har du använt flagyl comp?

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

har du använt flagyl comp?

Oläst inläggav anonym » 17 feb 2014, 15:50

Hej!
Har fått behandling med flagyl comp vagitorier i 10 dagar pga b streptokocker i slidan. Helt ok kände jag mig under kuren, trött men iaf ok.
Dagen efter avslutad kur hade vi sex och efteråt kom det lite rosa flytning. Följande dag började det svida, kom igen lite rosa, och nu idag ljusbrunt och svider nertill. Har 9 dagar kvar till mensstart så det kan det inte vara.
Frågan är; Kan man få svamp av Flagyl comp? (har för mig att man inte kan, då det innehåller nystatin(?))
Har någon annan fått irriterade slemhinnor av sagda medicin (bipacksedeln var till ingen hjälp) ? Vad kan man göra åt det, smörja med bephanten?
Börjar bli lite uppställd nu! Har tid till gyn om 3 veckor.

h. mamma-mia
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Re: har du använt flagyl comp?

Oläst inläggav Laila » 20 feb 2014, 17:48

Svamp tror jag int man kan få eftersom flagyl används också mot svampinfektioner. Men irriterade slemhinnor kan man nog få, det är ganska stydiga ämnen i flagyl som kan irritera, det står i bipackssedeln. Du kan ju testa att använda vagitorier som ska lugna slemhinnorna, finns receptfritt på apotek. Men om problemen fortsätter så sku jag nog gå tidigare till gyn...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Laila
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Re: har du använt flagyl comp?

Oläst inläggav Kuddan » 26 feb 2014, 00:26

Ja minns att ja fick mycket svidiga slemhinnor, fick som råd av gyn att använda apotekets ovestin vagitorier, hjälpte åt mig!
Kuddan

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex