Jobbande mammor och tips på kvällsmat

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

Jobbande mammor och tips på kvällsmat

Oläst inläggav Wilmina » 20 jul 2014, 07:22

Så här på semester hinner man tänka lite på vardagsruljansen; vad för snabba men ok nyttiga kvällsmåltider lagar ni? Det blir så ofta samma här...

Jag burkas på söndag laga nåt för typ 2 kvällar, nån låda, soppa, risotto, ugnsgröt... Sen blir de ofta sallad med lax/ägg/kykling + tex varma smörgåsar till nån kväll. Nog en gång I veckan nåt semiförpackat, kebab från lidl med ris, tomatsås, jugurt och sallad/ spenatplättar/ knackisar...
Tips på gratis och roliga aktiviteter, pyssel och evenemang i Helsingfors, Finland och på resa på engelska på freebutfun.wordpress.com.
Wilmina
Supermedlem
Supermedlem

Re: Jobbande mammor och tips på kvällsmat

Oläst inläggav anonym » 20 jul 2014, 10:06

Medan jag ännu var i jobb gjorde jag ofta just mat på söndagar, 2 formar lasagne, en till ugnen och en till frysen, bara att grädda sen.. maletköttsås till frysen, hönsfrikasse, och risotto. Snabbt på kvällen i brist på fantasi kan det bli, sån "färdig"påsa- gryta som man bara har maletkött i ex. Napolitana. Gör alltsomoftast dubbelt av allt och slänger hälften i frysen, det som int nu fäcker till hela familjen käkar gubben i jobbet. Och ärtsoppa. Tur att ungarna gillar örtsoppa! :)
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex