Känns hopplöst...

För andra familjekonstellationer än den klassiska kärnfamiljen.

Moderatorer: Peetra, IdaLotta

Känns hopplöst...

Oläst inläggav anonym » 11 nov 2015, 21:49

Hej,
Jag o min sambo ska flytta isär, frågan e När, då vi int kommer fram till ett gemensamt beslut kring umgänget och hos vem ska barnen va skrivna hos! :osaker:

Grejen e den att vi bor på min sambos hemort och det e här som han vill bo, han har allt o alla här. Jag sku velat flytta 45km ifrån för där har jag mera mitt. Han går ej med på det. Han säger att då får jag fara ensam. Nu då jag har föreslått att jag kan komma emot o bli kvar på hans hemmaställe ifall att barnen e inskrivna hos mig. Men det går han int heller med på! Han ska ha barnen! Jag fattar int ens hur han sku klara det då han har egen firma, kommer alltid hem först på kvällssidan, har stora drömmar om hur bli framgångsrik och ska bygga hus ifall han får beviljat lån. Visst, han har en mamma som sku ställa upp mycket för honom men jag tycker att jag e barnens mor, har dagsarbete, och barnen e vana att vara mera med mig. Så varför då int låta det fortsätta, att de bor hos mig, istället för att det sku mer va hos famo ifall inga fadern hinner?

Våra barn e 2 och 3 år, så de e små.

Ifall det här nu sku gå till domstolen, så hur länge kan det ta, och behöv man nån slags jurist isf?

Tacksam för svar.
Jag känner mig så hjälplös och rädd :ledsen:
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Återgå till Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar