Ny muminmugg

Diskutera allt som rör hemmet och fritiden - ute eller inne.

Moderator: Lysmasken

Re: Ny muminmugg

Oläst inläggav Cecilia » 03 apr 2011, 20:30

Jag såg också den mörkgröna lilla my muggen i Tavastehus förra helgen. Minns inte om det var i CM eller Prisma.
"flerbarnsmor"

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia
Stamgäst
Stamgäst

Bli medlem, eller logga in! Medlemskap är gratis.

Oläst inläggav Muminmage » 04 apr 2011, 10:01

juliett skrev:
Linzi skrev:Lite mer info: Dom förekommer i Muminpappans memoarer, där pappan skriver om sin olyckliga barndom och stormiga ungdom. Där finns också andra figurer som inte nämns så ofta: Fredriksson, Joxaren, Dronten Edward, klippdassar, Kungen i Mumindalen etc.

Oj då, helt nya figurer för mig det här. Måste nog forska lite mera i saken :)

Det lönar sig att läsa de riktiga muminböckerna, alltså de som Tove Jansson skrev. Inte de där horribla barnvarianterna som gjorts av jag vet inte vem (tecknade med "muminmässiga" handlingar men ack så fel de blir!!). Menar nu Inte t.ex. Vem ska trösta knyttet eller Hur gick det sen, för de är ju ÄKTA böcker också :wink: Tv-serien är inte heller äkta mumin (enligt mig) även om de lyckats rätt så bra med tanke på att det är en tecknad serie.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Muminmage
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Sweetwillow » 04 apr 2011, 10:07

När brukar sommarmuggarna komma till försäljning? Före morsdagen?
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav skogsmus » 05 apr 2011, 16:07

horisont skrev:Tänkte tipsa om att den gamla Lilla My muggen (den mörkgröna) nu finns till salu på CM (i alla fall på båda CM i Vasa så månne inte i hela landet). De hade tydligen fått in något restparti, så skynda nu att köpa ifall den fattas i er samling!
Jo den finns på vårt cm också, de stod att cm fått in ett parti. Köpte några i reserv :lol:

Sweetwillow skrev:När brukar sommarmuggarna komma till försäljning? Före morsdagen?
Den kommer väl någongång före morsdagen, kanske vappenveckan. Minns inte var jag läst de, ska kolla om jag hittar de :nicka:
Bild
skogsmus
Racermamma
Racermamma

Oläst inläggav Linzi » 08 apr 2011, 19:31

skogsmus skrev:
horisont skrev:Tänkte tipsa om att den gamla Lilla My muggen (den mörkgröna) nu finns till salu på CM (i alla fall på båda CM i Vasa så månne inte i hela landet). De hade tydligen fått in något restparti, så skynda nu att köpa ifall den fattas i er samling!
Jo den finns på vårt cm också, de stod att cm fått in ett parti. Köpte några i reserv :lol:
Oj nej vad det måste harma många som har betalat 100 euro för muggen på huuto.net då de har trott att muggen blir sällsynt då den inte längre produceras...

Muminmage skrev:Det lönar sig att läsa de riktiga muminböckerna, alltså de som Tove Jansson skrev. Inte de där horribla barnvarianterna som gjorts av jag vet inte vem (tecknade med "muminmässiga" handlingar men ack så fel de blir!!).
Exakt! De "riktiga"böckerna är inte alltid inriktade på barn och kan vara ganska tunglästa, men våra barn har nog orkat lyssna på dem. Finns t ex att köpa relativt billigt på adlibris.
2 vattumän födda 2004 och 2007
Användarvisningsbild
Linzi
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav emmet » 17 apr 2011, 13:06

Muminmage skrev:Det lönar sig att läsa de riktiga muminböckerna, alltså de som Tove Jansson skrev. Inte de där horribla barnvarianterna som gjorts av jag vet inte vem (tecknade med "muminmässiga" handlingar men ack så fel de blir!!). Menar nu Inte t.ex. Vem ska trösta knyttet eller Hur gick det sen, för de är ju ÄKTA böcker också :wink: Tv-serien är inte heller äkta mumin (enligt mig) även om de lyckats rätt så bra med tanke på att det är en tecknad serie.

Håller med! Under vårvintern har jag läst igenom alla av Tove Janssons böcker om Mumintrollen. Och det gör att jag ser på muminmuggarna med en helt ny infallsvinkel. Mycket roligare att dricka kaffe när man vet historien som ligger bakom bilderna på muggen. :nicka: Dessutom var många av böckerna väldigt spännande, även för en vuxen. Me like! Jag ska samla hela bokserien till min egen hylla. Har bara två hittills, plus Sommarboken.
Bild

*Fyrabarnsmamma*
emmet
Guldmedlem

Oläst inläggav nonno » 28 apr 2011, 12:08

nu är den nya sommarmuggen till försäljning...
Döttrar x 2
nonno
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav skogsmus » 30 apr 2011, 15:11

Den nya sommarmuggen är fin :love: måste ju köpa några muggar och en skål när de var på special i CM :lol:
Bild
skogsmus
Racermamma
Racermamma

Oläst inläggav skogsmus » 27 maj 2011, 20:21

Måste bara kommentera att jag har samlat på mig 35 olika muminmuggar, med dubletter och tripletter så har jag sammanlagt 58 muminmuggar :angel: :lol:
Bild
skogsmus
Racermamma
Racermamma

Oläst inläggav Sweetwillow » 27 maj 2011, 22:02

^ :tumme:
Busarna 06/07, 09/08 & 10/10!

Ab imo pectore ♥ - min blogg
På Twitter
Användarvisningsbild
Sweetwillow
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav Cecilia » 27 maj 2011, 22:34

skogsmus skrev:Måste bara kommentera att jag har samlat på mig 35 olika muminmuggar, med dubletter och tripletter så har jag sammanlagt 58 muminmuggar :angel: :lol:

......och jag fick min första muminmugg här i veckan :blink: . Barnen har ju nog några muminmuggar från tidigare och äldsta dottern samlar på dem.
"flerbarnsmor"

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia
Stamgäst
Stamgäst

Oläst inläggav nonno » 06 okt 2011, 13:34

http://www.iittalahomeshopping.com/epag ... ts/A018455

ny mugg ute, + ny minimugg hängande i snöre
Döttrar x 2
nonno
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs

Oläst inläggav mamma eva » 06 okt 2011, 18:11

Mymlans dotter eller Mymlan är min senaste muminmugg, den är mitt andra val efter snusmumrikenmuggen då jag dricker kaffe och då dottern min tittar ut på en kaffe dricker jag ur Mymlan och hon ur snusis som vi kallar snusmumriken, då får hon dricka ur sin favorit och jag har min andra favvis och båda är nöjda :tumme: :lol: :w00t: låter som vi är båda typ fem år gamla!
Life's short, talk fast! And enjoy a cup of coffee!Bild

så länge hjärtat är varmt så fryser man inte...

i himmelen så ock på jorden är ni mina älskade barn av hela mitt hjärta...
Användarvisningsbild
mamma eva
Mme moderateur
Mme moderateur

Oläst inläggav Boa » 26 jan 2012, 23:47

Tre prinsessor, Stora L 08/06, Storalilla M 09/08 och Lilla E 06/11

Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Boa
Mammapappa-proffs
Mammapappa-proffs