ekologisk kroppsvård-bästa produkterna?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Re: ekologisk kroppsvård-bästa produkterna?

Oläst inläggav goldilocks » 29 okt 2013, 22:56

Om man vill ha ekologisk kroppsvård till billigt pris, kan jag rekommendera nätbutiken iHerb; se megalång tråd "förebygg flunssa etc" i Reklam och erbjudanden-avdelningen. Där nämns även flera bra produkter jag hittat, som Nubian Heritages alla tvålar och kroppskrämer, bra cerat från gratisavdelningen, ett jätteuppfriskande, sammandragande ansiktsvatten, http://www.iherb.com/Thayers-Rose-Petal ... 55-ml/6792 , och mycket annat.
Ni som drabbas av köpiver kan få frakten gratis, om ni beställer för över USD 40 inom oktober månad. Nya kunder får 5-10 USD rabatt på sin första beställning med rabattkoden NIK542. Happy shopping!
goldilocks
Silvermedlem

Oläst inläggav Sommarbarn » 01 nov 2013, 21:28

Jag skulle behöva tips på en bra mascara! Har provat dr.hauschkas och logonas men de rinner liksom av, blir mörk under ögonen av dem. Mina favoritprodukter för tillfället är kokos-, avocado- och jojobaolja. Kokosolja är den bästa deodorant jag någonsin provat.
Sommarbarn

Oläst inläggav robin.e » 08 nov 2013, 19:00

Jag tänkte bara passa på att tipsa om en ny hemsida där ni hittar ekologiska produkter.
Då jag själv är väldigt intresserad av ekologisk mat och hudvård bestämde jag mig för att starta en liten webbshop med handgjorda naturliga produkter som jag själv använder och tycker är väldigt bra.

Hemsidan är: www.naturensgoda.se

Mvh

Robin
robin.e

Oläst inläggav mammajag » 17 nov 2013, 18:05

Jag har köpt en del på ecodeal.fi. Jag har använt Benecos mascara länge nu och tycker den är bra, sitter bra och smular inte men ändå lätt att tvätta bort. Annars fås ju numera bland annat Urtekrams produkter billigt på Prisma. Till håret har jag just upptäckt Born to Bio, då jag äntligen vågade testa shampoot så var det ju jättebra!
mammajag

Föregående

Återgå till Kropp, hälsa och sex