från övervikt till rörelsehindrad ..typ

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

från övervikt till rörelsehindrad ..typ

Oläst inläggav anonym » 09 okt 2013, 15:17

är en kvinna på 32år. alltid varit överviktig men nu på senaste året har jag blivit mycket sämre i rörelseförmågan. jag kan gå bra och stå länge.. men stiger jag ner på knä kommer jag inte upp... inte utan en stol och en stunds stönande och stånkande. lika så om jag sätter mej på nått för lågt. klart man varit lite klumpig tidigare men nu har det ändrats mycket på bara ett år.

frågan är om det är vanligt att man bara plöttsligt kan bli svagare med åldern och klumpigare utan att vikten går upp.
är det någon som varit med om det som vågar berätta om det?
är det möjligt att bli bättre och hur ska man träna?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: från övervikt till rörelsehindrad ..typ

Oläst inläggav Fisktärnan » 11 okt 2013, 16:21

Hej! Jag har inte haft det problem du beskriver men jag skulle råda dej att söka läkarhjälp. Om inte annat så för att säkert få det kollat att du är OK och att det inte är nåt i lederna som kan bli värre och gå sönder om du börjar motionera mera nu plötsligt. Det låter inte bra att det plötsligt försämras sådär. Det kan i värsta fall vara tecken på att nåt är fel.

Men sådär i allmänhet skulle jag råda dej att börja simma, gå på vattenjumppa och kanske cykla, det belastar inte alls knä- och fotleder lika mycket som annan jumppa eller promenader.

Hoppas allt är väl!

Fisktärnan
Bild

Bild
Fisktärnan
Guldmedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex