dokumentär ofrivillig barnlöshet 26/9 svt1

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

dokumentär ofrivillig barnlöshet 26/9 svt1

Oläst inläggav mrs h » 26 sep 2011, 15:48

hej.
Påminner er alla om den dokumentärserie som startar ikväll på svt 1 kl 21 finsk tid. den heter barn till varje pris.
sedan kommer även svenska tv3 att sända en dokumentär serie med start 6 okt för er som ser den kanalen. den heter drömmen om ett barn.
tycker det är bra att dessa frågor lyfts fram i offentligheten och att stämpeln tvättas bort. min man tex. tycker det känns "pinsamt" att folk får höra att vi behöver hjälp för att skaffa barn.
jag tänker iaf försöka följa dessa serier, ny som jag är i infertilitets karusellen.
kram till er alla!
mrs h

Re: dokumentär ofrivillig barnlöshet 26/9 svt1

Oläst inläggav Smultronstrå » 06 okt 2011, 23:14

Har än så länge bara sett Barn till varje pris på svt och är jätteglad för att tv lyfter fram ofrivillig barnlöshet.
Det är helt omöjligt att titta på programmen utan att fälla en eller väldigt många tårar.
Jag/vi har själv barn som kommer från spermabanken som de besökte i senaste avsnittet så denna gången var det extra känslosamt att titta på programmet.
Användarvisningsbild
Smultronstrå
Silvermedlem

Re: dokumentär ofrivillig barnlöshet 26/9 svt1

Oläst inläggav mrs h » 07 okt 2011, 10:54

Ja jag tycker också det känns som ett värdefullt program att titta på. Och återigen få bekräftat att man inte är ensam om sitt kämpande och sina känslor. Såg drömmen om ett barn igår på tv 3 och det var också ett väldigt fint och känslosamt program. Avsnitten till båda serier finns även att se på respektive kanalers hemsidor.
mrs h

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn