Babyn till pappan över helgen, vilken ålder?

För andra familjekonstellationer än den klassiska kärnfamiljen.

Moderatorer: IdaLotta, Peetra

Babyn till pappan över helgen, vilken ålder?

Oläst inläggav anonym » 11 nov 2011, 00:43

Någon som har varit gravid vid skillsmässa? Vid vilken ålder har babyn börjat fara till pappan för att vara hos han över ett veckoslut?

Min en släkting håller på och skiljer sig, gravid och 2 äldre barn. De äldre barnen är i lågstadieåldern och dessa två barns vårdnadsavtal så skall det stå att de skall fara till pappan varannat veckoslut och skollov och stora helger vartannat. Hon var hit på kaffe ikväll och då började hon fundera på hur det blir med bebisen om allt går bra under graviditeten. Vid vilken ålder hamnar hon att skicka bebin med sina syskon till pappan? Vi satt och diskuterade alla sorters möjliga möjligheter. Pappan håller på och flyttar till annan ort pga jobbet så avståndet till honom blir runt 150 km. Så den gången han har babyn så blir det över natten (eller då möjligen 2).

Efter att hon och barnen for hem så har jag funderat på detta, så kom jag på att jag kan fråga här, kanske någon här har varit i samma situation. Vid vilken ålder har barnet farit till pappan och varit över natten? Spelar det roll om hon sku amma? Om hon ammar länge? Något som jag kan säga åt henne för att lugna ner henne.

orolig släktingUtanför ämnet: skriver anonymt för min släktings skull
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Babyn till pappan över helgen, vilken ålder?

Oläst inläggav enMamma » 13 nov 2011, 21:38

Jag har varit i precis samma situation. :( Jävligt och eländigt och skittungt och sorgligt. Härligt att hon har dig som stöd dock. :) Vi höll ut tills bebin var född dock, och när hon var sju mån skildes vi. Och pappan försvann helt för en tid, orkade inte med oss. Sen kom han sakta tillbaka, men då tog han bara de stora barnen. Hälsade bara kort på minstingen varje gång. Nu när hon är ett och ett halvt har han äntligen tagit alla tre på en gång. Men det har varit en lång och stenig väg att komma såhär långt, han bor också en bit ifrån oss. Nu har han haft dem bara en natt, från årsskiftet ska vi underteckna nytt avtal. Jag ammade henne över ett år och ville inte ens att han skulle ha henne längre stunder i början. Pga. av amning och att hon var så liten. Om din väninna vill e-posta mig får hon jättegärna göra det! Jag orkar inte dra hela historien här, men kan tänka mig att jag kan stöda henne på nåt sätt om det behövs. Kan isf meddela min e-post här. Styrka åt er alla.
trebarnsmor
enMamma
Guldmedlem

Oläst inläggav elisaaa » 14 nov 2011, 17:00

Hej!

Jag kunde också behöva lite hjälp. är mitt i separationen med mannen och vi har en son på 1,5 år och jag är gravid och beräknad till februari 2012. Vi kommer att bo på olika orter med ca. 40 km avstånd bara jag nudå skulle få en lägenhet nångång.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
elisaaa
Silvermedlem

Oläst inläggav enMamma » 14 nov 2011, 21:48

Oj elisaaa. Styrkekramar åt dig med. Då när jag var gravid och allt var åt helvete hemma trodde jag att jag var den enda i världen som var gravid och olycklig. Nu, med mera perspektiv vet jag att jag var långt ifrån ensam. Och det gör att min hjärta brister, att det är flera som måste gå igenom samma helvete som jag. Jag bloggar på ensamma.ratata.fi (Ensamma mamman) och där finns min mejladress för den som vill ha kontakt. Många varma kramar ännu en gång! :kram:
trebarnsmor
enMamma
Guldmedlem

Återgå till Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar