Smalare, sundare och hälsosammare liv *2014*

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Smalare, sundare och hälsosammare liv *2014*

Oläst inläggav anonym » 03 feb 2014, 14:24

Öppnar en ny tråd för oss som kämpar med överlopps kilon och kanske vill övergå till ett hälsosammare liv under 2014. Hör fortfarande till dom som kämpar med de :sneaky: . Orkade inte under hela 2013 ta itu med de men nu måste jag försöka häng på du också om du vill :tummenupp:

Malin E
Gömt innehåll: Visa!
(antal kilon som borde bort 10-15kg)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: Smalare, sundare och hälsosammare liv *2014*

Oläst inläggav Malin E » 27 feb 2014, 10:06

Seg start på tråden eller så är de ingen som har behov av att gå ner :blink: . Jag har i allafall tagit mej i kragen och börjat gå ut på långa promenader i rask takt (hunden är med). har nu kommit upp i ca 8km/gång annar blir de 2 x 3,5km mitt mål är att gå minst 30 minuter/dag vilket behövs för att kunna upprätthålla grundkonditionen. Jag har en ur usel grundkondis. Men resultatet har nu blivit -1 kg på en vecka :clap: . Så de borde motivera mej att fortsätta :). Jag har inte börjat med nå dieter. har i stället försökt hålla ner portionerna på tallriken :nicka:
Pojke 10/03 Pojke 03/06, Flicka09/08
http://malins-dag.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Malin E
Stamgäst
Stamgäst

Re: Smalare, sundare och hälsosammare liv *2014*

Oläst inläggav mamma eva » 27 feb 2014, 10:41

Kämpa på, lite peptalk från sidan sådär;), det går ju bra för dig :clap: Har inga extra kilon numera men i mina tonår då hade jag lite övervikt pga dålig karaktär och inte tillräckligt med motion so been there done that litegranna! Numera äter jag nog godis och alltid ett bakverk med kaffet på eftermiddagen men godis är numera en bit av en chokladplatta inte hela på en gång och så går jag ut på promenader och med barn blir det till att röra på sig mest hela tiden :wink: Matmässigt äter jag frukost,lunch,mellanmål (kaffet+bakverket) och middag samt en temugg på kvällen och ofta innan jag går och lägger mig ett glas mjölk så det slinker nog ner tillräckligt under en dag ner i magen! Men till min längd runt 175-180, har inte mätt mig på länge så jag vet inte exakt hur lång jag är, så har jag en vikt på runt 66 kg.
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex