Vad hjälper mot vårtor?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Vad hjälper mot vårtor?

Oläst inläggav Lysmasken » 08 jan 2013, 21:31

Läste om en metod med silvertejp (jesustejp) men vilka metoder har ni använt och har ni tyckt de har varit effektiva. Sonen har nu ett antal vårtor under ena foten, hoppas att de inte åtminstone skulle sprida sig, fast harmlösa är de ju egentligen. Har själv haft mycket vårtor som barn i 10-12 års åldern. Provade då allt möjligt men ingenting hjälpte. Sen mitt i alla försvann vårtorna av sig självt, men hade dom nog flera år och sådär hemskt vackert var det nog inte med vårtor på händerna :osaker:
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Re: Vad hjälper mot vårtor?

Oläst inläggav mammamuu_84 » 09 jan 2013, 08:51

Ett gammalt "husmorstips" är att pensla på lite genomskinligt nagellack och låta det torka. Mellan varven bör man fila bort den torra skorpan med en nagelfil. Man bör nog lacka ett antal dagar innan man ser resultat... (Och förstås vara försiktig så att det inte är några sprickor i vårtan). Sen finns det ganska bra medel på Apoteket som gör att man fryser bort vårtan. Men de är ganska dyra vill jag minnas?
Hoppas ni får bort vårtorna! :tummenupp:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
mammamuu_84
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav strumpan » 09 jan 2013, 12:57

Jag har tyckt att det varit effektivt att frysa bort dem. (Finns väl nuförtiden att köpa på apoteket nånting som man med en behandlingsgång ska kunna frysa bort en vårta, det har vi inte testat o tror faktiskt inte heller riktigt på den). Vi har blivit behandlade med Histofreeze av en sjuksköterksa då det behövts. Senast tror jag att dotterns vårta under foten behövde typ 5 behandlingsgånger (helt smärtfritt).
Har testat Verruxin man får på apoteket också, men det har inte hjälpt. Husmorstips som nagellack o silvertejp har vi inte heller testat.

Kolla om sonen kan få denna frys-vård via skolhälsovården, annars kan ni gå till hälsocentralens sjuksköterskemottaggning har jag för mig.
strumpan
Silvermedlem

Oläst inläggav Boa » 09 jan 2013, 14:51

Jag köpte receptfritt på apoteket kylspray för vårtor. Ena dottern hade en vårta och den andra tror jag hade 4-5 vårtor. Behandlingen kunde upprepas om de inte försvann med första gången och efter 2ggr (tror jag det var) så var döttrarna vårtfria. Så det fungerar nog :nicka: i alla fall åt oss.
Tre prinsessor, Stora L 08/06, Storalilla M 09/08 och Lilla E 06/11

Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Boa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Ibumax » 17 jan 2013, 19:09

Prova ett medel som heter SyylEnd, finns på apotek receptfritt. Det är myrsyra som sätts på vårtan 1 gång/vecka. fungerade jättebra för oss!
Ibumax
Guldmedlem

Oläst inläggav Klösamaja » 11 nov 2013, 21:06

Min man hade massor av vårtor under fötterna i flera års tid. Han prövade på allt från apoteket, både frysgrejerna och sånt man penslar på. Men så en dag köpte jag sånadär plastsockor med tillhörande gel, footner heter det, för att han även hade väldigt torra och spruckna fötter. Finns salva också av samma serie. Fötterna blev mjuka och fina på ett par veckor efter en timmes behandling precis som produkten lovade, men det stora plusset var att vårtorna försvann! Varenda en! De har hållits borta nu i snart ett års tid. Rekommenderar!
L 01/10 R 03/12 E 11/13
Klösamaja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex