IVF syskonförsök

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Re: IVF syskonförsök

Oläst inläggav liljekonvalj » 30 sep 2012, 14:13

emma_m: Har ni tidigare varit i den kommunala kön? Eller fick ni ert första barn via Ava? Är själv i samma situation, syskonförsök på gång. Det gick väldigt snabbt att komma in i rullorna igen via den kommunla då man en gång hade köat med första barnet. Tror att det tog cirka 4 månader förrän vi fick börja nya behandlingar. Ruvar som bäst... :heart:
Senast redigerad av liljekonvalj 02 okt 2012, 12:17, redigerad totalt 1 gång.
liljekonvalj

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav emma_m » 01 okt 2012, 20:06

Lilla L fick vi nog hjälp via Ava. Men skulle inte hon klarat sig så skulle vi börjat på med kommunala försök.

Nu är vi inne med syskonförsök det också via Ava. Jag känner att min tid rinner iväg o. tror då att jag ev. skulle få vänta länge kommunalt.
emma_m
Guldmedlem

Oläst inläggav liljekonvalj » 03 okt 2012, 12:25

emma_m: Ville bara göra lite reklam för det kommunala :)! Har själv också gått till Ava, men fick vår dotter via den kommunala på tredje icsi försöket allt som allt. Har inget illa att säga om Ava heller, bara att det privata äter en massa pengar. Så nu kör vi budgetvarianten ;) Tycker att de är så trevliga på Tays och det praktiska har fungerat bra. Har varit dit på 2 icsi och ett FET.
liljekonvalj

Oläst inläggav Venla » 05 jan 2013, 15:15

Gott Nytt År allihopa! =) Det har varit väldigt tyst härinne så tänkte försöka väcka liv i tråden igen :) För oss har det nog stått still med IVF försök. Men nu börjar vi känna oss redo igen! Så om några månader sätter vi igång, senast i sommar. Vi har försökt leva mer hälsosammt nu, träna mer och ätit en massa olika vitaminer som sägs ska förbättra fertiliteten så vi får se. Vi kommer nog att gå privat det är smidigast så även om det är dyrt. Vår lilla dotter fyller ju 3 år i sommar, det här är en jätterolig ålder! och så mycket enklare det har blivit även om hon har trotsiga perioder ibland. Men nu känns det verkligen som om man är redo för ett barn till. Hur går det för er andra? Någon annan som gjort eller ska göra syskonförsök snart? Hoppas vi blir fler som kan följas åt här! :nicka:
Användarvisningsbild
Venla
Guldmedlem

Oläst inläggav lulu75 » 06 jan 2013, 10:48

Hoppar in har och onskar er lycka till!

Vi var inne i syskonforsokrumban ifjol och i varas och i oktober foddes var lillebror! :heart: Vi har inga frysta embryon kvar nu sa ska det bli fler syskon sa ska det ske helt naturligt. Just nu kanner jag nog att vi inte kan hoppas pa fler an tva underverk!!

Haller tummarna for manga plus har pa traden! :tumme:
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Venla » 03 mar 2013, 16:27

Hejsan! Synd att vi inte blev fler härinne :osaker: kanske någon dyker upp här i ett senare skede. Vi sätter igång i April, skulle ha börjat nu vid nästa mens men då Påsk veckan kommer emot och de gör ÄP senast 26.4 den veckan så om min mens börjar som jag beräknat så skulle jag nog inte ha färdigt pickat då ännu. Jag känner mig verkligen laddad nu! =)
Lulu75: Grattis till er son! :clap: säkert underbart att ha fått ett syskon till er dotter =)
Användarvisningsbild
Venla
Guldmedlem

Oläst inläggav MiaPia2 » 11 mar 2013, 16:49

Hej! Tänkte hoppa in här och ge alla lite hopp och tro. Venla och Lulu75, ni kanske minns mig och våra sex år av försök och fyra provrörsbehandlingar som sedan sent om sider resulterade i ett barn :heart: Vi gav ju upp i något skede och gav oss in i "adoptionsrumban" också för allt verkade så hopplöst med att få ett eget barn. Nu är jag gravid igen, och helt via den naturliga vägen. Bara i vecka 6, men i alla fall. Jag fyller fyrtio nästa år så åldern verkar inte ha satt stopp för möjligheterna. Så det kan gå så här också fastän det ser mörkt ut och hopplöst ut då det är som värst. Grattis Lulu75 och stort lycka till Venla och alla andra som kämpar! Håll tummarna att det går hela vägen för mig också!
MiaPia2
Guldmedlem

Oläst inläggav lulu75 » 16 mar 2013, 13:53

Ja men visst minns jag dig MiaPia2! Hur kan man glomma? Er historia skulle ju platsa i vilka memoarer som helst!! :tumme: Grattis till den nya graviditeten! Det ar ju helt otroligt att det sen har "tagit sig" helt pa naturlig vag, efter ar av forsok for att fa till ettan!! :blink: Jag haller tummarna att allt ska ga bra :tummenupp:

Haller tummarna for alla andra som ar i IVF-rumban också! :kram:
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav MiaPia2 » 18 mar 2013, 19:41

Tack Lulu75! Livet är förunderligt. Det går som det går men kan arta sig bra i slutändan i alla fall. Kram till alla medsystrar :kram:
MiaPia2
Guldmedlem

Oläst inläggav Venla » 27 apr 2013, 13:46

MiaPia2: vad roligt att se dig här! =) och Grattis!!! Helt otroligt att ni blivit gravid på naturlig väg!!! :clap: det är ju sådant man bara läser om och som händer andra men som man tänker att aldrig skulle hända en själv. Helt otroligt! =) kommer ju så bra ihåg när vi båda kämpade för att få första barnet och skrev här på forumet. Tänk vad mycket har hänt sen dess =)

Vi är nu igång med ivf igen efter över 1 års paus, väldigt spännande men också jobbigt, mest psykiskt. Man vill ju sååå att det ska lyckas nu och man har ju verkligen insett nu hur svårt det kan vara och hur tur vi hade som lyckades bli gravid på andra försöket med första barnet. Tänker ofta på de som gått igenom många ivf försök och aldrig blir gravid, och aldrig får något barn. Vilket helv.. de gått igenom. Nu har vi gjort 2 ivf/icsi och 2 FET utan att lyckas. Men nu ska det gå! =) nästa vecka blir det ÄP :tummenupp: hoppas, hoppas att det nu äntligen skulle lyckas.
Användarvisningsbild
Venla
Guldmedlem

Föregående

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn