Var e romantiken?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Var e romantiken?

Oläst inläggav anonym » 31 dec 2013, 14:13

Visst ska det väl kunna finnas tid för lite romantik/genensam tid trots att man har barn? Hur mycket umgås ni med era partner, antingen på tumis eller sen gör nåt som en hel familj? E bara lite nyfiken...

Jag o min sambo har två barn under 2år, så mycket tid går ju åt att sköta barnen. Men just nu e jag trött på att det känns som om jag o min sambo aldrig gör något "extra". Ifall jag önskar att vi sku fast kunna gå o äta eller sen ha en hemma dag på tumis, eller sen att vi åker hela familjen o äta, fara o simma eller åka på en minitrip nånstans, så ska jag alltid behöva fråga i evigheter innan det blir av, eller om det alls blir av! Till sist blir det som om jag gnäller, så vad gör man..?
Det enda vi gör, känns det som, e hem till hans föräldrar. Men jag vill ju nog göra annat oxå.

Jag kan ju tillägga att jag kommer int från denna ort nu var vi bor. Min familj o vänner bor en 180km härifrån, o jag har inte ännu hunnit få så många kompisar här på nya stället. Kanske det e oxå därför jag har större behov att göra saker o ting med med min sambo. Men fast jag har försökt berätta åt honom hur jag känner o vad jag behöver, så blir det aldrig nån ändring. E ju själv hemmamamma, så ibland sku jag vilja komma hemmifrån o göra något "extra".
Men hur har ni andra det, hur mycket får ni era gubbar med på att göra saker tillsammans med er som partner och som familj?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Var e romantiken?

Oläst inläggav Wilmina » 01 jan 2014, 14:06

Nå så där himla mycket orkade ingen dera av oss med när våra båda barn var under 2 men nog har vi då och då gjort nåt tillsammans. Vår tumistid har främst varit får "soffdejt" 2x/veckan då vi inte haft så mycket barnvakter omkring, en gång kan vi titta på tv/dvd tillsammans (tittar annars väldigt lite och åtminstone inte på samma program) och den andra gången pratar vi - ingen tv, inga datorer el dyl. Vi inledde detta just när det var så intensivt med två barn och vi ofta även sov i olika rum och det kändes som om vi inte hinner annat än att komma över det praktiska. Så i början blev det bara att prata om det praktiska men sedermera har vi nog kommit in på riktiga diskussioner också. Och så småningom har vi åter börjat göra med både på tumis och som familj.

En sån grej som jag blev och fundera på när jag läste ditt inlägg var dock att har du frågat vad din man vill? Eller varför han är motsträvig? Kanske han bara är trött efter jobb och barnavård och antagligen lite för lite sömn? För det skriver du ju inget om, bara om vad du vill. Sen så undrar jag ju lite om du kommit ut lite med dina barn, familjekaféer mm, för de är ju bra ställen att bekanta sig med andra i samma situation på en ny ort!

Jag började jobba igen i september och jag märker för övrigt att även om jag gärna nog gör saker med familjen på kvällar och veckoslut, så har jag inte samma behov för program jämfört med när jag var hemma med barnen. Om min man/kompisar föreslår nåt, hänger jag gärna med men är nog sämre på att ta initiativ nu, finns väl inte så mycket tid att tänka ut annat roligt mera. Undrar om din man känner nåt sånt? Var ni aktiva tillsammans förresten innan ni fick barn? För vi gör nog liknande grejs nu tillsammans som innan barn, bara lite mera sällan och lite modifierat.
Tips på gratis och roliga aktiviteter, pyssel och evenemang i Helsingfors, Finland och på resa på engelska på freebutfun.wordpress.com.
Wilmina
Supermedlem
Supermedlem

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex