Manlig barnvakt till teknikintresserad pojke?

För andra familjekonstellationer än den klassiska kärnfamiljen.

Moderatorer: IdaLotta, Peetra

Manlig barnvakt till teknikintresserad pojke?

Oläst inläggav Mangusten » 06 okt 2011, 10:02

Hej, jag är ensamstående mamma till adoptivson på nio år. Jag har försökt hitta en svenskspråkig ung/ungdomlig manlig barnvakt som är teknikintresserad OCH intresserad av att jobba med barn. Det är svårt. Har massa sköna människor i min närhet, men kanske inte just denna "sorten" :-)
Min son älskar att bygga med lego technic, elektronik, är intresserad av rymden mm. Det skulle vara roligt med en barnvakt då och då som kan dela och uppmuntra honom i dessa intressen.
Är det någon som kanske har godar råd/tips om var jag kunde söka / annonsera?
Jag är ny på mammapappa så vet inte om detta var fel ställe att skriva om detta.
Hälsn.
"Mangusten"
Mangusten

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Manlig barnvakt till teknikintresserad pojke?

Oläst inläggav Peetra » 07 okt 2011, 18:22

Välkomen till forumet!

Min karl är 50 år ung, teknikintresserad, barnvänlig och pratar svenska. Vart ska jag posta honom? Skämt åsido, han blir bara grinig om jag hyr ut honom, men chansen finns ju att det kan hittas nån via detta forum, om du berättar var i landet nånstans ni bor. :nicka:

Jag undrar just om det där kvalificerar som bara barnvakt? :hm:

Barnskyddet i de flesta kommuner försöker erbjuda stödpersoner. Till skillnad mot vad folk ofta har för sig, så behövs det inget dramatiskt strul, för att man ska kunna få en stödperson/stödfamilj för sitt barn. Du är ensamstående och barnet behöver även en manlig svenskspråkig teknikintresserad förebild i sitt liv. That is it, problem created å er familj lämpar sig helt klart för förebyggande åtgärder från barnskyddet.

Rädda barnen utbildar folk, som ska fungera som sådana här stödpersoner. Jag tror att Kårkulla har haft svenskspråkig dito, men är inte säker. Jag hittar inte nåt på deras webbsida iallafall, men det säger inte så mycket iofs. :)

Jag skulle kanske annonsera i Kyrkpressen om detta. :hm:
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Re: Manlig barnvakt till teknikintresserad pojke?

Oläst inläggav Mangusten » 07 okt 2011, 18:50

Tack för tips!
Och jo, det slog mig efteråt att jag visst inte skrev in var vi befinner oss :0

Det är alltså Esbo, så det blir väl huvudstadsregionen som gäller för oss.

Du har rätt, barnvakt är nog inte det helt rätta ordet, stödperson är nog snarare det som behövs.
Ska kolla upp med vad som finns här i vårt område.

Har använt MLLs tjänster för barnvakt, men det är ju som sagt inte bara det det här handlar om.
MLL verkar dessutom bara ha tjejer. Och ja - tjejer är också teknikintresserade och bra på teknik!!!
Men - det är nästan bara damer (roliga fina hjälpsamma) omkring oss, skulle inte skada
med någon manlig stödperson som hade tid att komma då och då.
Gudfädrarna har sina karriärer, det blir mest födelsedags- och julträffar.
Mangusten

Återgå till Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar