För tidig menopaus /klimakterie

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

För tidig menopaus /klimakterie

Oläst inläggav anonym » 09 jul 2013, 22:10

Känner mig så ensam med min situation. Finns här någon som har gått igenom/går igenom en för tidig menopaus? Dvs, en menopaus som börjat under 40 års ålder. I medeltal börjar menopausen vid 53 års ålder i Finland. Känns hopplöst att måsta lida av övergångssymptom redan i 30 års ålder. :cry: Skulle vara härligt att få skriva av mig med någon med samma erfarenhet...
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: För tidig menopaus /klimakterie

Oläst inläggav imsewimse » 02 maj 2014, 07:46

Hej, du är inte ensam. Jag är 42 år, har 2 st provrörsbarn och helt plötsligt försvann min mens. Testade neg på gravtest, kontaktade läkare och nu utreds jag för tidigt klimakterie. Ska ta massor av prover men de har väl redan misstanke om jag är där redan. Har inte haft mens på drygt 2mån men började faktiskt "blöda" igår. Min största oro var att jag skulle ha ett utomhavandeskap men är skönt att de är "bara" är klimakteriet. Har dock inga andra problem med svettningar eller dyl bara menspaus.
imsewimse
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex