Geishakulor för bäckenbottenträning?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Geishakulor för bäckenbottenträning?

Oläst inläggav Gäst » 13 dec 2004, 22:33

Lite pinsam fråga kanske...
men vore glad om någon kan svara.

Alla vet vi ju att det är bra att öva upp bäcken bottnets muskler efter förlossningen med muskleövningar etc. men har även hört att sk geishakulor som "stoppas in" är jätte bra för att träna upp bäckenbotten och att övning med dessa tex förhindrar att man får inkontinens.

har flera barn och börjar vara lite orolig för min bäckenbottens välmående och vill inte ha inkontinens som gammal.

frågan är:
Har någon erfarenheter av dessa kulor?
Var kan man köpa sådana (vill INTE gå till någon sexleksaks butik) kan man köpa dem på tex apoteket?

Vore tacksam för svar !
Gäst

Oläst inläggav Mamma Mu » 13 dec 2004, 22:53

Skulle tro att geishakulor INTE säljs på apotek. De lär nog finnas just i sexbutiker eller så säljs de av sådana som håller sexleksaksdemonstrationer (kommer inte på vad en sådan skulle kallas). Jag var en gång på en sådan demo och den tjejen påstod i alla fall att kulorna skulle vara bra på alla sätt och vis :D

MM
"snittblomma"
Tre små blommor: 1995, 2004, 2006
Användarvisningsbild
Mamma Mu
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Gäst » 13 dec 2004, 23:01

Kulorna säljs också på apotek men inte under namnet "geishakulor" kommer dock inte ihåg under vilket namn. Säg att du vill ha kulor för bäckenbottenträning så vet de nog vad det är frågan om :wink:
Om de inte har kan man säkert beställa via dem.
Gäst

Oläst inläggav Gäst » 14 dec 2004, 09:09

Köp dem på internet ifall du inte vill gå till en sexbutik! De skickas hem i mycket diskreta paket, ingen kommer att kunna se vad du har beställt.
Gäst

Oläst inläggav Cata » 14 dec 2004, 11:58

Jag har ingen personlig erfarenhet av dessa kulor för bäckenbottenträning, men fysioterapeuten på BB talade om dem och sa att de finns att köpa på apotek (jag tror de hette Vagi-Trim) för ca 25 euro styck, dvs. de är jättedyra. Så fysioterapeuten rekommenderade att man istället om man bara har mod köper geishakulor i en sexaffär för ca 6-7 euro styck. De kulor som finns på apoteket lär finnas i olika storlekar och väga olika mycket, så säkert hittar du någon som passar, men med vanliga knipövningar kommer man väl också ganska långt.
dotter 05/2003, son 11/2004 och son 06/2007
Cata
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Gäst » 14 dec 2004, 14:10

Jag tycker att jag har sett s.k. geishakulor i Ellos eller Anttila-katalogen. Kolla på www.ellos.fi eller www.anttila.fi.
Gäst

Oläst inläggav Lysmasken » 14 dec 2004, 19:48

Jag har hört att man nog ska använda apotekets kulor. De är av rätt storlek och rätt vikt så att man tränar "på rätt sätt". Har själv ingen erfarenhet av dessa.
Min sambo beställde på nätet från någon sexshop geishakulor, men jag tyckte inte alls om dem, tyckte att de var obehagliga :cry: (Kan för övrigt inte förstå vad som är så erotiskt med dessa kulor att de säljs i sexbutiker :roll: )
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Oläst inläggav nbp » 16 dec 2004, 19:53

Jesse skrev:Kan för övrigt inte förstå vad som är så erotiskt med dessa kulor att de säljs i sexbutiker :roll:

Det är väl inte kulorna i sig själv, utan den påstådda effekten, som skall få sängkammarlivet att anta nya fröjder. Har någon haft nytta av kulorna? Eller ens hört att någon skulle ha haft det? (Läst på Internet räknas inte :))

Lite jobbigt måste det vara att gå omkring och klämma hela tiden? Annars trillar de väl ut?

(edit: mitt 69:de inlägg handlade om sex :mrgreen:)
Användarvisningsbild
nbp
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Lysmasken » 16 dec 2004, 22:12

Ahaa.. nybörjarpappa. Måste erkänna att jag alltid trott att själva kulorna skulle kännas sköna på något vis :oops: Nej, det gör de inte. :lol: Men det är ju klart att om man tränar upp muskulaturen där nere så borde det väl kännas bättre, åtminstone för mannen. Skulle jag tro..
Man behöver inte klämma så mycket tycker jag för att de ska hållas där, musklerna sköter nog om det själva. Men det kändes bara så obehagligt att använda dem så därför slutade jag efter ett par gångers testande.
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Oläst inläggav Gäst » 21 dec 2004, 19:22

Har själv kulor sedan två veckor tillbaka, men eftersom bara använt dem 4 ggr hittills vet jag inte ännu hur stor effekten är.

Är litet knepigt att få in dem, men sedan märker man egentligen inte att man har dem därinne, förutom att det uppstår ett svagt surrande ljud av den inre bollen som snurrar runt och ger upphov till vibrationerna, som vår baby intressant lyssnar till :wink:

Enklast och billigast är att köpa dem på postorder från sex-shop typ sincity, där finns från 7.90 uppåt.
Gäst

Oläst inläggav Gäst » 22 dec 2004, 10:10

Det bättrar nog på sexlivet också för kvinnan! Har märkt att om man har problem med att bli riktigt tänd, så hjälper det att göra lite "knip-övningar" liksom mitt i "leken" :-) Det funkar nästan alltid :-) Annars också har sexlivet blivit mycket bättre åtminståne för min del efter förlossningen, (liten svacka nu igen när jag e gravid)....

Och det här skriver jag nog helst anonymt :-)
Gäst

Oläst inläggav Gäst » 25 dec 2004, 22:58

Tyckte att gynekologen nämde att Instrumentarium också saluför dessa kulor när jag frågade. Priset vet jag ej men kanske de är förmånligare där än i apoteket.
Gäst

Oläst inläggav tiitu » 27 dec 2004, 12:14

Japp, kulor finns både på Instrumentarium och Apotek, men de ÄR väldigt dyra där. Diskuterade med min syster om att vi skulle behöva extra hjälp för knipövningarna (båda stod med benen i kors och nös- vaddå tydligt att bägge hade muskelslapphet..). Veckan därpå var jag bjuden på ett hemparty med diverse "vuxen leksaker" till salu (verkligt intressant för en "blyg familjeflicka", måste jag säga..) :oops: . Där fanns även geisha-kulor, och jag frågade bara om priset, vågade inte köpa direkt. Gick på hemvägen via apoteket- och konstaterade att prisskillnaden var ENORM (typ 30 e). För exakt samma sak. Så jag beställde via internet (www.tupperveera.fi) 2 paket, en åt syrran o en åt mig.

Nå, när det paketet kom (diskret o fint), var min mamma på besök. Och jag tänkte att jag öppnar paketet, så får mamma föra kulora åt syrran.. Det inre förpackningen är inte lika diskret- utan mera äckligt porrig. Mamma hickade till.. och jag förklarade högrös i ansiktet att det måste övas bäckenbottenmuskler, för annars kan man få ännu mera problem i ett senare skede..

Vilket resulterade i att både min syster och mamma har övat flitigt, och har inga problem med skratt/nysta/hosta- medan jag ska ännu beställa ett paket åt mig själv! :wink:
***Efter regn kommer solsken***
Användarvisningsbild
tiitu

Priceless!

Oläst inläggav Gäst » 30 dec 2004, 15:21

Alltså,
jag måste då bara säga: vilket HÄÄRLIGT forum!
var annanstans kan man lära sig sånt här?!?!

H. Glad stammis
Gäst

Oläst inläggav Gäst » 31 dec 2004, 11:25

www.tupperveera.fi funkade inte, finns det tro nån annanstans...? :oops:
Gäst

Nästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex