clomifen =alltid reg.mens? inte denna gång!

För dig som planerar att bli med barn.

Moderator: skogsmus

clomifen =alltid reg.mens? inte denna gång!

Oläst inläggav mrs h » 25 maj 2014, 20:53

Hej
Vi har ett barn Som blev till på 4de clomifenkuren. Efter en endo op. Och pco diagnos.
Nu önskar vi syskon så har clomifen utskrivet igen. I förra gången tog jag på dag 5-9 i cykeln, 31 dar mellan cyklarna o ägglossade dag 16.
Nu denna gång var det annan gynekolog o han skrev dag 3-7 i cykeln. Jag har tagit två kurer utan resultat. Ägglossat dag 15. 30 dar emellan trodde jag. Men denna gång blev det 29 dar emellan.
Är nu "stressad" över om äggen kommer dag 15 ändå eller om de blir ex dag 16. Hade sett fram emot att efter två kurer kunna veta att det är på dag 15 o slippa kissa på stickor vilket stressar mig ännu mer.
Någon som haft liknande i sina kurer, att det hoppar trots clomifen eller borde jag ringa gyn ? Jag menar, funkar de som de borde trots allt?
mrs h

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Re: clomifen =alltid reg.mens? inte denna gång!

Oläst inläggav Anna-Bella » 26 maj 2014, 12:46

Hej!
För att vara säker på att Clomifen funkar som det skall, ska du få gå på ultraljud och se att ägget växer. Ring gynpoli och säg att du vill komma, det kan ju vara som med mig att det inte räckte med Clomifen, jag behövde Pregnyl också. I vilket fall som helst borde det alltid kollas upp med ultraljud.
Lycka till!
Anna-Bella

Vha, läser vår statistik fel?!! är du inte medlem? Bli medlem

Återgå till Planera graviditet - svårt att få barn