MIRENA hormonspiral

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Re: MIRENA hormonspiral

Oläst inläggav anonym » 16 jul 2014, 08:44

Mor-Mia här igen!
Undrar hur mycket att småblöda är? Så man behöver binda? Första mensen höll i sig 24 (!) dagar, sedan en vecka med lite färgade flytningar, en svampinfektion, inget på 4 dagar och nu har det blött i över en vecka igen... Är riktigt less, vi som åker på semester imorgon!
Det har gått två månader sedan insättning och har 4 blodfria dagar i bagaget. Stöööööön!

Ngn som haft lika jobbigt och orkat stå ut?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav anonym » 20 jul 2014, 10:11

Nu ryker den! Så synd att den inte fungerade, men är nu på andra dubbla ab-kuren på 5 veckor och fick remiss till sjukhuset. Är riktigt less på alla biverkningar ab-kurerna för med sig. Varför ha kvar ngt som min kropp motarbetar så intensivt? 2 månadrr är inte länge men med konstant infektion i bagaget ska vi hoppas det är rätta valet.
Sajnar ut, och önskar god fortsättning åt er alla som tar er tid att läsa! :)
Mor-mia.
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Oläst inläggav BellaViktoria » 21 jul 2014, 19:37

Synd att det inte fungerade för dej :( men det är nog bättre för dej och din kropp att du tar ut spiralen om du får infektioner hela tiden. Jag har inte märkt nånting av min (förutom dom 3 första månaderna). Har snart haft den i 2 år och blött väldigt sällan, då oxå bara en par dagar och ytterst lite. Humöret kan jag inte säga nånting om, är annars oxå ganska ombytlig av mej... jag är bara så glad att den fungerat för mej, för jag vet inte annars vad jag skulle ha för preventivmedel :)
Bild

Bild
BellaViktoria
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav pärlemor » 29 mar 2016, 08:36

Uppdatering efter .. eh, 2 år?
Kämpade på med ab-kurer efter insättningen, blödde 10 veckor och sedan jämnade det ut sig i något skede och mensen blev sparsammare för varje månad, men hållit i sig ända upp till 12 dagar varje gång. Kommit lite hipp som happ, med 21 dagars mellanrum eller 8 veckor. Nåjaa, tänkte att hellre det än världens blodbad som det var innan mirena. Poff en för 3 veckor sedan helt oväntat fick jag världens mensvärk och blodet vara rann. Efter 8 dagar in akut med överjävlig blödning och sammandragningar. Spiralen var så gott som utstött med sekundärinfektion på köpet.. 10 dagar ab igen och blödningen avtog, i 3 dagar! Nu e jag tillbaks igen i ruta 1. Blöder blöder blöder... är det månne den vanliga mensen som kommit? Jag känner mig inte "sjuk" men tålamodet är slut. Vad krävs för en hysterektomi? Håller nog på att bli riktigt knäpp. (Ringer gyn om det inte blir bättre såklart!)

Hur var det då ni tog ut spiralen? Kom mensen igång så snart efteråt? Vet inte var i cykel jag befann mig när dem "ramlade" ut..
Input anyone? Tröstande ord?
Mor-Mia med nerverna på utsidan.
pärlemor

Oläst inläggav mamma eva » 01 apr 2016, 21:43

pärlemor skrev:Uppdatering efter .. eh, 2 år?
Kämpade på med ab-kurer efter insättningen, blödde 10 veckor och sedan jämnade det ut sig i något skede och mensen blev sparsammare för varje månad, men hållit i sig ända upp till 12 dagar varje gång. Kommit lite hipp som happ, med 21 dagars mellanrum eller 8 veckor. Nåjaa, tänkte att hellre det än världens blodbad som det var innan mirena. Poff en för 3 veckor sedan helt oväntat fick jag världens mensvärk och blodet vara rann. Efter 8 dagar in akut med överjävlig blödning och sammandragningar. Spiralen var så gott som utstött med sekundärinfektion på köpet.. 10 dagar ab igen och blödningen avtog, i 3 dagar! Nu e jag tillbaks igen i ruta 1. Blöder blöder blöder... är det månne den vanliga mensen som kommit? Jag känner mig inte "sjuk" men tålamodet är slut. Vad krävs för en hysterektomi? Håller nog på att bli riktigt knäpp. (Ringer gyn om det inte blir bättre såklart!)

Hur var det då ni tog ut spiralen? Kom mensen igång så snart efteråt? Vet inte var i cykel jag befann mig när dem "ramlade" ut..
Input anyone? Tröstande ord?
Mor-Mia med nerverna på utsidan.

Kramar till dig som kämpar så! Hoppas någon kan hjälpa dig men min mens är rätt normal numera lite kraftigare ett par dagar än med spiralen men då den var inne hade jag mens 2 veckor och sen 2 veckor utan och ofta höll det på så och jag kämpade i fem år innan jag tog ut den själv! Sen hade jag ett par gånger mycket kraftig mens men det har lugnat sig och nu är menscykeln normal och jag kan leva med den! Vill aldrig mer ha spiral och inte heller något annat p-medel. Hoppas det blir bättre och att du fick ut något av mitt svar, kram igen och ta hand om dig! :heart:
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Föregående

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex