väntetid tyks?

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

väntetid tyks?

Oläst inläggav mrs h » 27 sep 2011, 15:45

Hej!
när gynekologen väl skickat iväg remiss till tyks, hur länge tar det sen att vänta på att få en tid? jag vet att läkaren skulle skriva remiss för spermieprov åtminstone, görs något annat på samma besök eller hur fungerar det? hur länge tar det att få svar på ett sånt prov?
undrar över hur stressad man borde vara med att ev kontakta privat klinik som ex AVA..
mrs h

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: väntetid tyks?

Oläst inläggav trollfröken » 04 okt 2011, 13:17

Vi fick vänta ca 6 månader från det att gynekologen skickat remissen till TYKS innan vi fick komma på det första läkarbesöket. Det går ganska snabbt efter att man väl varit på det första besöket.
trollfröken
Supermedlem
Supermedlem

Re: väntetid tyks?

Oläst inläggav pikku myy » 04 okt 2011, 14:59

vår remiss blev skickad i februari-11 , i maj fick vi kallelse till tyks och första besöket var i augusti.På den tiden gick vi privat och tog spermie prov och de kollade mig+ blodprov, men tyvärr så visade sig att ända alternativet för vår del är icsi och tyvärr är det väldigt dyrt privat så vi bestämde oss för att vänta på att slippa i tyks.På vårt första besök i tyks kollades jag pånytt och de ville ta ett spermie prov till av min man, svarena fick vi vänta på 3 veckor och som vi gissade visade de ganska samma som tidigare, och nu fick vi en planerings tid till slutet på den här månaden sedan borde allt vara färdigt för att köra igång med icsi.Och jag är väldigt hoppfull men tillika rädd och nervös!!!Lycka till för er alla!!!
pikku myy

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn