Kyssar o sex i parförhållandet!

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Kyssar o sex i parförhållandet!

Oläst inläggav bullamamma » 07 nov 2013, 18:59

Hur e de för andra, kysser ni era partners dagligen? E de någo fel om man int mer kysser varandra i ett förhållande?
O sexet. Vi har sex ca.1-4 ggr/månaden. De känns som helt för lite för mig. Kan de va att vi e kompisar nuförtiden då min sambo int tänder på mig. Jag ha nu försökt allt möjligt men får int honom att bli kåt. O tycker int att jag nu e så gräsligt ful. Ha börja träna o e normalviktig. Om jag sminkar mig o går på stan i ärenden får jag nog blickar av män.
Senast redigerad av bullamamma 24 jun 2014, 20:30, redigerad totalt 1 gång.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: Kyssar o sex i parförhållandet!

Oläst inläggav borgbacken » 08 nov 2013, 14:23

Jag kom att tänka på förra veckans SNACK podsändning, där Linn o Nadja behandlade just ämnet närhet och sex i förhållanden. Lyssna på den ifall du inte gjort det! https://soundcloud.com/snakkelisnakk/te ... et-sexyJag trodde nästan det var nåt fel på mig då jag inte orkade/ ville vara intim med min man mera, vill bara vara ifred.. Men tydligen är jag inte ensam :roll: Jag tror det är lätt hänt att det blir så som du beskriver i ett längre förhållande och dessutom med små barn som tillför sin del av närhet. Närheten mellan föräldrarna minskar då kvoten redan är uppfylld på grund av barnen, man orkar kanske inte och har inte lika stort behov av intimitet mera. Men jag tror det ändå är viktigt att båda parterna ligger på samma nivå, även om det för en del par är högre och andra kanske nöjer sig med mindre. Diskutera problemet med mannen så han också har en chans att förklara hur han känner.

Sen sist men inte minst, jag tror inte gräset är grönare på andra sidan även om man efter en lång tid tillsammans ibland drömmer om en flört och dendär upprymdheten samt spänningen i det nya. Men allt avtar och vardagen finner sig där också. Försök att jobba på det ni har ordentligt först, om det inte funkar för det kan man börja fundera vidare, men blanda för guds skull inte in ungdomskärleken innan dess, ni har alldeles för mycket på spel!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
borgbacken
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav vero » 08 nov 2013, 14:34

Jag tror många småbarnsföräldrar har perioder då behoven är olika. Främst kan det vara mamman som känner att hon har svårt att bryta loss från mammarollen. Blir lätt att man känner att man måste ställa upp för alla och aldrig får egentid. Men diskutera är ju aldrig fel. Sedan är det en annan sak att ju mera närhet och sex du har så ger det mersmak, destu mera vill du ha. :wink:

Skulle nog säga att vi i princip kramas eller pussas varje dag.

Du skriver att du drömmer om en annan, men vad drömmer du om, bara sex? eller närhet. Om du vill ha din man så skulle det nog löna sig att sitta ner och diskutera, eller ta ett veckoslut då ni är på tumis. Hoppas det löser sig- :kram:
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
vero
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav bullamamma » 08 nov 2013, 19:05

vero skrev:Jag tror många småbarnsföräldrar har perioder då behoven är olika. Främst kan det vara mamman som känner att hon har svårt att bryta loss från mammarollen. Blir lätt att man känner att man måste ställa upp för alla och aldrig får egentid. Men diskutera är ju aldrig fel. Sedan är det en annan sak att ju mera närhet och sex du har så ger det mersmak, destu mera vill du ha. :wink:

Skulle nog säga att vi i princip kramas eller pussas varje dag.

Du skriver att du drömmer om en annan, men vad drömmer du om, bara sex? eller närhet. Om du vill ha din man så skulle det nog löna sig att sitta ner och diskutera, eller ta ett veckoslut då ni är på tumis. Hoppas det löser sig- :kram:

Jag drömmer int just om sex me drömmannen. Men han säger att han dagdrömmer om sex me mig. Jag drömmer mest om att få umgås me honom o se på honom (han e så vacker) o hur livet sku va om vi fick va tisammans.
Jag tänder på egen karl o sexet e tillfredställande åt båda. Men kramar, o kyssar o sex o lust saknas. De ha nog saknats flera år. Ända sedan jag började vänta vårt första barn för över 4 år sedan. Jag sku vilja att han kommer o tigger om att jag ska göra skönt åt honom. Men den dagen kommer int. Besviken! Jag ha pratat om saken många gånger med honom men de hjälper int. Han skyller alltid på att han e trött o försöker int förändra på sig utan ser helldre på tv än njuter me mig.
Han berättade för mig idag att hans frissa hade berömt mitt vackra hår o vackra gröna ögon. Och han kom på att han inte visste vilken färg mina ögon har. Om man älskar någon och varit ihop i över 7 år vet man väl färgen på sin älskades ögon?!!
Vi har ingen barnvakt som kan sköta båda våra barn så länge att vi sku ha tid på tumis. Jag tror int heller att allt löser sig me bara en stund på tumis. De går ju int att ändra så snabbt ett mönster som varat i flera år men på långsikt kan jag int nöja mig utan kärlek o lust.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 08 nov 2013, 19:27

borgbacken skrev:Jag kom att tänka på förra veckans SNACK podsändning, där Linn o Nadja behandlade just ämnet närhet och sex i förhållanden. Lyssna på den ifall du inte gjort det! https://soundcloud.com/snakkelisnakk/te ... et-sexyJag trodde nästan det var nåt fel på mig då jag inte orkade/ ville vara intim med min man mera, vill bara vara ifred.. Men tydligen är jag inte ensam :roll: Jag tror det är lätt hänt att det blir så som du beskriver i ett längre förhållande och dessutom med små barn som tillför sin del av närhet. Närheten mellan föräldrarna minskar då kvoten redan är uppfylld på grund av barnen, man orkar kanske inte och har inte lika stort behov av intimitet mera. Men jag tror det ändå är viktigt att båda parterna ligger på samma nivå, även om det för en del par är högre och andra kanske nöjer sig med mindre. Diskutera problemet med mannen så han också har en chans att förklara hur han känner.

Sen sist men inte minst, jag tror inte gräset är grönare på andra sidan även om man efter en lång tid tillsammans ibland drömmer om en flört och dendär upprymdheten samt spänningen i det nya. Men allt avtar och vardagen finner sig där också. Försök att jobba på det ni har ordentligt först, om det inte funkar för det kan man börja fundera vidare, men blanda för guds skull inte in ungdomskärleken innan dess, ni har alldeles för mycket på spel!

Jag fick int länken att fungera.
Jo vardagen kommer alltid förr eller senare o tråkar ut alla parförhållanden. Men om man har mycket gemensamt som värderingar, personlighet, intressen o kemin fungerar o man trivs tisammans o har gnistan kvar. Men min sambo säger alltid åt mig att va tyst o pratar int just alls själv heller. O i sovrummet vill han alltid att jag int ens av misstag nuddar i honom. "Håll dig på egen sida" säger han bara. Ingen närhet eller smek för "De blir hett" svarar han om jag rör honom eller närmar mig honom. "Man kan nästan bli kåt på dig" ha han också sagt.
O vem annan behöver ha sex utan att ens pussas. De e väl bara horor man knullar rått utan någo som helst pussande.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav Wilmina » 09 nov 2013, 20:01

Kan ju nog bara svara för min del, inte vad som är vanligt, men visst kysser/pussar vi varandra varje dag, och ungarna har nog båda någon gång varit "äcklade"/nyfikna/förundrande över vad vi gör. Även svarsjuka.

Och jag tycker det är konstigt att komma igång de dagar nåndera farit iväg så tidigt att det inte blivit en puss och kram och ha en bra dag. Lite rutin kanske, men en rutin som betyder och som saknas om den hoppas över. Han säger att han känner lika. Vi har haft längre faser där barnen sovit sååååå urdåligt att vi turats om med att sova i deras rum så den andra får sova ostört, och jessus vad de saknas i kroppen att under en längre period inte sova i samma säng!

Men jo, inte blir det ju till med sex så ofta som innan barn. Man orkar ju bara inte alltid i vardagen. Eller så vinner förnuftet när man vet att man ska upp sjuttioelva gånger på natten och sen senast i ottan för frukost. Men det känns ju desto bättre sen när man väl har tid, ork och lust för det. Och på semestrarna blir det ju nog oftare... Som tur är, så saknar vi nog båda det emellanåt, men nog kan vi båda även säga nej emellanåt - inte till partnern men till tidpunkten.

En grej vi gjorde, när det var som intensivast och vi kände att vi höll på att glida ifrån varann i vardagsruljansen, var att bestämma att vi har date varje må och fre kväll kl 21 när barnen säkert sover och när man fått andas själv en stund innan. Endersa kvällen kan vi nog titta på tv/dvd tillsammans med åtminstone en kväll i veckan har vi ingen tv/dator på utan PRATAR. Tänk va sexigt. Ofta med en drink och/eller snacks, bastu, men även bara vi två på soffan. Först kändes det som om man "inte hade tid" för sånt, sen körde vi igenom allt det praktiska men sen har vi börjat prata om dittan och dattan som före barn. Jätteskönt! Och ja, det leder ju ofta till närmare kroppskontakt också... man kommer ju liksom in på samma våglängd igen.

Våra barn kom ju ganska tätt, så livet var mycket intensivt under ett skede. Nu har det börjat lätta lite. Men nu har jag även haft mera tid att inse, hur fin min man är, jag hinner uppskatta honom i vardagen mera. Vi har börjat överraska varandra med små grejs igen - under en period orkade vi inte.

Det jag säger är väl att alla förhållanden har sina faser (det sägs ju faktiskt att man hamnar i kris efter 7 år, börjar tänka mera grundligt på allt -kanske gäller det dig?), men att det kanske är viktigare att först hitta kontakten och det gemensamma, och sen först hoppas på mera sex. Eller jag fungerar så, inte kanske alla andra. Det som lite oroade mig i det här med din drömman var att du fantiserar om ert gemensamma liv medan han fantiserar om sex mellan er. Ganska olika utgånspunkter och målsättningar. Så gör inget obetänkt!

PS Kan ju tillägga att vi firade 8 år ihop i somras.
Tips på gratis och roliga aktiviteter, pyssel och evenemang i Helsingfors, Finland och på resa på engelska på freebutfun.wordpress.com.
Wilmina
Supermedlem
Supermedlem

Oläst inläggav bullamamma » 09 nov 2013, 21:17

Wilmina skrev:Kan ju nog bara svara för min del, inte vad som är vanligt, men visst kysser/pussar vi varandra varje dag, och ungarna har nog båda någon gång varit "äcklade"/nyfikna/förundrande över vad vi gör. Även svarsjuka.

Och jag tycker det är konstigt att komma igång de dagar nåndera farit iväg så tidigt att det inte blivit en puss och kram och ha en bra dag. Lite rutin kanske, men en rutin som betyder och som saknas om den hoppas över. Han säger att han känner lika. Vi har haft längre faser där barnen sovit sååååå urdåligt att vi turats om med att sova i deras rum så den andra får sova ostört, och jessus vad de saknas i kroppen att under en längre period inte sova i samma säng!

Men jo, inte blir det ju till med sex så ofta som innan barn. Man orkar ju bara inte alltid i vardagen. Eller så vinner förnuftet när man vet att man ska upp sjuttioelva gånger på natten och sen senast i ottan för frukost. Men det känns ju desto bättre sen när man väl har tid, ork och lust för det. Och på semestrarna blir det ju nog oftare... Som tur är, så saknar vi nog båda det emellanåt, men nog kan vi båda även säga nej emellanåt - inte till partnern men till tidpunkten.

En grej vi gjorde, när det var som intensivast och vi kände att vi höll på att glida ifrån varann i vardagsruljansen, var att bestämma att vi har date varje må och fre kväll kl 21 när barnen säkert sover och när man fått andas själv en stund innan. Endersa kvällen kan vi nog titta på tv/dvd tillsammans med åtminstone en kväll i veckan har vi ingen tv/dator på utan PRATAR. Tänk va sexigt. Ofta med en drink och/eller snacks, bastu, men även bara vi två på soffan. Först kändes det som om man "inte hade tid" för sånt, sen körde vi igenom allt det praktiska men sen har vi börjat prata om dittan och dattan som före barn. Jätteskönt! Och ja, det leder ju ofta till närmare kroppskontakt också... man kommer ju liksom in på samma våglängd igen.

Våra barn kom ju ganska tätt, så livet var mycket intensivt under ett skede. Nu har det börjat lätta lite. Men nu har jag även haft mera tid att inse, hur fin min man är, jag hinner uppskatta honom i vardagen mera. Vi har börjat överraska varandra med små grejs igen - under en period orkade vi inte.

Det jag säger är väl att alla förhållanden har sina faser (det sägs ju faktiskt att man hamnar i kris efter 7 år, börjar tänka mera grundligt på allt -kanske gäller det dig?), men att det kanske är viktigare att först hitta kontakten och det gemensamma, och sen först hoppas på mera sex. Eller jag fungerar så, inte kanske alla andra. Det som lite oroade mig i det här med din drömman var att du fantiserar om ert gemensamma liv medan han fantiserar om sex mellan er. Ganska olika utgånspunkter och målsättningar. Så gör inget obetänkt!

PS Kan ju tillägga att vi firade 8 år ihop i somras.

Tack! för ditt svar. De e bra att få höra hur andra har de. Också goda råd!
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav fjings » 10 nov 2013, 16:58

Vill bara tipsa om en bok, eller författare som skrivit flera böcker om samma ämne... "kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Då vi har haft sämre perioder i vårt förhållande, så har det hjälpt att försöka se vad den andra parterna har som kärleksspråk - och göra saker för den (även om det kan kännas konstigt för en själv) I somras läste jag också "äktenskapets fyra årstider" av samma författare, väldigt bra. Och väldigt goda och konkreta tips och råd hur man kan ta sig från ett "dött" förhållande till att få det levande igen.

Jag kan skriva mer om språken, om önskas, har inte tid just nu...

men ge inte upp. Ett förhållande, och främst ett med barn i, är för mycket att sätta på spel utan att ha försökt ordentligt.
fjings

Oläst inläggav bullamamma » 10 nov 2013, 18:24

:heart:
Senast redigerad av bullamamma 10 nov 2013, 18:26, redigerad totalt 1 gång.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 10 nov 2013, 18:25

fjings skrev:Vill bara tipsa om en bok, eller författare som skrivit flera böcker om samma ämne... "kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Då vi har haft sämre perioder i vårt förhållande, så har det hjälpt att försöka se vad den andra parterna har som kärleksspråk - och göra saker för den (även om det kan kännas konstigt för en själv) I somras läste jag också "äktenskapets fyra årstider" av samma författare, väldigt bra. Och väldigt goda och konkreta tips och råd hur man kan ta sig från ett "dött" förhållande till att få det levande igen.

Jag kan skriva mer om språken, om önskas, har inte tid just nu...

men ge inte upp. Ett förhållande, och främst ett med barn i, är för mycket att sätta på spel utan att ha försökt ordentligt.

Bra. Måst söka på bibban när jag nästa gång har vägarna förbi.

Jag hittade nu hemma också: Lähekkäin MLL (broschyr)
YHTEISELÄMÄ (tunn bok) Kun parisuhde muttuu vanhemmuudeksi.Vau´kirja. Den ha jag läst någongång o den va bra. Ska nu läsa om den. Har köpt den på loppis för 50 cent.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav JoannaA » 12 nov 2013, 22:35

Jag ber om ursäkt att jag kommer med en negativ syn på situationen, för det kanske du inte vill eller behöver höra just nu. Men i mina ögon verkar det nog som om det behövs någonting radikalt för att ändra på din situation. Endera behöver ni gå på parterapi eller till en sexolog, ensamma tror jag inte att ni kan åstadkomma någon förändring. Och om det är mest sex du saknar, så kanske lösningen är att söka det med någon annan, med eller utan din mans vetskap. Vem vet, kanske han skulle tycka att det är bra att du sköter den saken på annat håll, om han nu en gång inte alls är intresserad av dej? Sen beror det ju på om du själv skulle må bra av att leva ett dubbelliv. Hur som helst så hoppas jag att det löser sig, jag känner nämligen bra igen situationen, men från andra hållet...
JoannaA

Oläst inläggav bullamamma » 13 nov 2013, 10:53

JoannaA skrev:Jag ber om ursäkt att jag kommer med en negativ syn på situationen, för det kanske du inte vill eller behöver höra just nu. Men i mina ögon verkar det nog som om det behövs någonting radikalt för att ändra på din situation. Endera behöver ni gå på parterapi eller till en sexolog, ensamma tror jag inte att ni kan åstadkomma någon förändring. Och om det är mest sex du saknar, så kanske lösningen är att söka det med någon annan, med eller utan din mans vetskap. Vem vet, kanske han skulle tycka att det är bra att du sköter den saken på annat håll, om han nu en gång inte alls är intresserad av dej? Sen beror det ju på om du själv skulle må bra av att leva ett dubbelliv. Hur som helst så hoppas jag att det löser sig, jag känner nämligen bra igen situationen, men från andra hållet...

Jo int tar jag illa upp. Jag vet int själv riktigt vad jag vill!
På vilket vis menar du med att du känner igen situationen från andra hållet. Kan du berätta mera?
Jag vill nog int ha sex me främmande mänskor iallafall. Vill bara få uppmärksamhet, närhet, kärlek, sex, ALLT! Fortfarande saknar jag DRÖMMANNEN som e nån annans man.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 13 nov 2013, 11:01

JoannaA skrev:Jag ber om ursäkt att jag kommer med en negativ syn på situationen, för det kanske du inte vill eller behöver höra just nu. Men i mina ögon verkar det nog som om det behövs någonting radikalt för att ändra på din situation. Endera behöver ni gå på parterapi eller till en sexolog, ensamma tror jag inte att ni kan åstadkomma någon förändring. Och om det är mest sex du saknar, så kanske lösningen är att söka det med någon annan, med eller utan din mans vetskap. Vem vet, kanske han skulle tycka att det är bra att du sköter den saken på annat håll, om han nu en gång inte alls är intresserad av dej? Sen beror det ju på om du själv skulle må bra av att leva ett dubbelliv. Hur som helst så hoppas jag att det löser sig, jag känner nämligen bra igen situationen, men från andra hållet...

Jag frågade faktiskt i förrgår av min sambo om han kunde tänka sig att jag vi båda sku få ens pröva en gång på var sitt håll att ha sex me nån annan. Men han blev helt sårad! Sa att jag kan nog bara lämna honom genast då om jag vill sånt. Han vill leva resten av livet me mig o efter som jag int kan tänka mig leva resten av livet me honom så vill han int att jag en dag lämnar honom. De kommer nog störa mig hela livet de här me att jag int får va me drömmannen.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav bullamamma » 13 nov 2013, 11:23

landebo skrev:

Ännu en kommentar: Jag ha nog tänkt tanken på terapi men man vågar int ta steget att söka hjälp. O så måst man ju försöka reda upp de själv först.
bullamamma
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 13 nov 2013, 13:13

Drömmannen säger du, tänk om han inte är det egentligen utan dina projicerade tankar om honom som skapar den illusionen? I nuläget är det frestande att måla upp drömscenarior om att just denna man är drömmen och allt blir rosenskimrande men det kan också bli en stor besvikelse så tänk tusen ggr så nyktert du kan på läget. Din nuvarande man behöver nog hjälp på något vis och kanske om han får till något sådant kanske det öppnar sig för honom och han kan släppa det som tynger och ni kan ånyo mötas i samtal och i varandras närhet hoppas jag. Det är nog sist och slutligen enbart du och ditt liv men väg vad det du lever i i nuläget gett och ger och se om där finns byggstenar att köra vidare på eller istället avsluta innan du ger dig av i någon annans famn sen. Och någon annans man säger du, kanske han vill ha ett litet äventyr och sen inget mer än det, då är det nog inte värt mycket att bygga livet på. Inte mycket till hjälp men tankarna gick när jag läste.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Nästa

Återgå till Kropp, hälsa och sex