Snarkande gubbe..

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Snarkande gubbe..

Oläst inläggav Lysmasken » 09 apr 2013, 17:59

Sambon snarkar.. nästan alla nätter, oberoende i vilken postition han ligger. (Också då han slumrar på soffan på eftermiddagen.) Brukar inte hjälpa att skuffa till honom. Gör jag det slutar han kanske för en mycket liten stund och fortsätter sen igen. Dessutom stör knuffandet bara hans sömn. Och min, då jag inte kan sova pga snarkandet. Om jag har somnat stör det mig inte, men om jag vaknar på natten eller inte har fått sömn då han snarkar så är det svårt! Öronproppar el dyl hjälper inte, det hörs igenom, det hörs ju liksom via sängen, såpass dovt ljud. Och så vill jag ju höra väckarklockan på morgonen, eller om något barn vaknar i gråt på natten, eller ännu värre spysjuka..
Har allvarligt funderat att han borde söka vård, men att få honom till läkare är nog ett omöjligt projekt.. han störs ju inte själv av det heller och förstår inte hur hårt han snarkar.
Googlade lite och som hjälp tipsas att gå ned i vikt, inte röka, inte dricka alkohol på kvällen, men då han inte gör något av dessa. Förr var det så att han snarkade bara då han varit ute o svirat, men nu är det alltså ett vardagligt problem. Mediciner kan också förorsaka snarkning men han äter inga mediciner.. Vet inte vad jag ska säga om hans kroppsvikt, tycker inte direkt han är fet, även om han är ganska stadig i synnerhet bukfett har han.
Nån tipsade om någon slags plåster man kan köpa på apoteket, nån här som har erfarenhet och vet om dom hjälper? Vet dock inte hur jag skulle få honom att använda någå plåster, han skulle nog säkert bli sårad.
Jag kan förstå att det finns par som sover i skilda sovrum, men vi har inte den möjligheten heller. Dessutom skulle hans snarkningar nog höras till andra våningen också..
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Re: Snarkande gubbe..

Oläst inläggav Idun » 09 apr 2013, 19:00

Min man snarkar när vi ätit pasta o. dyl., inte när vi ätit kolhydratsfattigt den dagen. Kan kanske vara intressant att kolla om det stämmer på din gubbe också?
Användarvisningsbild
Idun
Guldmedlem

Oläst inläggav lulu75 » 11 apr 2013, 14:02

Spela in hans snarkande med telefon pa natten sa har du bevis pa hur hart han snarkar! :angel:

Na, skamt asido, om hans snarkande ar ett problem for dig (for att du ar trottare an du annars skulle vara), sa maste man ju kunna prata om saken. Har for mig att de som snarkar inte heller har bra kvalitet pa sin somn sa han skulle kanske ocksa vinna pa att snarka lite mindre.
Tre gullungar 2010, 2012, 2015
lulu75
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav Boa » 11 apr 2013, 14:23

Sen borde det finnas någon nässpray som man kan köpa på apoteket som ska hjälpa mot snarkningar. Även jag har en snarkande gubbe, men han snarkar mest då han sovit för lite och är trött eller om han druckit alkohol, Så de flesta nätter står jag ut med snarkandet, men har nog nu som då funderat på sprayen men inte kommit så så långt som att köpa den :)
Tre prinsessor, Stora L 08/06, Storalilla M 09/08 och Lilla E 06/11

Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Boa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Wella » 26 apr 2013, 11:39

Min man började också snarka mycket så jag skickade honom till läkaren. Det är ju inte normalt att man snarkar. Det kom fram att han hade näsbenet snett (från födseln) och det orsakade snarkningen. Han blev opererad och efter det snarkar han endast om han är förkyld.
Söner 1995 och 2007
Wella
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav vero » 26 apr 2013, 11:58

Min man snarkar från och till. Efter att ha fått några homeopatiska piller att pröva med, så snarkade han faktiskt mindre, men nu ej tagit av dem igen. Är han mycket trött så snarkar han mera. Som gravid tyckte jag det var oerhört irriterande, men nu är man själv så trött så somnar bra om. :D Men tror nog han själv skulle må bra av att inte snarka så mycket, för han klagar på trötthet. Som han säger, tänk om man skulle få vakna utvilad efter en hel natt. Har nog testat olika sprayer mm, men...

Kanske en sådan här då till nästa :blink: http://www.coolstuff.se/Kudde-mot-snarkning
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Zarina » 19 jan 2015, 22:47

Kan var sömnapne. Lönar sig att kolla upp, fört det är en allvarlig sjukdom som tär på kroppen då den får för lite sure på natten. Min man har det och sover nu med en maskin som blåser in luft på natten. Den maskinen är guld värd, efter över 10 år av dålig sömn för båda kan vi nu sova bra om nätterna.
Användarvisningsbild
Zarina
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex