har man rätt att få hjälp till syskon?

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

har man rätt att få hjälp till syskon?

Oläst inläggav mrs h » 17 jan 2014, 13:01

Hej!
Har ett barn som är ett år, som vi fick efter 1.5 års försök, en endometrios op och har också pco. Fick fyra kurer clomifen och på sista försöket tog det sig.
Vi är jätte lyckliga men samtidigt finns längtan efter ett syskon.
Är det nån som vet hur mkt hjälp vi har rätt att få?
Clomifen tycker jag att jag borde få.
Om det ej lyckas, har vi överhuvudtaget rätt att få åka till tyks för annan behandling el måste det skötas o privat?
mrs h

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: har man rätt att få hjälp till syskon?

Oläst inläggav Anna-Bella » 17 jan 2014, 13:32

Hej!
Jag väntar som bäst mitt andra barn med hjälp av Terolut, Clomifen och Pregnyl. Har i båda fallen fått hjälp över gyn poli. Har liksom du också PCO, så det är bara att ringa dit och beställa tid. Vad beträffar vidare åtgärder så vet jag inte riktigt, men tror nog att man även i de fallen ska få hjälp utan att behöva gå privat. Lycka till!
Anna-Bella

Re: har man rätt att få hjälp till syskon?

Oläst inläggav mrs h » 01 feb 2014, 21:45

tack!
så roligt att ni väntar ett syskon, grattis! :tummenupp: det ger mig oxå hopp :)
ringde gyn.poli och ja, det var inte svårt alls. fick recept utskrivet, så nu har jag hämtat ut första burken clomifen.
nästan lite för lätt, gynekologen tyckte inte jag behövde gå på kontroll. fick en hel årsförbrukning utskrivet!! 3x20 tabletter.
precis som förra gången, skall jag ta tre kurer och sen uppehåll en månad. dvs, vi kan ju hålla på i ett år med detta recept.. nåå, känns bättre att ha dem hemma nu, så kan vi, när vi önskar, göra slag i saken om inget händer av sig självt. dock känner jag redan att jag kan ge det ett halvår med tabletter, och sen vill jag nog ha nån slags undersökning iaf. förra gången tog det sig på kur nr 4.
så det är bara att önska o hoppas :D
mrs h

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn