Mamma flyttar ut

För andra familjekonstellationer än den klassiska kärnfamiljen.

Moderatorer: Peetra, IdaLotta

Mamma flyttar ut

Oläst inläggav Ensamma mamman » 23 maj 2011, 13:11

Jag kommer vara den som flyttar bort från vårt nuvarande gemensamma hem eftersom min man har ekonomiskt bättre att bo kvar.
Jag är jätte orolig hur det skall påverka barnen, tänk om dom inte alls vill vara med mamma sen :ledsen: :ledsen: . Har någon annan varit i samma situation? Vad är värt att tänka på?
Är så himla känslig och orolig för allt just nu så jag får extrem ångest av det här....också.
Ensamma mamman

Re: Mamma flyttar ut

Oläst inläggav Trinity79 » 26 maj 2011, 11:30

I vårt fall var det också så att det var jag och dottern som flyttade ut från gamla hemmet till en betydligt mindre lägenhet. Hon var 4 år då vi flyttade, men fick vara med och välja vilka leksaker hon ville ha med och vad som skulle bli hos pappa. Vi bor rätt nära gamla stället så allt sånt som dagis, kompisar och sådant hölls som vanligt och det hjälpte säkert att anpassa till den nya situationen och det att hon i början också ofta kunde besöka pappa och hämta det som blivit på "fel" ställe.

Mamma är alltid mamma, så jag tror inte du behöver oroa dig för att de inte skulle vilja vara hos dig! En stor STYRKEKRAM vill jag sända dig så här virtuellt! :kram:
Bild
Bild
Bild
Trinity79
Guldmedlem

Oläst inläggav Karl » 14 aug 2011, 01:11

Inga problem! Hur har ni fördelat skötselansvaret?
Användarvisningsbild
Karl
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav ZilviaZofia » 27 aug 2011, 11:12

Jag var också den som flyttade ut, barnen var då 2 år. Men det fungerade mycket bättre än väntat så jag tror inte du behöver oroa dig, fast det gör man nog ändå..
Styrkekramar!
Bild
ZilviaZofia
Guldmedlem

Återgå till Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar