alla nätter men iallafall flera gånger i veckan och det är ett stort problem för henne förståss och såklart mig med, är så rädd att nån skall märka det och hon skall bli retad för det.Oftast kommer bara små droppar så endast trosorna är våta men ialafall.Har försökt undersöka och fråga hur det går till och vad jag förstått så hinner hon inte till wc i tid utan hon märker det för sent och då har första dropparna kommit i byxorna.Någon annan som har eller erfarenheter eller kan hjälpa!!Tacksam!!
pikku myy

Re: Inkontinens hos barn!

Oläst inläggav borgbacken » 18 sep 2013, 09:41

Det första jagtänker på är urinvägsinfektion. Då brukar kisi behovet komma riktigt plötsligt och man har väldigt svårt att hålla sig. Dessutom kommer det sällan mycket kiss. Själv led jag av det som barn (och ännu ibland). Då jag var liten tog det inte ont egentligen vad jag minns, men nu på äldre dagar får jag riktigt ont i både nedre delar och ryggen. Då jag var liten kurerade vi med mamma uvi:na med pressad citron och tranbär/ lingon i mängder, men nu när jag haft som äldre hardet inte räckt. Ta en kissodling på hvc!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Skolbarn