Dubbelhaka, hur få bort?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Dubbelhaka, hur få bort?

Oläst inläggav En annan karl » 17 mar 2007, 12:05

Ja, har ni förslag på hur man löser sånt? Jag börjar få en liten antydan till dubbelhaka... såg mig själv på ett foto häromdagen, ojoj! Går det att träna bort? :)
Användarvisningsbild
En annan karl
Silvermedlem

Oläst inläggav Oni » 17 mar 2007, 12:08

Hoppsan och ojdå. Det går tyvärr inte att punktträna nånting... Börja med att kolla vad du stoppar i dej, och rör på dej mera! Tyvärr finns det inga genvägar :( ...
Våra fina döttrar 11/05 och 3/08
Oni
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Lysmasken » 17 mar 2007, 13:28

Det lär ska hjälpa att sova utan dyna..
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Oläst inläggav En annan karl » 17 mar 2007, 14:37

Lysmasken skrev:Det lär ska hjälpa att sova utan dyna..

Ja, det har jag faktiskt hört förut. Tror att jag ska testa det en tid. Nog äter jag väl både det ena och det andra men det mesta är ändå nyttigt, mycket grönsaker till maten osv..
Användarvisningsbild
En annan karl
Silvermedlem

Oläst inläggav nbp » 17 mar 2007, 15:43

Lysmasken skrev:Det lär ska hjälpa att sova utan dyna..

Vilket sätt att fira 4000. :shock:

Jag har hört att dubbelhakor är det sista som försvinner när man går ner i vikt? Men män har ju den fördelen att de kan odla hårväxt för att dölja dubbelhakan. :) Jag mins inte hur gammal jag var när min pappa rakade bort sitt skägg, men en liten dubbelhaka dök upp samtisigt...
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Konan » 17 mar 2007, 15:51

Nu minns jag!!! Har funderat på vad man skulle säga för att träna bort dubbelhakan... - Man skall högt och ljudligt artikulera x och y och förstås draaa på munnnen då man uttalar bokstäverna! :wink:
Konan

Oläst inläggav nbp » 17 mar 2007, 16:03

Konan skrev:Man skall högt och ljudligt artikulera x och y och förstås draaa på munnnen då man uttalar bokstäverna! :wink:

Jag tror det är åskådarna som drar på munnen. :-)

Men hellt på allvar, varför skulle just detdär hjälpa? Lite som att magmuslekövningar(*) skulle bränna fett på magen?

Jag tror nog att det enda som hjälper är hejdlöst, villt sex (eller annan motion) samt dieten...

Edit: (*) det blev så roligt, så jag lät det vara felstavat :-)
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Konan » 17 mar 2007, 19:24

Nybörjarpappa skrev:
Konan skrev:Man skall högt och ljudligt artikulera x och y och förstås draaa på munnnen då man uttalar bokstäverna! :wink:

Jag tror det är åskådarna som drar på munnen. :-)

Men hellt på allvar, varför skulle just detdär hjälpa? Lite som att magmuslekövningar(*) skulle bränna fett på magen?

Jag tror nog att det enda som hjälper är hejdlöst, villt sex (eller annan motion) samt dieten...

Edit: (*) det blev så roligt, så jag lät det vara felstavat :-)

Hej på allvar, klart det hjälper! Muskel (whatever :wink: ) övningar trimmar ju musklerna i hakpartiet så dubbelhakan blir SÄKERT fastare! Och vem väljer nu inte fastare dubbelhaka framom lös sladdrig dubbelhaka? :shock:

Men visst kan det ligga nåt i det där med vilt sex oxå, absolut! Och dubbelhakan - poff, borta! Rekommenderar Du nån viss ställning, Nybörjarpappa? :wink:
Konan

Oläst inläggav *Älvan* » 17 mar 2007, 20:47

Tycker det visar att våren är påväg då det plötsligt surrrrrar i "luften" på mammapappa..
Int för att här har varit särskilt vårigt idag.. :( Men sex har det talats destu mer om.. :wink:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav nbp » 18 mar 2007, 06:51

Konan skrev:Hej på allvar, klart det hjälper! Muskel (whatever :wink: ) övningar trimmar ju musklerna i hakpartiet så dubbelhakan blir SÄKERT fastare!

Nää-ä, bättre att träna upp tungan i såfall. Den är väl den största muskeln i haktrakten...

Konan skrev:Rekommenderar Du nån viss ställning, Nybörjarpappa? :wink:

Jag har aldrig behövt bekanta mig med problemet. :P
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav En annan karl » 04 apr 2007, 18:52

Nybörjarpappa skrev:Jag tror nog att det enda som hjälper är hejdlöst, villt sex

?? WTF ?? Pippar du med hakan? :D
Användarvisningsbild
En annan karl
Silvermedlem

Oläst inläggav nbp » 04 apr 2007, 20:36

En annan karl skrev:?? WTF ?? Pippar du med hakan? :D

Det är väl en helhetsupplevelse? :lol:
Pytte, pytte litet!
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst