Hur går det till i Vasa?

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Hur går det till i Vasa?

Oläst inläggav Molli » 17 apr 2013, 19:06

Hej!

Vi har länge tänkt flytta tillbaka till Vasa någongång när vi fått barn. Vi har tänkt att vi väntar tills vi fått barn eftersom vi behöver ICSI och går nu på Väestöliitto. Men det här tycks vara ett evighetsprojekt så nu har vi funderat på om vi kanske ska flytta ändå. Så nu undrar jag vad altenativen är i Vasa. Om jag förstått det rätt kan man stå tusen år i kö till VCS eller gå privat i Tammerfors. Det här låter inte bra i mina öron för jag är van att ha ett kvarter till kliniken så jag kan hinna från jobbet på Vul och tillbaka till jobbet på 20 min. Så går det faktiskt till så att man åker till Tammerfors för varenda litet blodprov och Vul? Eller kan man göra sånt någonstans i Vasa? Vet någon om amn kan flytta eventuella frysta ägg från en privat klinik till en annan på annan ort? :hm:
Molli

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Hur går det till i Vasa?

Oläst inläggav Mumintrollet » 17 apr 2013, 19:25

Går man kommunalt gör man blodproven och vul på VCS och går man privat kan man ta blodproven och VUL via tex mehiläinen eller Lilja, dom brukar faxa resultaten till kliniken. Men för själva behandlingarna hamnar man nog att fara till Tammerfors.

Vet inte hur lång kön är på VCS just nu, det får nån som e inne i rullorna svara på...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mumintrollet
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn