Endometrios? Symtom?

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Endometrios? Symtom?

Oläst inläggav Wife » 02 dec 2012, 23:10

Ska på våren -13 på titthålsop för att utesluta endometrios...Men vilka andra symptom kan man ha förutom kraftig mensvärk? Min cykel har alltid varit rätt regelbunden...(Vill ju helst veta nuuuuuu!!!) Jag misstänker nästan att jag INTE har endo men man kan ju inte låta bli att fundera...Läkaren på vcs säger att den nu står mellan endo eller oförklarlig barnlöshet. Jag misstänker vi nog har ett tyngre år framför oss än jag insett...
Wife

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Endometrios? Symtom?

Oläst inläggav Stumpan » 05 dec 2012, 21:04

Det blev konstaterat att jag har endo efter en tithålsop i vcs 09. Jag hadd som sagt outhärliga smärtor och barnlöshet i bagaget. Blev satt i IVF och fick en underbar pojke på första försöket :tummenupp: En tid efter att jag hade fått honom så började jag få ordentliga mensblödningar och en gång fick jag så kraftiga smärtor så jag hamnade in på avdelningen på vcs. HB var 86 då, var nära att jag fick blod men klarade me med järntabl. Läkaren sade att stora blödningar beror på endon och nu har jag börjat känna att jag måst fara på vessa ganska ofta, spec före mens. Har hört att man kan vara symptomfri oxå pga endon. Hoppas du fick svar på några frågor:)
Stumpan
Silvermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn