Tandblekning hemma?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Tandblekning hemma?

Oläst inläggav eriknilsson » 10 feb 2011, 17:14

Jag har under längre tid funderat på att bleka min tänder för de har blivit gula med tiden, dels dricker jag mycket kaffe och men snusnar också en del. Jag råkade surfa in på http://www.tandblekningsguide.se där jag läste en hel del om olika tandbleknings allternativ med priser från 295 kr, jag har fastnat lite lite för att testa att göra det själv hemma. Är det någon som har någon erfarenhet från det? tacksam för för tips och råd från någon som redan testat. Eller ska man lägga till lite pengar och gå till tandläkaren?
eriknilsson

Re: Tandblekning hemma?

Oläst inläggav LindaGP » 10 feb 2011, 17:27

Hej,
mammapappa.com e ett finlandssvenskt forum, så knappast har hemskt många här köpt tandblekning via en svensk site. Det finns också tidigare trådar om samma sak om du använder forumsökningen.

Jag sku personligen ALDRIG pröva på tandblekning själv.
Bígi liomsa i gcónái.
Lá's oích.

Ladies' Bike Club - WIMA Finland
Användarvisningsbild
LindaGP
Mrs Polizei
Mrs Polizei

Oläst inläggav Pappadock » 10 okt 2013, 11:46

Jag har använt tandblekning från http://www.smilodent.se/, inga konstigheter där, funkade bra och kostade dessutom tio gånger mindre än en blekning hos tandläkaren (vet själv från en bekant som är tandläkare att det är precis samma slags blekmedel som de använder). Så kör hårt på hemmablekning!
Pappadock

Oläst inläggav Blivandemamman_ » 10 okt 2013, 18:34

Har beställt från dentway.fi. Fungerade JÄTTE bra och kom snabbt resultat.. Blekte senast för mer än ett år sen nu men mina tänder är ännu vita :tumme:
Blivandemamman_

Återgå till Kropp, hälsa och sex