Kyssar o sex i parförhållandet!

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Re: Kyssar o sex i parförhållandet!

Oläst inläggav bullamamma » 13 nov 2013, 14:03

mamma eva skrev:Drömmannen säger du, tänk om han inte är det egentligen utan dina projicerade tankar om honom som skapar den illusionen? I nuläget är det frestande att måla upp drömscenarior om att just denna man är drömmen och allt blir rosenskimrande men det kan också bli en stor besvikelse så tänk tusen ggr så nyktert du kan på läget. Din nuvarande man behöver nog hjälp på något vis och kanske om han får till något sådant kanske det öppnar sig för honom och han kan släppa det som tynger och ni kan ånyo mötas i samtal och i varandras närhet hoppas jag. Det är nog sist och slutligen enbart du och ditt liv men väg vad det du lever i i nuläget gett och ger och se om där finns byggstenar att köra vidare på eller istället avsluta innan du ger dig av i någon annans famn sen. Och någon annans man säger du, kanske han vill ha ett litet äventyr och sen inget mer än det, då är det nog inte värt mycket att bygga livet på. Inte mycket till hjälp men tankarna gick när jag läste.

Klokt sagt!
Jag ha undra om int min sambo e deprimerad då han int orkar någo. Har int mera vänner, fritidsintressen o orkar int ha sex. Han vill int heller träffa kompisar eller göra något då jag uppmuntrar honom att göra de. Han deltar int i hushållssysslor heller. Ensam har jag också haft ansvaret över barnen. Då han bara sköter sig själv. Därför har tanken slagit mig att de int sku va så stor skillnad på att va ensamförsörjare för jag får int mera arbete än vad jag nu redan har.
Sedan e vi ju helt motsatser o har svårt att förstå varandra. Han e lugn o tystlåten medan jag e energisk o pratsam. Han vill ta de lugnt o jag vill göra något hela tiden. Han skyller allt på att vi fick barn. Bara dom blir stora o växer upp så blir de lättare. Då blir allt bra! Men åren går o jag e int helt övertygad.
Och angående drömmannen tror jag nog också de att han int vill mera me mig än sex men de lustiga är att om han bara vill ha ett äventyr kan han ju ta vem som helst ti de/att va otrogen med. Men vi ha int ens setts på över 5 år bara skrivit till varandra 1-2 ggr/år och båda har då erkänt att vi tänkt på varandra. Men hans tankar e sexfantasier o mina e då mer om honom som den perfektaste människan EVER! Han har alla egenskaper en kvinna vill ha, både personlighet o utseende.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Peetra » 14 nov 2013, 13:35

Näe, kyssarna och gosandet avtog nog med årena här med, som för de flesta andra. Men ärligt talat, så vet jag nu int riktigt om jag sku orka med ett livslångt förhållamnde som ger med kroniskt ömma läppar! :mrgreen:

Jag frågade faktiskt i förrgår av min sambo om han kunde tänka sig att jag vi båda sku få ens pröva en gång på var sitt håll att ha sex me nån annan.
Hehe, min gubbe drog till Kroatien över vintern, så jag givk ut med en liknande fråga å fick ett bestämt nej. Frågan var helt uppriktig iofs, men jag skulle nog ha blivit olycklig om jag fått lov måste jag erkänna. :angel:
Användarvisningsbild
Peetra
Kvalitetskontroll-tant
Kvalitetskontroll-tant

Oläst inläggav bullamamma » 14 nov 2013, 22:23

Peetra skrev:Näe, kyssarna och gosandet avtog nog med årena här med, som för de flesta andra. Men ärligt talat, så vet jag nu int riktigt om jag sku orka med ett livslångt förhållamnde som ger med kroniskt ömma läppar! :mrgreen:

Jag frågade faktiskt i förrgår av min sambo om han kunde tänka sig att jag vi båda sku få ens pröva en gång på var sitt håll att ha sex me nån annan.
Hehe, min gubbe drog till Kroatien över vintern, så jag givk ut med en liknande fråga å fick ett bestämt nej. Frågan var helt uppriktig iofs, men jag skulle nog ha blivit olycklig om jag fått lov måste jag erkänna. :angel:

Vi hade i halvt år så att vi bodde i olika städer när vi träffades o då hade vi bara sex på veckosluten men de e ju mycket mer än nu. O kanske så där första året ihop så ville han ha sex varje kväll o jag vågade knappt gå ti sovrumme. Men nu så sku man bara vilja ha tibaka den tiden.
Jag vet int hur de kommer sig att jag har ett så stort behov av uppmärksamhet nu. Men de kan ha me att göra att man har två barn som ska kramas o ha min närhetstörsta delen av hela dygnet o lillasyster nattas i famnen för tillfället.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav slipsten » 18 nov 2013, 15:50

Till landebo: Jag är man och går för tillfället genom mitt livs absolut största kris efter att min fru varit otrogen. Vis av erfarenheten kan jag ge rådet att var för guds skull inte otrogen, du riskerar allt du har.Det är oerhört svårt att förlåta!
Om du inte vill dela livet med din man längre, lämna honom då förrän du träffar "drömmannen".
Om du däremot vill få mannen att ändra sig, att uppmärksamma dig och värdesätta dig, låt honom förstå att det finns konkurrens. Få honom att förstå att andra män är intresserade av dig. Då tror jag han vaknar och ser vad han har.
slipsten

Oläst inläggav bullamamma » 19 nov 2013, 09:07

slipsten skrev:Till landebo: Jag är man och går för tillfället genom mitt livs absolut största kris efter att min fru varit otrogen. Vis av erfarenheten kan jag ge rådet att var för guds skull inte otrogen, du riskerar allt du har.Det är oerhört svårt att förlåta!
Om du inte vill dela livet med din man längre, lämna honom då förrän du träffar "drömmannen".
Om du däremot vill få mannen att ändra sig, att uppmärksamma dig och värdesätta dig, låt honom förstå att det finns konkurrens. Få honom att förstå att andra män är intresserade av dig. Då tror jag han vaknar och ser vad han har.

Tack för ditt svar!
I min ungdom sällskapade jag i 5 år med en pojkvän som var otogen med olika flickor i alla år, så jag vet hur de känns. För att vara otrogen måst man sakna samvete. Har man samvete blir man fast för då märks de. Min ex pojkvän hade int samvete alls så han berättade int o man kunde inte se att han ångrade. Jag fick av misstag reda på första gången via hans dator. Jag minns hur de kändes och jag blev sårad. Jag vande mig me hans beteende o tänkte att jag får nu bara finna mig i ett sånt liv o ville leva med honom för evigt. En dag då vi bråkade efter över 4 år ihop berättade han att han legat me min ca. 20 år äldre kusin och dessutom detaljer om hur själva sexakten hade gått till. Då blev jag så äcklad att jag sedan beslöt att nu räcker de!

O man ska int heller förlåta tycker jag. För har man en gång varit otrogen e de lätt att göra om de. Jag tycker att man ska avbryta ett sånt förhållande även om man har barn. O såna förhållanden där man separerat och sedan återfunnit varandra tror jag heller int på. De blir alltid slut en gång till.
Jag har nog själv varit otrogen men de va senast i 16 års ålder o då va jag int så förnuftig ännu.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav BellaViktoria » 19 nov 2013, 13:21

Vi kramas och pussas nog varje dag, flera gånger. Framför barnen tycker jag oxå att de är naturligt att visa känslor och att vuxna pussas när man älskar varandra. Ibland visar dom lite svartsjuka och vill vara med och kramas, men inte är de ju nåt fel me de.
Sen när de kommer till sex så har vi väl de sådär normalt som dom flesta andra par med små barn.
I början va de ofta, men efter 8,5 års förhållande tycker mannen att de räcker sådär med en gång i veckan, högst :D
Bild

Bild
BellaViktoria
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 19 nov 2013, 15:17

BellaViktoria skrev:Vi kramas och pussas nog varje dag, flera gånger. Framför barnen tycker jag oxå att de är naturligt att visa känslor och att vuxna pussas när man älskar varandra. Ibland visar dom lite svartsjuka och vill vara med och kramas, men inte är de ju nåt fel me de.
Sen när de kommer till sex så har vi väl de sådär normalt som dom flesta andra par med små barn.
I början va de ofta, men efter 8,5 års förhållande tycker mannen att de räcker sådär med en gång i veckan, högst :D

Jo en gång i vecka sku va bättre än 1-4 ggr/månaden. Men vi pussas ju nästan aldrig, oftast int under sexet heller. Kysser int alls varandra!
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav BellaViktoria » 20 nov 2013, 12:30

Va månne de beror på då? Alla kanske inte gör de normalt heller varje dag, men just för mej är de naturligt. Jag har oxå växt upp med föräldrar som kysst varandra framför oss barn.
Mannen tycker oxå att de är "onödigt" att kyssas när man har sex, vet int sen va de beror på. Lathet, att man sen bara inte ids göra de? De är nog nånting som jag tycker om att göra i alla fall, en liten kärkeksförklaring åt varandra sådär mitt i den stressiga vardagen :)
Bild

Bild
BellaViktoria
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 20 nov 2013, 20:27

BellaViktoria skrev:Va månne de beror på då? Alla kanske inte gör de normalt heller varje dag, men just för mej är de naturligt. Jag har oxå växt upp med föräldrar som kysst varandra framför oss barn.
Mannen tycker oxå att de är "onödigt" att kyssas när man har sex, vet int sen va de beror på. Lathet, att man sen bara inte ids göra de? De är nog nånting som jag tycker om att göra i alla fall, en liten kärkeksförklaring åt varandra sådär mitt i den stressiga vardagen :)

Han vill int, säger han. O kramas gör vi int heller. Vi måst alltid bestämma att nu ska vi komma ihåg att krama varandra o så prövar vi några dagar att komma ihåg de o sedan glömmer vi de igen.
Mina föräldrar ha int visa varandra närhet under min barndom men ändå vill jag nog ha de. De kysstes öppet bara far- o morsdagar. Men mamma ha berätta att de hade sex varje kväll ända tills han fick cancer o dog.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav juliett » 21 nov 2013, 23:03

Vi pussas (kysses) och kramas så gott som dagligen, också inför barnen. På sex-fronten är det däremot lite fattigt för tillfälle, men kanske 1-2gånger/månad, ibland flera. Vår yngsta är snart 9 månader och sover ännu i samma sovrum som oss, så det är säkert en bidragande orsak. Jag och mannen har varit tillsammans i 9 år och ett år som gifta.

Visst funderar jag ibland på "andra män", har en från mitt förflutna som jag ännu tänker på ibland. Brukar också nu som då diskutera med mannen det här om att tänka på "andra", eller se på "andra". Tror det är helt normalt med sådana funderingar :) Däremot har jag inga behov att springa på barer eller liknande för att visa upp mig till andra män, trivs bättre hemma i soffan :D Vet ju inte hur det kommer att vara om några år, vet många som börjat springa på barer igen när barnen blivit lite äldre. Fast nog skulle det vara skönt att en kväll få fara ut med kompisarna och dansa lite, inte nekar jag till det.

Nu for det lite utanför ämnet, men som någon nämnde (?) så hur skulle det vara att prata med en familjeterapeut, sexolog eller liknande? För att få en utomståendes "syn" på det hela?
Våra fina :love: 13.7.2010 & 26.2.2013 :love:
juliett
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav bullamamma » 22 nov 2013, 07:16

juliett skrev:Vi pussas (kysses) och kramas så gott som dagligen, också inför barnen. På sex-fronten är det däremot lite fattigt för tillfälle, men kanske 1-2gånger/månad, ibland flera. Vår yngsta är snart 9 månader och sover ännu i samma sovrum som oss, så det är säkert en bidragande orsak. Jag och mannen har varit tillsammans i 9 år och ett år som gifta.

Visst funderar jag ibland på "andra män", har en från mitt förflutna som jag ännu tänker på ibland. Brukar också nu som då diskutera med mannen det här om att tänka på "andra", eller se på "andra". Tror det är helt normalt med sådana funderingar :) Däremot har jag inga behov att springa på barer eller liknande för att visa upp mig till andra män, trivs bättre hemma i soffan :D Vet ju inte hur det kommer att vara om några år, vet många som börjat springa på barer igen när barnen blivit lite äldre. Fast nog skulle det vara skönt att en kväll få fara ut med kompisarna och dansa lite, inte nekar jag till det.

Nu for det lite utanför ämnet, men som någon nämnde (?) så hur skulle det vara att prata med en familjeterapeut, sexolog eller liknande? För att få en utomståendes "syn" på det hela?

Jag väntar ännu o ser om vi kan reda upp de själva. Ingen fara e ju skedd ännu.

Skönt att höra att någon annan än jag också fantiserar om en karl från de förflutna.
Jag borde avbryta kontakten me han från mitt förflutna men undra hur jag sku kunna glömma honom. Nu ha vi skrivit me varandra i 4 månader varje vecka men int träffats. Ingen me bra ide´r?
Senast redigerad av bullamamma 24 jun 2014, 20:20, redigerad totalt 1 gång.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav slipsten » 22 nov 2013, 09:20

Behov av närhet och kramar går i perioder. Kanske beroende på hur trygg du känner dig i förhållandet? Om det finns nånting som hotar familjen är du mera mån om den andra. I sådant läge behöver du bekräftelse och tröst, alltså närhet. Kan det vara så att landebons man känner sig lite för trygg, tar dig för givet!? Då ser han inte "nyttan" av närhet. Det är mycket underligt men vi har aldrig haft så ömma stunder med varandra som nu efter att fruns otrohet kom i dager. Visserligen kan dessa stunder på ett ögonblick växla till ilska och hat.
Vet han om att du brevväxlar med mannen från förr? Han borde kanske få en liten vink om det, där vore ett lämpligt hot.
Om jag hade vetat om den andra förrän frun hoppa i säng med honom skulle vi ha det bra idag. Det hade varit "lätt" att förlåta. Det hade räckt till för att väcka mig. Jag önskar att de av hennes väninnor som visste om detta hade varnat mig i tid, ett anonymt sms hade räckt...men nu är det för sent. :(
slipsten

Oläst inläggav juliett » 22 nov 2013, 15:27

landebo skrev:Skönt att höra att någon annan än jag också fantiserar om en karl från de förflutna.
Jag borde avbryta kontakten me han från mitt förflutna men undra hur jag sku kunna glömma honom. Nu ha vi skrivit me varandra i 4 månader varje vecka men int träffats. Ingen me bra ide´r?

Men hur skulle det vara om du skulle träffa honom? Kanske det är helt annorlunda än vad du föreställer dig (om jag förstod rätt så har det gått en lång tid sedan ni senast träffades), man ändras ju med åren och han är kanske inte alls mera som du minns honom. Ifall du skulle få "ro" då. Eller känns det som som du skulle gå bakom ryggen på din partner då?

Mitt förra förhållande tog slut efter 5 år, och jag tror själv att orsakerna var att vi tog varandra för givet. Mitt ex började vara mera med kompisarna, han somnade ofta på soffan och inte i sängen m.m. Jag tror vi glömde bort varandra för att vi vara vana att ha den andra där. Försökte prata med honom flera gånger, men han förstod inte saken från min synvinkel (och jag förstod säkert inte honom heller...). Det slutade med att jag började flirta med andra och till sist tog vårt förhållande slut p.g.a. något jag gjorde. Tror inte att jag skulle ha börjat flirta med andra om jag skulle ha fått "tillräckligt" med uppmärksamhet av mitt ex., jag är (eller var) inte den typen i alla fall. Jag ångrar inte det jag gjorde (snarare det som blev ogjort... :oops: ),men jag ångrar mitt sätt som jag skötte saken på, det skulle säkert ha funnits ett bättre sätt fast det kändes omöjligt då...

Men som många skriver, alla förhållanden har ju sina sämre perioder också, och bara man lyckas komma över dem, så blir det nog bra igen, kanske t.o.m. bättre?!? :tummenupp:
Våra fina :love: 13.7.2010 & 26.2.2013 :love:
juliett
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav bullamamma » 22 nov 2013, 18:39

slipsten skrev:Behov av närhet och kramar går i perioder. Kanske beroende på hur trygg du känner dig i förhållandet? Om det finns nånting som hotar familjen är du mera mån om den andra. I sådant läge behöver du bekräftelse och tröst, alltså närhet. Kan det vara så att landebons man känner sig lite för trygg, tar dig för givet!? Då ser han inte "nyttan" av närhet. Det är mycket underligt men vi har aldrig haft så ömma stunder med varandra som nu efter att fruns otrohet kom i dager. Visserligen kan dessa stunder på ett ögonblick växla till ilska och hat.
Vet han om att du brevväxlar med mannen från förr? Han borde kanske få en liten vink om det, där vore ett lämpligt hot.
Om jag hade vetat om den andra förrän frun hoppa i säng med honom skulle vi ha det bra idag. Det hade varit "lätt" att förlåta. Det hade räckt till för att väcka mig. Jag önskar att de av hennes väninnor som visste om detta hade varnat mig i tid, ett anonymt sms hade räckt...men nu är det för sent. :(

Nog känner jag igen de där me passionerat sex när de har skett en otrohet. När vi skiljdes me mitt ex första gången (av 2) så hade vi passionerat sex flera gånger även om vi i prinicip bestämt att separera redan. Vi flyttade ihop igen efter halvt år.
Jo min sambo tar mig för givet. Jag gör alltid lunchen ti hans jobb, lagar hela familjens mat, disk, byk, städar o har huvudansvaret för våra barn och allt som han bara kan önska sig.
Sambon vet int om att jag skriver med drömmannen för jag vill int såra honom. O jag vet ju att de int leder till nån trohet. De e mest fantasi. För drömmannen e ju gift.
Då före vi hade barn, över 5 år sedan då jag senast såg drömmannen så berättade jag nog för sambon hur de hade känts för mig att träffa drömamannen. Vi hade så starkt förhållande att han int blev sårad. O sa bara att de e helt naturligt o menade att jag bara har hormoner. Inget mer me de. Men nu ha de ju blivit värre för som sagt ha de gått över 5 år och både jag o drömannen tänker ju på varandra fast vi ha försökt att int träffas för att vi märkte att de fanns kemi i luften.

Jag e ledsen för din skull! Hon förtjänar dig int! De e bara en ursäkt att hon säger att du int uppmärksammat henne. De kanske stämmer. Men de e lätt att skylla på någo. Hon borde veta skillnad på rätt o fel. Hon lät de gå för långt!
Senast redigerad av bullamamma 22 nov 2013, 18:47, redigerad totalt 1 gång.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 22 nov 2013, 18:46

juliett skrev: Men hur skulle det vara om du skulle träffa honom? Kanske det är helt annorlunda än vad du föreställer dig (om jag förstod rätt så har det gått en lång tid sedan ni senast träffades), man ändras ju med åren och han är kanske inte alls mera som du minns honom. Ifall du skulle få "ro" då. Eller känns det som som du skulle gå bakom ryggen på din partner då?

Mitt förra förhållande tog slut efter 5 år, och jag tror själv att orsakerna var att vi tog varandra för givet. Mitt ex började vara mera med kompisarna, han somnade ofta på soffan och inte i sängen m.m. Jag tror vi glömde bort varandra för att vi vara vana att ha den andra där. Försökte prata med honom flera gånger, men han förstod inte saken från min synvinkel (och jag förstod säkert inte honom heller...). Det slutade med att jag började flirta med andra och till sist tog vårt förhållande slut p.g.a. något jag gjorde. Tror inte att jag skulle ha börjat flirta med andra om jag skulle ha fått "tillräckligt" med uppmärksamhet av mitt ex., jag är (eller var) inte den typen i alla fall. Jag ångrar inte det jag gjorde (snarare det som blev ogjort... :oops: ),men jag ångrar mitt sätt som jag skötte saken på, det skulle säkert ha funnits ett bättre sätt fast det kändes omöjligt då...

Men som många skriver, alla förhållanden har ju sina sämre perioder också, och bara man lyckas komma över dem, så blir det nog bra igen, kanske t.o.m. bättre?!? :tummenupp:

Jo fast vi ju haft likadant förhållande sedan vi fick barn för snart 4 år sedan. De e ju ingen period utan de ha varit så länge likadant!
Senast redigerad av bullamamma 24 jun 2014, 20:17, redigerad totalt 1 gång.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

FöregåendeNästa

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex