stanna kvar för barnens skull?

För andra familjekonstellationer än den klassiska kärnfamiljen.

Moderatorer: IdaLotta, Peetra

stanna kvar för barnens skull?

Oläst inläggav anonym » 10 jan 2015, 18:21

hej!! jag har barn på 2,5 och 5 år och har ett 10 årigt samboskap bakom mig med barnens far.Det har varit dåligt i ca 3 år nu som jag tänkt mycket på att separera=( men när barnen är såhär små känns det såå fel...men sen nån dag när vi grälar högljutt och min sambo slänger saker på mig,nyps och skuffas så tänker jag att om det endå vore bättre att separera så att barnen slapp se detta!!? det är inte så väldigt ofta vi grälar på detta sätt men jag känner den dåliga stämmningen i huset när vi båda två är närvarande och jag tycker att barnen är gnälligare/bråkigare då..=( nu kan man ju seja att jag bara bor kvar för barnens skull för det är länge sen jag trott att det skulle kunna bli bra mellan oss...när respekten far,förtroendet far..då far också kärleken..och vad finns kvar då..inget!! men vad jag läst är 2 års åldern en känslig ålder som inte ska ha mycket förändringar och jag är rädd att "förstöra" mina barn med en separation och allt vad det innebär...många gånger tänker jag att jag ska vara "neutral" och inte höjja rösten fastän min sambo "provocerar" till gräl men det går inte alltid...som imårn,jag tyckte att vi hade en diskussion och sen när min sambo inte visste vad han skulle säga(det är ofta så) tryckte han ett kletigt joghurtlock i ansiktet på mig och när jag sen for upp och stå bredvid honom och sa att sådär gör man inte så skuffade han mig undan hårt och senare spottade på mig utan att jag ens rört vid honom(barnen såg inte detta)...! Såå min fråga till er alla med erfarenhet är att vad tycker ni,skall jag stanna kvar bara för barnen tills de blir lite äldre för att de skall slippa varannan vecka boendet och allt vad det innebär eller tror ni att barnen mår sämre av den dåliga stämmningen än av en separation.Alla åsikter välkommna!! :kram:/ledsna mamman
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: stanna kvar för barnens skull?

Oläst inläggav EmMia » 14 jan 2015, 13:47

Alla gör som de anser bäst för sig, men jag tycker att lyckliga föräldrar = lyckliga barn.
Du måste avgöra själv hur du vill ha det, men det lilla du berättar här så tycker jag inte han är värd dig.
Det är aldrig lätt att separera, men ibland måste man göra det för att alla ska må bättre.

Kämpakram!

-mia
Emmi 21.4.2006 <3 Elina 7.6.2010 <3 Alexander 24.6.2013
Änglason 9.6.2012 <3
Användarvisningsbild
EmMia
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Ensamstående, bonus- och skilda föräldrar