Geishakulor för bäckenbottenträning?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Oläst inläggav tiitu » 31 dec 2004, 11:52

jisses, det gjorde det inte ja. :cry:
Jag testade just själv, och ringde min kompis som höll "hemmapartyt" då, och hon tipsade om följande sida: www.wildsisters.info. Kolla framförallt sidan med Lantionpohjalihakset (bäckenbottenmusklerna)- där finns träningsråd! :)

Ha ett Gott Nytt År!
***Efter regn kommer solsken***
Användarvisningsbild
tiitu

Re: Geishakulor för bäckenbottenträning?

Oläst inläggav Arcticwolf » 16 apr 2010, 05:51

Lyfter en gammal tråd, i.o.m. att jag blivit intresserad av att skaffa kulor. Är det någon här som har erfarenhet av dem, blev bäckenbottenmuskulaturen spänstigare efter 12 veckors träning? (läste att Vagitrim har ett 12 veckors prog.) http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ ... /SE0996363
Jag tänkte att jag skulle skaffa kulor och börja träna på allvar, eftersom jag glömmer att knipa annars. Jag står med benen i kors då jag nyser, och det kan komma någon droppe då jag hoppar eller springer. :oops: Så detta vill jag bli av med NU.
Mamma till storasyster -05 och lillebror -07
-Alla kan hjälpa någon-
Användarvisningsbild
Arcticwolf
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav *Älvan* » 16 apr 2010, 10:52

Hmm,jag har någoslags tränare från apteket i 3 olika storlekar (och tyngder) men måst säga att det nog varit en rätt lång paus i användadet.. :oops: Då jag köpte dem försökte jag nog komma ihåg att använda dem ofta och nog hade de väl nån effekt men nu ligger de där och väntar på träningsinspiration..
Problemet med dehär var att det sticker ut nån irriterande svans som jag tycker borde fås bort. (svansen är dendär indikatorn som ska berätta för dig att den sitter inne på rätt plats.)
(jo varsegod för den jäätte stora hjälpen.. :roll: :oops: :lol: )
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Soli » 19 apr 2010, 08:21

Jag har köpt de som finns i Instrumentarium. I dem kan man lägga olika stora vikter in i. Man ska börja med att inte ha så mycket vikt. Sen när man lärt sej knipa om en mindre vikt ska man sätta mera vikt i kulan (som är ett plastskal ). Visst är de bra bara man kommer ihåg att använda dem :-)
Soli
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Arcticwolf » 21 apr 2010, 05:30

Melli skrev:Problemet med dehär var att det sticker ut nån irriterande svans som jag tycker borde fås bort.

Ahaa - samma sak som på menskoppen då? :hm:
Soli skrev:Jag har köpt de som finns i Instrumentarium. I dem kan man lägga olika stora vikter in i.

De låter ju bra! Minns du pris?
Jag var på Zumba igår och hoppade mycket, och det kommer nog någon droppe urin nu och då. Räcker med trosskydd, men ändå...
-Alla kan hjälpa någon-
Användarvisningsbild
Arcticwolf
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Soli » 21 apr 2010, 10:44

Arcticwolf skrev:
Melli skrev:Problemet med dehär var att det sticker ut nån irriterande svans som jag tycker borde fås bort.

Ahaa - samma sak som på menskoppen då? :hm:
Soli skrev:Jag har köpt de som finns i Instrumentarium. I dem kan man lägga olika stora vikter in i.

De låter ju bra! Minns du pris?
Jag var på Zumba igår och hoppade mycket, och det kommer nog någon droppe urin nu och då. Räcker med trosskydd, men ändå...

Det var redan en tid sedan så jag har förträngt priset..., tyckte att förpackningen va rätt dyr men den har nog varit bra.
Soli
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav *Älvan* » 21 apr 2010, 12:11

Nej det är nog en smalare och böjligare svans..Men störande endå,tycker JAG! :wink:
Användarvisningsbild
*Älvan*
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Arcticwolf » 21 apr 2010, 17:20

Soli skrev:Jag har köpt de som finns i Instrumentarium.

Tycks heta Aquaflex. Pris 59€ på nätet.
-Alla kan hjälpa någon-
Användarvisningsbild
Arcticwolf
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav stineingmann » 10 feb 2014, 13:38

Jag bor i Sverige och har haft problem med bäckenbottenmusklerna efter förlossningen. Därför bestämde jag mig för att införskaffa knipkulor för att göra knipövningar och förstärka muskerna. Min barnmorska berättade för mig att det var dyrt att köpa dem på apoteket och det var lika bra att köpa dem på en sexbutik på nätet. Jag kikade lite runt och hittade Fun Factory Smartballs Original på Sinful.se. Har använt dem ett par gånger hittils och det är tidigt att bedöma effekten men jag hoppas att de hjälper! :tumme:
stineingmann

Föregående

Återgå till Kropp, hälsa och sex