Hur klarar ni väntan?

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

Hur klarar ni väntan?

Oläst inläggav Leelan » 24 feb 2014, 14:20

Efter många misslyckade försök med enbart hormonbehandlingar har vi i denna cykel gjort vår första insemination, och jag förstår inte hur ni som gått igenom dessa behandlingar gång efter gång klarat av väntan? Jag blir ju galen! I ena stunden tror jag att jag helt säkert är gravid, och i andra stunden är jag övertygad om att mensen kommer snart. Dagarna till testdagen är långa som hungersår, och jag blir alldeles matt när jag tänker på att vi kan tvingas göra otaliga inseminationer och IVF-behandlingar ännu om det inte lyckas genast.

Hur i hela friden skall jag få tiden att gå snabbare?
Leelan

Re: Hur klarar ni väntan?

Oläst inläggav Hoppet » 24 apr 2014, 20:26

Ja det undrar jag också, hur man klarat av all denna väntan, för man tänker ju på det precis hela tiden! Vi har nog bara levt som vanligt men sett till att ha extra program i veckorna så man bara inte lämnar att sitta och vänta och tänka. Försök att ha något program på vardagarna och helgerna. Vet nu inte om det hjälpte oss men plötsligt kom bara den dagen då väntan var slut. Det var ganska länge sen du skrev det här så förhoppningsvis är du gravid nu :)
Hoppet
Silvermedlem

Oläst inläggav Leelan » 01 jul 2014, 08:52

Jaa, jag är faktiskt gravid nu. :heart: Men väntan har varit lång. På andra inseminationen tog det och jag blev gravid. På ultraljud några veckor senare visade det sig dock att det var en ofostrig graviditet och jag fick medicin för att framkalla missfall. En och halv årslånga månader senare var det dags för nästa insemination som, efter en till evighetsväntan, också resulterade i plus på stickan. Nu väntar jag på tidigt ultraljud igen, och hoppas och ber att det skall visa ett tickade hjärta, inte en tom fostersäck som förra gången. Jag börjar få svårt att hitta på program att distrahera mig själv med då oron vill ta över.
Leelan

Oläst inläggav Gullet&Jag » 06 okt 2014, 20:39

Vi har varit på ICSI idag, ett 8celligt embryo! hoppas, hoppas! 2 veckors väntan nu... :love: :heart:
Gullet&Jag

Oläst inläggav Molli » 14 okt 2014, 13:11

Leelan, hur har det gått? Jag har också varit med om en ofostrig graviditet efter att försökt bli gravid i flera år. Följande ivf slutade i missfall och tredje försökte blev en underbar baby.

Gullet&Jag: hur går det för dig? Hoppas det lyckas!
Molli

Oläst inläggav Leelan » 19 okt 2014, 20:51

Gullet&Jag, jag håller tummarna för att det lyckas för er! Ni borde väl få veta snart... Hoppas, hoppas!

Molli: Jag är i vecka 23 nu, mår utmärkt, och har fortfarande svårt att tro att det är sant. Tänk att vi äntligen skall få vår lilla guldklimp. :heart: Det är svårt att tro att det verkligen lyckades den här gången. Trots att det var tungt att hålla på och försöka och misslyckas så var det absolut värt det. :love:
Leelan

Oläst inläggav Gullet&Jag » 28 okt 2014, 22:28

Hej på er! Är gravid i vecka 5 + 4 . Helt ofattbart, såå lyckliga! :clap:
Gullet&Jag

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn