Finns här andra som är i IVF/ICSI/FET karusellen just nu???

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Re: Finns här andra som är i IVF/ICSI/FET karusellen just nu

Oläst inläggav Mumintrollet » 19 feb 2013, 21:13

Grattis granen! Håller tummarna!

Ibland lyckas det när man minst anar det, det är vår 10 månader gamla dotter beviset på :love:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav granen » 23 feb 2013, 10:25

Tack! :love: Ja Mumintrollet, din lilla tjej är verkligen ett bevis på det! :D

Jag vågar fortfarande inte tro på att det faktiskt ska gå vägen det här. Åren av besvikelser och sorg sitter djupt. Men försöker tar det en dag och ett steg i taget. Plusset var ett steg, blodprovet ett annat och nu är nästa första ultraljudet. Jag kommer att så fruktansvärt nervös. Tänk om det inte finns något där? Nå, då får man väl bara plocka ihop spillrorna av sig själv igen och fortsätta framåt.

Jag håller tummar och tår för oss båda liljekonvalj! Du har antagligen UL några dagar före mig. Jag hoppas att vi båda får se ett pickande hjärta.. :heart:
Bild
granen

Oläst inläggav Molli » 28 feb 2013, 10:42

Hej tjejer! Nu har jag fått mitt efterlängtade plus!!! Helt otroligt! :clap: Försöker låta bli att tänka på allt som kan gå fel. Egentligen har jag testdag imorgon men kunde inte vänta. Så hoppas det är plus imorgon också då jag ska ringa till kliniken. Jag har ruvat på två ägg, är det någon som vet i vilket skede man kan få reda på om det är en eller två?
Molli

Oläst inläggav liljekonvalj » 03 mar 2013, 20:06

Vilka underbara nyheter Molli! :heart: Ett stort grattis till er!
liljekonvalj

Oläst inläggav Pappawannabe » 12 mar 2013, 13:03

Grattis alla som plussat!

Minns själv glädjen som uppstod när man fick plus efter år efter år efter år av misslyckanden.

Snart är vår lilla efterlängatde codename "böna" född, bara väntar :)

Kämpa på alla!
Pappawannabe

Oläst inläggav Mena » 12 mar 2013, 19:53

Ojojoj hörni, nu måste jag skriva av mej lite.

För ca två år sedan förlorade jag och min man våra två flickor som vi började vänta på andra ICSI-försöket (sent missfall i vecka 21). Efter mycket sorg och bearbetning har vi äntligen vågat/orkat prova på nytt, och nu är jag inne på ruvardag 4... jag antar att jag inte behöver förklara hur skitjobbigt det är?

Eftersom det slutade så dåligt då vi fick tillbaka två embryon får vi hädanefter tillbaka endast ett -och herremingud som jag älskar det lilla embryot redan. Tänk att man kan hysa så starka känslor för något som egentligen inte ännu finns? Tankarna far fram och tillbaka: "det kommer säkert inte att lyckas, det är onödigt att hoppas -men tänk om det ändå skulle fungera -nej, det gör bara mer ont att hoppas när det sen inte fungerar -ska det inte börja kännas någonstans snart, förra gången ilade det och värkte från och till -men nej, sluta gå och vänta på att det ska kännas någonstans, det är inte alls säkert att det kommer att märkas någonstans ifall det fungerar denna gång"-och så vidare, och så vidare... Det är bara att bita ihop nu resten av tiden som är kvar och ta itu med följderna sedan vad det än blir.

Men ändå... så mycket att hoppas på, så mycket att förlora då man satsat allt ännu en gång.
Mena

Oläst inläggav liljekonvalj » 12 mar 2013, 20:59

Mena: vi håller tummarna att detta försök skall lyckas. Vilka tuffa år ni har haft, förstår att det har varit jobbigt.
Tack för grattisarna pappawannabe: ni har en spännande tid framför er!

Här har det varit en känslomässig berg och dalbana de senaste veckorna, med blödning, hematom, pickande hjärtan osv. Nu har jag varit på två ultran och fostret lever, växer bra, hematomen har nästan försvunnit. Så nu vågar jag börja tro och hoppas igen. :love:

Hur har ni andra det?
liljekonvalj

Oläst inläggav granen » 20 mar 2013, 15:20

Hej!

Grattis till plusset Molli! Har du varit på ett tidigt UL nu? I så fall har du väl fått veta om det är ett eller två? :D

Tack Pappawannabe! Tänk att du och Piglet vilken dag som helst får träffa er böna! Tyckte det var nyss ni fick plusset!

All styrka till dig Mena! Jag håller alla tummar och tår för att det ska lyckas och gå vägen den här gången! :tumme:

Usch va läskigt med blödningar Liljekonvalj! Men skönt att höra att det "bara" vara ett hematom och att allt ser bra ut! Tummarna hålls för dig också! När har du BF? Jag har 26.10. Vågade t.o.m skriva in mig i gruppen för oktoberbarn i dag. Hänger du med dit? :D

Jag är har nu kommit till 8+4 och har varit på ett första ultraljud. Eller egentligen ett andra. Det första gjordes i 5+5 för att kolla att graviditeten satt rätt. Jag har fruktansvärda smärtor de första veckorna. Jag hade så ont att jag spydde. Jag trodde inte att det var utomkvedes men ringde ändå sjukhuset för att höra vad de tyckte. De tyckte att jag skulle komma in för säkerhets skull. Allt så då ut som det skulle och jag kunde t.o.m se ett litet hjärta som pickade när hon förstorade upp bilden. Också på det här senare ultrat såg vi ett hjärta som pickade på. Pyret var 2 cm långt och man såg navelsträngen tydligt.

Helt plötsligt är det dags att skriva in sig på mödrarådgivningen. Känns jättekonstigt efter att ha varit i en barnlöshetsbubbla i nästan tre år. Det är bara att fortsätta hoppas att allt går som det ska. Jag längtar till nästa ultraljud i v12-13 så att vi sedan kan berätta för våra familjer.
Bild
granen

Oläst inläggav liljekonvalj » 20 mar 2013, 20:39

Granen: Vad skönt att höra att allt är bra med er. Bf för oss är 14.10. Skrev med mig i oktobertråden nu också, tog mod till mig efter att på rådgivningsbesöket idag ha fått höra på bebisens hjärtljud.
liljekonvalj

Oläst inläggav Molli » 21 mar 2013, 10:08

Hej

Ja jag har varit på första ultraljudet och det var varken en eller två foster, det var tomt. Tom fostersäck. Jag är så ledsen och förtvivlad över detta för även om jag visste att inget är säkert i början så kände jag inte på mig att något var fel. Hr mått jättebra. (Tydligen för bra) Inga ägg finns i fryser heller för alla 9 vi hade där strök med förra gången. Så tillbaka på ruta ett och 5000 e fattigare. Känns jobbigt. Vet inte hur man ska orka börja på med hormonsprutor och allt igen. :ledsen:
Molli

Oläst inläggav liljekonvalj » 21 mar 2013, 20:27

Molly: Vilka tråkiga nyheter. Är verkligen ledsen att det blev såhär. :cry: Måste ha varit hemskt att få beskedet att det inte fanns något foster. Stryrkeramar till dig/er! Tycker också att förutom sorgen, besvikelsen så har de enorma pengasummorna, varit en stressfaktor i det hela. Är ni i kö för den kommunala ivf? Det lönar sig att ställa sig där i kö, om ni inte redan är det. Blir ju så himla mycket förmånligare att gå via dem.
liljekonvalj

Oläst inläggav Molli » 21 mar 2013, 20:56

Nä vi är inte i kö till det kommunala. Vi ville inte stå i kö och vänta så vi gick genast privat. Suck vad tungt det är just nu...
Molli

Oläst inläggav Prinsessan » 22 mar 2013, 14:02

Neeej, skulle jag bara vilja skrika, Molli!
Jag har gått igenom detta precis som du i höstas! Det är så hemskt! Jag trodde då jag skulle på ultrat att där eventuellt skulle vara tom två embryon... Men nej, ingenting! Usch!!! Jag är bara så glad att vi dock har en fin dotter, det hjälpte lite upp situationen! Jag måste bara då ta mig i kragen och gå vidare, men det var nog sååå svårt! Efter det har vi gjort några försök, det sista i december. Nu finns inga embryon kvar i frysen, så vi har hållit en paus. Eller egentligen var det meningen att vi inte skulle fortsätta över huvudtaget... Men nu känns det som att vi ändå sååå gärna skulle vilja ha ett syskon. Men min ålder börjar snart sätta stopp för fler försök!
Hoppas Molli du har styrka att komma över det och orkar kämpa och göra nya försök!
Styrke :kram: åt dig!
Prinsessan

Oläst inläggav Molli » 22 mar 2013, 14:50

Tack för era vänliga ord! Vi trodde också att det kunde vara två, eftersom vi fick tillbaka 2 ägg. Känns verkligen hemskt då man går dit och tror att man ska få reda på om det är en eller två. Alternativet noll, hade jag inte tänkt mig. Klart att man vet att det finns risker, men jag trodde att man kanske skulle känna på sig att nåt var fel, eller ha blödningar, men tydligen kan man må alldeles strålande bra trots att man fått missfall. Jag försöker ta en dag i taget nu och min första etapp i den långa väntan på nytt försök är att börja mf- blöda. Sen efter det är det väntan på mens o.s.v. Vet inte om jag riktigt förstått detta ännu. Att jag inte är det minsta gravid. Att jag inte får barn i november, inte under 2013 överhuvudtaget. :ledsen:
Molli

Oläst inläggav Molli » 01 apr 2013, 16:32

Hej alla! Det är väldigt tyst här i tråden. Hur går det för er alla? Hoppas alla fått njuta av en skön påsk.

För egen del går det inte så bra. Väntar fortfarande på att jag ska börja blöda ut missfallet. Har väntat 1 1/2 vecka och ska till läkare imorgon. Misstänker att jag får Cytotec då. Att blödningen inte kommit igång av sig själv innebär att vår italienresa nu på torsdag ligger väldigt ristigt till. Bokade resan för evigheter sedan. Vi tänkte då att antingen har det inte hänt något med våra babyförsök eller så väntar vi barn vid det här laget, så en resa till ett vårigt Italien för att pigga upp oss skullle passa bra i vilket fall. Att vi skulle vänta på missfall just nu hade vi inte planerat. Jag har svårt att tro att läkaren kommer tycka att det är en god idé att resa två dagar efter cytotec, men vi får se imorgon.

Jag tog dessutom fram kalendern igår och började fundera på när vi kan tänkas få börja med Pregyl igen. Till min fasa inser jag att det troligtvis är i juni först. ( brukar ha lång menscykel) I värsta fall krockar det med vår inbokade sommarsemesterresa och eventuellt med att kliniken har semesterstängt. Okej, det krävs mycket otur för att det ska skita sig så här, men å andra sidan känner jag att turen inte har varit på vår sida hittills. Nu låter det säkert som vi reser hela tiden, men så är inte fallet. Dessa två resor bokade vi just för att vi skulle komma bort från alla fertilitetsbehandlingar, få slappna av och tänka på nåt annat. Vi var väl helt enkelt lite för optimistiska då vi trodde att dessa resor inte skulle ställa till det för oss.

Det värsta med att jag nu gått och väntat på blodet en tid är att små tankar om hopp smyger in sig ibland. Tänk om läkaren hade fel, tänk om jag är en sån där som man läst om, som först för höra att de har en tom fostersäck och två veckor senare syns ett foster ändå. Jag blir verkligen arg på mig själv då jag tänker så. Jag vet ju att det inte är så. Jag känner mig inte gravid längre. Åh, vad tungt detta är. Jag fick ju två ägg insatta och trodde några veckor att jag kanske väntade två barn. Jag saknar mina tvillingar!!! :ledsen:
Molli

FöregåendeNästa

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn