Någon som gjort amalgamsanering?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Någon som gjort amalgamsanering?

Oläst inläggav Teskedsgumman » 30 aug 2013, 22:56

Tänkte bara höra om det finns någon här som gjort en amalgamsanering och vill berätta hur det gick? Hur många amalgamfyllningar det handlade om, hur dyrt det blev, om ev. hälsoproblem före och efter osv... Hörde nyligen om en kvinna som blev mycket sämre i skick efter sin amalgamsanering än vad hon var innan, trots att den gjordes korrekt, och att det för henne hade tagit flera år innan hon repade sig... :ledsen: Maken har just påbörjat sin amalgamsanering så jag försöker läsa på så mycket jag hinner. Är därför tacksam om det finns andra som vill berätta hur det har gått för er.
Vill du ha hjälp med att hitta en säker bilbarnstol? http://bloggen.fi/bilstolslotsen/

Vill du ha allsidig info om vacciner? http://vaccin.me/
Teskedsgumman
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: Någon som gjort amalgamsanering?

Oläst inläggav acasia » 31 aug 2013, 08:23

Har inte gjort det själv men jag känner en som gjort det o hen hade huvudvärk länge efteråt, flera veckor :(
Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag!
Användarvisningsbild
acasia
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav Energina » 31 aug 2013, 21:10

Jag har tagit bort alla amalgamplomber, så småningom. Böt ut dem under ca 1,5 års tid, så det gick långsamt, men jag är jättenöjd! Ganska dyrt blev det nog, har inte räknat ut exatk hur mycket det kostade. Jag hade nog massor med plomber... Men nu är det snyggt med vita tänder. Jag fick inga som helst problem efteråt. Själva plombbytena gick bra och jag led inte av huvudvärk eller annat. Kanske det lönar sig att ta en plomb i taget, och att inte ha för bråttom. Lycka till!
Energina

Oläst inläggav Lysmasken » 01 sep 2013, 17:03

Amalgamplomber håller ju inte i all evighet.. Har själv fått några utbytta nu i våras för de hade blivit dåliga, har visst bara 1 eller 2 amalgamplomber kvar. Inga problem här efter utbytet.
Låt alla blommor blomma!

Son född 02/2003 och dotter född 02/2007
Användarvisningsbild
Lysmasken
wanna-be-bitch
wanna-be-bitch

Oläst inläggav Klösamaja » 04 sep 2013, 22:43

Jag fick nästan alla mina amalgamplomber utbytta för några år sedan då alla mina tänder fixades under narkos. Hade plomber i alla tänder förutom tre stycken :oops: Hade naturligtvis ont i munnen och käkarna efteråt men fick äta lite starkare värkmediciner i några dagar och så var det bra igen.
L 01/10 R 03/12 E 11/13
Klösamaja
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Farsan_ » 18 sep 2013, 20:03

Jag har just tänkt göra tvärtom. Hade några plastplomber som började falla ut, bytte en till amalgam och den har hållit - nu föll de andra plastbitarna ut och tänkte låta dem fixas på gammaldags vis. Enligt min tandläkare så håller inte plasten lika bra fast.
Farsan_

Återgå till Kropp, hälsa och sex