P-stav?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

P-stav?

Oläst inläggav Celinda » 14 dec 2008, 16:08

Någon med erfarebheter av p-stav?
Barn: Saga *10.04 2003- +17.07 2005
Storebror 19.10 2005
Lilla syster 26.9 2007
Användarvisningsbild
Celinda
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: P-stav?

Oläst inläggav Kalles och Eriks mamma » 14 dec 2008, 22:41

Jo jag har haft och var jttenöjd. Inga biverkninga, ingenting. Att sätta dit dem gick snabbt och lätt. Ett litet stygn behövdes. Däremot var det betydligt värre att få bort dem. ror det tog en dryg halvtimme. Inget för blodrädda personer, men själv var jag helt fashinerad av att titta på. Inte rann det nu mängder, men assiciationer till skönhetsplasti fick man nog. Stavarna hade likom kapslat in sig, och då de är så mjuka och böjliga gled de undan då läkaren skulle gripa tag om dem. Ett stygn räckte i alla fall och det helnade fint och bra.
Bild

Bild
Kalles och Eriks mamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Miko » 14 dec 2008, 22:49

Synns dom under huden?
Miko

Oläst inläggav LindaGP » 14 dec 2008, 23:33

Medea skrev:Synns dom under huden?

Litegrann en upphöjning.
Bígi liomsa i gcónái.
Lá's oích.

Ladies' Bike Club - WIMA Finland
Användarvisningsbild
LindaGP
Mrs Polizei
Mrs Polizei

Oläst inläggav caroline » 15 dec 2008, 05:59

helt ok men små blödningar titt som tätt...
caroline

Oläst inläggav Howahkan » 16 dec 2008, 10:22

Min kropp gillade nog inte p-staven för jag började blöda varannan vecka och sen tillsist hela tiden.
Var tvungen att ta bort den efter 5 månader och då byte jag till p-plåster som funkade bättre.
Alla reagerar ju olika på olika preparat..
Bild
Tös -00 Kille -02 Tös -06 Kille -09
Howahkan
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Tinuviel » 16 dec 2008, 12:37

Testade en gång för länge,länge sedan.
tyckte inte det syntes ng men man kände nog stavarna om man kände efter längs huden. (de var sådär som små tändstickor till storlek - produktutvecklingen har antagligen gått framåt?)
För mig passade de definitivt inte (vanliga p-piller och hormonspiral går utan problem -så det är inte hormonpreparat som varit mitt problem). mellanblödningar, långa mensblödningar. Blödde mest hela tiden. Tog ut dem. DÅ behagade gynekologen informera att det kanske skulle ha varit bra att äta minipiller först - de var samma hormon i p-staven som i minipiller. Kanske skulle löna sig att fråga? Så skulle det minimera risken med att du inte vet hur du tål dem. Minipiller har ju den lilla otrevliga egenskapen att man måste komma rätt så exact ihåg att ta dem - och det är ju det fina i kråksången med p-stav - måste inte komma ihåg dem.
Lycka till.
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete
Användarvisningsbild
Tinuviel
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex