kroppen efter graviditet! vänjer man sig någonsin??

Diskutera sådant som har med vår kropp och hälsa att göra, till exempel kost, motion, sex och vikt. Barnens hälsa diskuteras i respektive forumgrupp.

Moderator: IdaLotta

kroppen efter graviditet! vänjer man sig någonsin??

Oläst inläggav anonym » 17 mar 2015, 09:04

Fler som genomgått en väldigt stor omställning kroppsligt efter att man fått barn?
Jag vantrivs med min kropp. Jag hatar att se mig själv i spegeln. Magen och låren är fulla med bristningar men mest på magen har jag jätte stora streck och sträcken är så stora att det blir som avlånga gropar i huden. Jag har alltid varit smal och normalviktig och alla kilon är borta men magen är som en ända lös säck. När jag står på alla fyra så hänger magen som en påse ner och jag har läst att sådant är svårt att bli av med fast man skulle träna magen mycket. Brösten som innan barnen var stora och fasta har blivit lika lösa och hängiga som magen. Dom är helt tomma och platta. BH storleken har egentligen inte minskat så mycket ungefär med en kupa men skillnaden är att istället för att fylla ut bh så får man rulla ihop brösten och sätta dit dem.
Det finns inget som jag gillar med mig själv mera. Det handlar inte bara om utseendet utan om att jag verkligen inte trivs med hur jag ser ut och det i sin tur gör att jag inte alls är bekväm med mig själv längre.
Sambon säger att jag är jättefin som jag är och att han älskar mig hur jag än ser ut och att han tycker jag är vacker men det spelar ingen roll vad han säger. Visst blir jag ju glad men samtidigt så ändrar det inte hur jag känner.
Jag kommer aldrig att sätta på mig en bikini
jag hatar att vistas i samma omklädningsrum som andra människor
jag trivs inte heller att visa mig för min man fast han ändå älskar mig för den jag är
det känns om att jag tappat bort lite av mig själv. Har svårt att acceptera situationen som den är. Jag vill bara trivas med mig själv och inte gömma mig.
Funderar väldigt mycket kring en bröstoperation. Det känns tabu att ens nämna det.

Fler som känner igen sig? kommer kroppen någonsin att återhämta sig? hur länge kan man räkna med att ge tid för kroppen att komma tillbaka igen? eller kommer den någonsin att bli ens lite bättre igen?
Användarvisningsbild
anonym
Gemensamt konto

Banner för våra hjärteinlägg

Återgå till Kropp, hälsa och sex