Hjälp, lugesteron...

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Hjälp, lugesteron...

Oläst inläggav Filemon » 21 apr 2013, 11:05

hej

finns det nån som har erfarenhet hur jag ska göra???

Har gjort FET i naturlig cykel och hade testdag i osdags, då minus så jag sluta med lugesteronet.
Men mensen kom inte igång så testade igen igår kväll (lördag) och då PLUS :tumme:

men hur ska jag göra med lugesteronet??? borde jag börja igen? är förstås helg o får inte tag i nån på VCS...

har en liten blödning nu, men testade just o testet visade 2-3 veckor gravid.

hjälp nån!!!!

:thx:
Filemon

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: Hjälp, lugesteron...

Oläst inläggav Trålle » 21 apr 2013, 12:14

Jag har inget bra svar på din fråga, men typiskt att det ska hända under helgen när ingen finns att ringa till. Jag svarar bara vad jag själv skulle göra och det är att ta en lugesteron nu å en ikväll och sedan hoppa på telefonen imorgon bitti för att rådfråga läkaren. Jag skulle inte tro att lugesteronet skulle vara skadligt eller farligt i dethär skedet, men är inte säker när du har hållit upp sedan i onsdags.

Du är väl medveten om att hormonerna man tar kan lura testerna att visa att man är gravid trots att man inte är det. Och tvärtom, vid min första ivf kom mensen inte riktigt igång på över en vecka efter testdagen, så trots att jag inte blev gravid då fortsatte jag med lugesteronet, om ifall att... Testen visade ju nog negativt hela vägen, men jag hoppades ju att hcg-värdet bara var lite trögstartat. För dig hoppas jag ju innerligt att testen stämmer ändå.

Nu hoppas jag att nån med bättre kunskap svarar fort och hjälper vår medsyster! :)
Trålle

Oläst inläggav lulu75 » 21 apr 2013, 14:40

Jag skulle ocksa borja med lugesteronet pa nytt. Inte borde det vara skadligt pa nagot satt, vad jag har forstatt sa ar det progesteron som man ju anda har i kroppen. Vad jag vet kan lugesteron inte ge falska plus och inte borde den heller skjuta pa mensen. Pregnylen kan ge falskt plus men om du hade (officiell) testdag redan i onsdags sa borde ju effekten av den ha gatt ur kroppen redan for flera dagar sedan. Hur manga dagar efter insattning hade du testdag forresten?

Forsok att du skulle fa ga och ta blodprov for att mata hcg-nivan ett par ganger denhar veckan sa far du veta helt klart om det ar ett "riktigt" plus och att hormonnivaerna stiger som dom ska!

Haller tummarna att allt ska ga bra!! :tummenupp:
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Filemon » 22 apr 2013, 11:14

hej o tack för svarena. De uppskattas :tummenupp:

fick tag på Pellas idag o hon sa att det inte var nån fara. Att de är lite "tårta på tårta" då man gör FET i naturlig cykel så producerar kroppen själv hormonerna.
Jag fick komma på blodprov för säkerhets skull o får svar senare idag... Få se då... hoppas det går vägen

Har lite blödningar både färskt o gammalt blod så känns lite osäkert. vill helst lägga mig ner i soffan under en filt o inte rör mig ur fläcken.

håll tummarna!

tackar
Filemon

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn