vi verkar faktiskt ha liknande problem, var ju inte såhär det skulle vara direkt...
förstår mig inte riktigt på folk som stöter ifrån ansvaret att få det att funka med barnen, det torde väl vara i bådas intresse det funkar?
kontakta min familjeterapeut vi email, var full bokad, men maila lite, och direkt citerat ur hans mail (en del)
Men du får säkert börja med att försöka ha regelbunden kontakt med flickan per telefon, så att det blir en normalisering av er relation. Det kan hända att hon solidariserar sig med mamman genom att inte komma till dig, och om du försöker få henne att komma blir det bara mera motstånd från flickans sida. Ett barn ska ju vara solidariskt med sina föräldrar. Men det som är flickans problem är att om hon är solidarisk med den ena föräldern känner hon att hon sviker den andra. Det är en smärtsam situation för henne. Gör vad du kan för att signalera till henne att du är glad över henne och gärna träffar henne utan att det blir till ett krav på henne.tror mycket det är på det viset, samt jag e ganska så säker dottern hört en del prat hon antagligen inte borde få höra...
kom dock på, märkligt sammanträffande då jag egentligen inte haft problem förut men efter en liten resa med den nye för mig så kom problemen på allvar

jag vägrar ge upp, jag har kommit alldeles för lånt för att kuva under nu! det har tagit mig över 2 år att komma hit jag är idag, och tycker i överlag att saker börjar funka för mig igen,trots jag har lång väg kvar...
jag har börjat ringa ofta denna vecka, för att prata med min dotter, men hon vill int alls prata med mig, int ens säga hej...
men jag tänkte så, att kanske om jag visar jag vill ha kontakt så kan jag ju nästa gång dom ska till mig att prata lite om att jag har försökt ringa att om hon varit upptagen då hon inte vill prata med mig...har poängterat åt modern att samtalen e direkt åt min dotter,INTE åt mamman..